تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821020943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه کنیسه یهودیان در تهران بیش از سرانه مساجد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سروری:
سرانه کنیسه یهودیان در تهران بیش از سرانه مساجد است

پرویز سروری


شناسهٔ خبر: 2970744 - سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
جامعه > شهری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پایین بودن سرانه مسجد نسبت به اماکن مذهبی سایر ادیان گفت:سرانه کنیسه یهودیان در تهران بیش از سرانه مساجد است. به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی دستور جلسه مرتبط با طراحی مساجد در شهر تهران با اشاره به سفر پارلمانی خود از مجلس شورای اسلامی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: یکی از موضوعاتی که در این سفر به ایرانیان نسبت داده شد این بود که " در ایران آزادی مذاهب وجود ندارد. " وی ادامه داد: نماینده یهودیان ایرانی در پاسخ به این موضوع اعلام کرد که در تهران ۲۵ هزار نفر شهروند یهودی وجود دارد که به ازای هر هزار نفر یک کنیسه وجود دارد ضمن اینکه در کشورهای اتحادیه اروپا برای رفتن به کنیسه باید محافظت توسط نیروهای ویژه انجام شود در حالی که در ایران تمام یهودیان آزادانه به کنیسه می روند. سروری در ادامه به مساجد موجود در منطقه ۵ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در حالی چنین آماری در خصوص کنیسه ها وجود دارد که در این منطقه به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک مسجد وجود دارد و آمار ها نشان دهنده عدم توزیع منطقی مساجد در شهر تهران است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به تنهایی توان ساخت صفر تا صدی مساجد در شهر تهران را ندارد گفت: باید برنامه ها به گونه ای تعریف شود که مدیریت شهری بیشتر نقش حمایت گر را در این خصوص داشته باشد. رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی همچنین به موضوع طراحی و معماری مساجد اشاره کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون برخی مکان ها به عنوان مسجد ساخته شده اند که بیشتر شبیه سالن مد هستند و باید در این خصوص راهکاری اندیشیده شود تا بتوانیم ضمن نظارت بر این موضوع جانمایی درستی نیز انجام دهیم.

عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین خصوص با بیان اینکه انقلاب زائیده مساجد است، گفت: ما نمی توان انقلاب خود را بدون مساجد تعریف کنیم. وی اظهار داشت: هم اکنون در شهر تهران ۲ هزار مسجد وجود دارد که با جمعیت بیش از ۸ میلیون نفری شبانه، در خوش بینانه ترین حالت سرانه مسجد برای هر نفر کمتر از ۱۵ سانتی متر است. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: برای جبران این موضوع باید تمام افراد علاوه بر شهرداری اعم از دولت و سایر ارگانها و دستگاهها ورود کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته اگر شهر و یا روستایی قرار بود ساخته شود برای هویت بخشی به آن ابتدا مسجد ساخته می شد اظهار داشت: متاسفانه اگر امروز کسی در تهران از هواپیما پیاده شود به دلیل عدم وجود المان های معماری ایرانی و اسلامی تفاوتی را با لندن نمی تواند احساس کند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن