تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804009836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش عملکرد امدادرساني هلال‌احمر در سيل و آب گرفتگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۳۳ب.ظ)
در 24 استان کشور؛ گزارش عملکرد امدادرساني هلال‌احمر در سيل و آب گرفتگي موج - دبير کل جمعيت هلال‌احمر در نامه‌اي به وزير کشور، عملکرد امدادرساني اين جمعيت را در سيل و آب‌گرفتگي اخير در سطح کشور (5 تا 17 آبان) تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي‌اصغر احمدي در نامه‌اي خطاب به رحماني فضلي ضمن تشريح عمليات امدادرساني جمعيت هلال‌احمر در سيل و آب‌گرفتگي اخير 5 تا 17 آبان، در سطح کشور توضيح داده است که «جمعيت هلال‌احمر به دنبال هشدارهاي سازمان هواشناسي و پيش‌بيني وقوع سيل در برخي از نقاط کشور، نسبت به برنامه‌ريزي و ارتقاي توان آمادگي و پاسخگويي به‌موقع، اقدام و مرکز کنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات به‌صورت مستمر وضعيت امدادرساني و ارائه خدمات را پيگيري کرده است و با وجود گستردگي و حجم وسيع حادثه، اقدامات موثري را انجام داده است.»
بر اساس اين گزارش، در سيل و آب‌گرفتگي اخير 24 استان لرستان، خوزستان، کرمانشاه، بوشهر، چهارمحال و بختياري، اصفهان، مازندران، خراسان رضوي، کهگيلويه و بويراحمد، گيلان، همدان، مرکزي، تهران، فارس، کردستان، اردبيل، قم، قزوين، خراسان جنوبي، سمنان، کرمان، آذربايجان شرقي، زنجان اطلاع‌رساني سازمان امداد و نجات به استان‌ها انجام شد و به‌ دنبال نخستين اخطاريه، پيامک اعلام آماده‌باش به معاون امداد و نجات و کارشناس مسوول EOC، در 14 استان کشور و معاونين سازمان امداد و نجات به شرح ذيل ارسال شد: «با توجه به هشدار سازمان هواشناسي و دستور رياست محترم سازمان امداد و نجات استان‌هاي تهران، البرز، گيلان، مازندران، اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي، همدان، مرکزي، کرمانشاه، ايلام، خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختياري تا اطلاع بعدي در آماده باش کامل عملياتي قرار گيرند.»

در گزارش دبير کل جمعيت هلال‌احمر در خصوص سيل و آب‌گرفتگي خطاب به وزير کشور، همچنينن آمده است: به‌دنبال نخستين هشدار، هر 12 ساعت يک‌بار وضعيت آب و هواي مناطق درگير عمليات به صورت پيامکي اطلاع رساني شد. لذا با توجه به اين که در سيل و آب‌گرفتگي اخير، 24 استان و 79 شهرستان تحت تأثير قرار گرفت و 38 شهر و 193 منطقه روستايي و عشايري آسيب ديد، خدمات امدادي لازم به 19 هزار و 21 متأثر در استان‌هاي مختلف ارائه شد.
به علاوه يک‌هزار و 928 تن از متاثران از خدمات اسکان اضطراري در مساجد، مدارس، پايگاه‌هاي بين‌شهري و 206 چادر استفاده کرده و خدمات درماني لازم به 9 مصدوم ارائه شد و علاوه بر درمان سرپايي 5 تن از مصدومان، 4 تن نيز به مراکز درماني و 36 تن به مناطق امن منتقل شدند.
تخليه آب از يک‌هزار و 167 واحد مسکوني با به‌کارگيري 163 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش، به‌کارگيري 310 خودروي عملياتي، 416 تيم در قالب 188 نيروي عملياتي از ديگر خدمات ارائه شده از سوي جمعيت هلال احمر بوده است.

به علاوه در اين گزارش به ارائه خدمات امداد هوايي جمعيت هلال‌احمر انجام و اعلام شده است که در اين عمليات با به‌کارگيري 2 فروند بالگرد، 28 سورتي عمليات پروازي انجام و 8 هزار و 300 کيلوگرم محموله امدادي به کوهدشت و ايوان غرب جا به جا و يک مصدوم منتقل شده است.

به علاوه از ديگر خدمات خاص جمعيت هلال‌احمر براي استان‌هاي سيل‌زده لرستان و ايلام مي‌توان به برپايي 50 دستگاه چادر در 2 اردوگاه شهر ايلام براي اسکان اضطراري، اعزام 11 تيم (56 نيروي عملياتي) از استان‌هاي کرمانشاه، کردستان، همدان، خوزستان و زنجان به استان ايلام، اعزام 2 تيم ارزياب از سازمان امداد ونجات به استان‌هاي لرستان و ايلام، ارسال 24 دستگاه موتورپمپ و لجن کش از سازمان امداد و نجات به استان ايلام اشاره کرد.
شايان ذکر است به‌منظور رسيدگي به روند خدمت‌رساني در استان‌هاي متأثر از سيل و آب‌گرفتگي، نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال‌احمر (به نمايندگي از مقام معظم رهبري و ارائه گزارش به معظم‌له) و رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر از مناطق حادثه‌ديده بازديد کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن