تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش رسمی ایران به ورود آمریکا به بازار گاز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وزیر نفت با اشاره به دیدار ۹ رئیس جمهور و نخست وزیر کشورهای گازخیز جهان در تهران، به طور رسمی نسبت به ورود گاز آمریکا به بازارهای جهانی و نحوه رقابت گازی ایران با این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش تراز ،وزیر نفت در مورد برنامه های گسترده آمریکا برای ورود به بازار گاز آسیا و آغاز صادرات LNG توسط این کشور، گفت: مهمترین اولویت ایران به منظور صادرات گاز در دوران پساتحریم، کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حاشیه ای جنوبی خلیج فارس هستند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ساخت کارخانه ایران LNG از پیشرفت حدود ۶۰ درصدی برخوردار است، تصریح کرد: پس از افزایش تحریم‌ها، ساخت کارخانه تولید LNG متوقف شد و قصد داریم با استفاده از شریک خارجی در دوران پساتحریم به طوررسمی به بازار صادرات LNG ورود کنیم.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه برای صادرات LNG اولویت ایران کشورهای آسیایی است، اظهار داشت: کارخانه ایران LNG از ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن LNG که معادل تولید ۱۵ تا ۱۶ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی بوده، برخوردار است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون ساخت خط لوله به منظور انتقال گاز طبیعی به کشورهای اروپایی فاقد توجیه اقتصادی لازم است، تصریح کرد: این خط لوله گاز باید از کشورهای مختلف عبور کند که این مساله علاوه بر هزینه های ساخت خط لوله، هزینه ترانزیت و انتقال گاز از کشورهای مختلف را هم به همراه دارد.

زنگنه با بیان اینکه صادرات LNG بهترین و مناسب ترین سناریو برای ایران برای ورود به بازار گاز اروپا خواهد بود، تاکید کرد: حتی با وجود ورود آمریکا به بازار گاز LNG، ایران به دلیل در اختیار داشتن یک کارخانه نیمه تمام LNG با ۶۰ درصد پیشرفت، راهی جز تولید و ورود به بازار جهانی LNG را ندارد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون بازارهای LNG تحت فشار قیمتی وجود دارند، گفت: با وجود کاهش قیمت در بازارهای LNG، اما ایران قصد ورود به این بازار را دارد؛ هر چند اعتقاد داریم که بازارهای منطقه ای برای گاز ایران جذاب تر است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه قرار نیست ایران به هر قیمتی گاز را صادر کند، خاطرنشان کرد: بازگشت سرمایه و سودآوری مهمترین شاخص‌های ایران برای ورود به بازار جهانی گاز و LNG است.





زمانبندی انتشار: 26 آبان 1394 - 15:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن