تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815471986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار جزئیات عملیات تروریستی «برج البراجنه»


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: انتشار جزئیات عملیات تروریستی «برج البراجنه»
تحقیقات و بازجویی‌ها از یک عامل انتحاری دستگیر شده در لبنان جزئیات طراحی، تجهیز و اجرای عملیات تروریستی «برج البراجنه» را فاش کرد.
به گزارش نامه نیوز،‌ بازجویی‌ از یک عامل انتحاری دستگیر شده در لبنان نشان داد که عملیات انتحاری «برج البراجنه» در «عرسال» طراحی و در شهر «طرابلس» تجهیز شده بودند.

خبرگزاری «آسیا» در یادداشتی که امروز منتشر کرد با اشاره به انفجارهای اخیر منطقه «برج البراجنه» در ضاحیه جنوبی بیروت، به ساختار و تحرکات عناصر تروریستی «داعش» در لبنان پرداخت و تاکید کرد در پی دستگیری ‌«ابراهیم الجمل» که در آستانه منفجر کردن خود در شهر «طرابلس» دستگیر شد، تحقیقات و بازجویی‌ها بسیاری از حقایق را درباره تحرکات عناصر داعش در لبنان نشان داد.

بر اساس این گزارش، نتایج بازجویی از ابراهیم جمل و تحلیل داده‌های ارتباطی نشان داد که عملیات این عنصر در شهر طرابلس با انفجارهای برج البراجنه در ارتباط بوده و عناصر تروریستی ،قبل از اجرای توطئه خود، سه ایستگاه را پشت سر گذاشته بودند. در «ارتفاعات عرسال» مدیریت و طراحی، در شهر «طرابلس» واقع در شمال لبنان مجهز و در منطقه «برج البراجنه» طرح خود را اجرا کردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، طراح این عملیات یکی از عناصر داعش در ارتفاعات منطقه مرزی «عرسال» بوده که دستوراتش را مستقیماً از «ابو البراء» و «ابو ایوب» از سرکردگان داعش می‌گرفت. گفته می‌شود که ابو ایوب از اطرافیان «ابو بکر البغداد» است.

این گزارش حاکی است که «ابرهیم.ر» از شهروندان لبنانی نقش برجسته‌ای در نقل و انتقال تجهیزات به شهر طرابلس، عوامل انتحاری به شهر بیروت و تحویل کمربندهای انفجاری به عناصری در اردوگاه «برج البراجنه» ایفا کرده است.

یک نفر از خاندان «د» واحد آپارتمانی در منطقه «الاشرفیه» را برای عوامل انتحاری آماده کرده و همچنین شامگاه روز وقوع جنایت؛ آنها را به رستوران «الساحه» واقع در مسیر فرودگاه (بین‌المللی بیروت) انتقال داد که در آنجا قهوه خورده و تلفن‌های همراهشان در همانجا خاموش کردند تا اینکه عملیات انتحاری خود را در برج البراجنه مرتکب شدند.

بر اساس این گزارش، فرد «د» محل انفجارها را قبل از اجرای عملیات انتحاریف وارسی کرد زیرا او از ساکنان اردوگاه برج البراجنه به شمار می‌رود.

«نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان دو روز گذشته در نشست خبری درباره انفجار اخیر در ضاحیه بیروت گفت که یک باند در ارتباط با این عملیات کشف شده است.

مشنوق گفت که علاوه بر یک انتحاری که پیش از انجام عملیات بازداشت شده‌است 7 تبعه سوری و چند لبنانی نیز بازداشت شده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند ابتدا قصد داشته بیمارستان «رسول الاعظم» را مورد هدف قرار دهد اما با توجه به تدابیر امنیتی اطراف بیمارستان موقعیت عملیات خود را به منطقه «برج البراجنه» تغییر داده‌اند.

مشنوق همچنین تأکید کرد که اجازه نخواهیم داد که تروریست‌ها پایگاهی در لبنان داشته باشند و تلاش برای مبارزه با این پدیده را ادامه خواهیم داد.

وزیر کشور لبنان گفت که تروریست‌ها دست از انجام عملیات‌های مشابه بر نخواهند داشت و قرار بوده که 5 تروریست انتحاری عملیات برج البراجنه را انجام دهند.


منبع: فارس


۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن