تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802410251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران - ترکمنستان؛ جدال با رقیبی که سخت می‌بازد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ایران - ترکمنستان؛ جدال با رقیبی که سخت می‌بازد
نتایجی که فوتبال ایران در طول تاریخ برابر ترکمنستان کسب کرده نشان می دهد با حریف سرسختی مواجه هستیم.
محمدسجاد بهی - نامه نیوز، سرزمینی که 80% آن را صحرای قره‌قوم تشکیل می‌دهد، با انقلاب 1917روسیه از یک جامعه‌ی قبیله‌ایی اسلامی به یک جامعه لنینیسمی تبدیل شد و در سال1924 با مرزهای کنونی تشکیل دولت داد.

این کشور تا سال۱۹۹1 با نام جمهوری شورایی ترکمنستان یکی از جمهوری‌های تشکیل دهنده اتحاد جماهیرشوروی بود. در هنگام فروپاشی شوروی تنها کشور آسیایی که علاقه‌ای به جدا شدن نداشت ترکمنستان بود زیرا سیستم اقتصادی اش شدیدا وابسته به شوروی بود. ولی بالاخره در سال ۱۹۹۱ از اتحادیه جماهیر شوروی جدا و در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد.

فدراسیون فوتبال این کشور در سال 1992 تشکیل و در 1994 به عضویت ای اف سی و فیفا درآمد. نخستین بازی این کشور در 1992 برابر قزاقستان انجام شد که طی آن در شهر آلماتی 1بر0 شکست خوردند. بهترین پیروزی ترکمن‌ها پیرزی 11بر0 برابر افغانستان است.درطرف دیگر سکه باختهای سنگین این کشور کاملا به چشم می‌آید.سه باخت 5بر0 مقابل تیمهای تاجیکستان، قطر و بحرین و همچنین یک باخت 6بر1 مقابل کویت، خاطرات تلخ اهالی فوتبال این کشور است.

بزرگترین افتخار این فدراسیون نوپا، نایب قهرمانی در آخرین دوره جام اکو1993 است که در فینال از تیم ملی ایران شکست خورد.در این تورنمنت که در تهران برگزار می‌شد، تیم ایران با سرمربیگری علی پروین دوبار در مقابل ترکمنستان قرار گرفت. بازی اول که در مرحله گروهی انجام ‌شد، ایران با گل های صمد مرفاوی و محسن گروسی توانست 2بر1 ترکمنستان را شکست دهد.در فینال هم همین نتیجه تکرار شد.ایران با گلهای علی اصغر مدیرروستا و صمد مرفاوی قهرمان و صمد مرفاوی با 3گل، آقای گل این رقابت‌ها شد.

سومین رویارویی این‌دو تیم در چارچوب رقابت های آسیایی هیروشیما1994 انجام شد.ایران با استانکو،سرمربی کروات خود و گل به خودی کریم باقری نتوانست به نتیجه‌ایی بهتر از 1-1 دست پیدا کند.هیروشیما بدترین حضور ایران در رقابتهای آسیایی بود چرا که ایران با دوشکست برابر چین و یمن و دو تساوی مقابل بحرین و ترکمنستان ازگروه خود صعود نکرد و به مقام نهم رسید.

در آپریل1996، دو بازی دوستانه در شهر عشق آباد برگزار شد که ایران در اولین تجربه محمد مایلی کهن روی نیمکت، با گل کریم باقری بازهم به نتیجه 1-1 دست پیداکرد و در دو روز بعد، 1بر0 بازی را به ترکمن‌ها واگذار کرد.

حدود شش ماه بعد(5آذر1375)، تیم ملی ایران بازهم در یک بازی دوستانه و این‌بار در تهران، بازی را 1بر0 به ترکمن‌ها واگذار کرد.  آخرین مصاف این‌دو تیم هم در26خرداد 1394 و در چارچوب انتخابی روسیه2018 برگزار و  با گل سردار آزمون، نتیجه 1-1 تکرار شد.

بدین ترتیب 2برد، 2 باخت، 3مساوی، 7گل زده و 7 گل خورده نتیجه تلاش تیم ملی ایران در 7 مسابقه برگزار شده مقابل همسایه ی شمالی است.


ایران - ترکمنستان؛ جدال با رقیبی که سخت می‌بازد


ترکمنستان تیمی است که مدافعین کندی دارد و این شروع تمام ضعف های تیم است.اجرای یک پرسینگ ناهماهنگ و عدم دقت در یارگیری، عمق دفاع این تیم را کاملا شکننده می‌کند.آن‌ها در ناهماهنگی کامل با دروازبان و هافبک ها قرار دارند.با پاس های عرضی در یک سوم دفاعی خودشان از جریان بازی خارج می‌شوند.

درکناره های 18قدم تقریبا مزاحمت و مشکلی برای کارهای ترکیبی و نفوذ به داخل آن وجود ندارد.حرکت بدون توپ و سُرخوردن به داخل 18قدم یکی از شگردهای مهاجمان ایران است، پس  اگر روی پاسهای زمینی و کوتاه تمرکز شود خیلی راحت می‌توان به گل رسید.

این تیم معمولا سعی در پرس منطقه ای دارد به طوریکه در منطقه گردش توپ تمام تمرکز نفرات پرس کننده روی بازیکن صاحب توپ است و چون در یارگیری و سرعت ضعیف عمل می‎‌کنند، تغییر جناح بازی حتی به وسیله پاس زمینی، راه دیگری برای  خارج کردن نفرات دفاعی این تیم از جریان بازی است.به علاوه این‌ها دفاع خطی این تیم در مرکز معمولا سه نفره است و بسیار ساده حرکت می‌کند. پاسهای زمینی به راحتی از عمق این خط سه نفره عبور می‌کندو روی توپ های عمقی بلند یا حتی چیپ از پشت 18قدم به داخل 18قدم یا تیرک دورتر، دچار سردرگمی می‌شود.

درتشخیص جهت توپ ایراد دارند و نمی‌توانند دفع توپ خوبی را انجام دهند.بنابراین فرصت خوبی نصیب بازیکنان شوتزن در داخل یا پشت 18قدم فراهم می‌شود.حال اگر بدانیم که دروازبان کوتاه قامت این تیم در گوشه های دروازه چه بالا و چه پایین مشکل دارد، بهتر و راحت‌تر به گل می‌رسیم.ضمن اینکه هافبک دفاعی درگیر و توپگیری ندارند، پس می‌توان یک سوم هجومی را منطقه ای برای گسترش حملات در نظر گرفت.




۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن