تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813062334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي‌انضباطي‌هاي مالي بودجه ۹۲ در حسابرسي شرکت‌هاي شهرداري ديده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۵۰ب.ظ)
بي‌انضباطي‌هاي مالي بودجه ۹۲ در حسابرسي شرکت‌هاي شهرداري ديده مي‌شود موج - رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: بي‌انضباطي‌هاي مالي که در بودجه سال ۹۲ مي‌بينيم و اکنون در حسابرسي شرکت‌هاي شهرداري ديده مي‌شود به خاطر نبودن ضوابط اجرايي لازم براي پيگيري بودجه در آن سال است.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا دبير در دويست و هشتمين جلسه رسمي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تفاوت‌هاي فرمت بودجه سال ۹۴ با سال‌هاي گذشته توضيح داد:‌ در متمم بودجه سال ۹۲ ديديم که ۳۸ پروژه فاقد در شهر تهران اجرا شده بود، اما؛ در سال ۹۳ شورا جلوي اجراي پروژه‌هاي فاقد ايستاد و اجازه اجراي حتي يک پروژه فاقد را به شهرداري تهران نداديم.
به گفته رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران؛‌ در سال ۹۴ نيز براي اولين بار با تشکيل کميسيون برنامه و بودجه در شهرداري تهران جلوي مازاد در پروژه‌ها گرفته شده است.
وي در اين باره تصريح کرد:‌ پيش از اين که پروژه‌ها به کميته تخصيص ارجاع داده شوند در کميسيون برنامه و بودجه شهرداري بررسي مي‌شوند. پيش از اين در حالي که شورا اجازه هزينه کرد مثلا ۲ ميليارد تومان براي اجراي يک پروژه را داده بود؛ شهرداري ممکن بود ۴ ميليارد تومان براي اتمام پروژه به طور مازاد و خارج از برنامه هزينه کند.
دبير تأکيد کرد: از گزارش تفريق بودجه سال ۹۲ حدود ۱۰ ايراد اصلي خارج شد. يکي از اين ايرادات اين بود که ۱۵۰ ميليارد تومان به طور مازاد در نمايشگاه شهر آفتاب هزينه شده بود. براساس سياست‌هاي بودجه سال ۹۴ شهرداري نمي‌تواند اجازه هزينه کرد بيش از ۱۵ ميليارد تومان مازاد را در پروژه‌ها صادر کند.
وي افزود: در جلسه کميته تخصيص که روز گذشته برگزار شد نمايشگاه شهر آفتاب به ۱۰۰ ميليارد تومان مازاد بر بودجه مصوب نياز داشت، اما؛ قرار شد اين بودجه به صورت لايحه به شورا ارائه شود و در صورت صدور مجوز توسط شورا؛ شهرداري آن را هزينه کند.
دبير درباره سياست‌هاي بودجه سال ۹۵ بيان داشت: امروز بعد از سه سال سياست‌هاي بودجه را محکم‌تر کرده‌ايم و راهبردها؛ سياست‌ها و الزامات بودجه را در سه صفحه تنظيم کرده‌ايم.
وي با اشاره به ابلاغ راهبردها توسط وزارت کشور تأکيد کرد: در سياست‌هاي بودجه براساس شش راهبرد ابلاغي وزارت کشور به شهرداري گفته‌ايم بودجه سال ۹۵ را تدوين کند. همچنين شهرداري موظف است در پيوست‌هاي بودجه ليست تمام املاکي که مي‌خواهي در سال ۹۵ بفروشد با جزيياتي همچون متراژ؛ قيمت کارشناسي و آدرس فهرست کند.
به گفته دبير فهرست کل بدهي‌هاي سنواتي شهرداري از جمله بدهي‌هاي سال ۹۴ و بدهي‌هاي شهرداري در سال‌هاي قبل از آن بايد در پيوست‌هاي بودجه به شورا ارائه شود. وي در اين باره توضيح داد: آمار بدهي‌هاي شهرداري متضاد است. بر اين اساس از شهرداري خواسته‌ايم ليست بدهي‌هاي ثبت شده که هزينه‌هاي قطعي است و ليست بدهي‌هاي ثبت نشده که هزينه‌هاي غيرقطعي است را به شورا ارائه کند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه يادآور شد: کوتاه شدن تبصره‌هاي بودجه و کم شدن تعداد آن‌ها و محدود کردن تبصره‌هاي ۲۲ و ۲۳ از ديگر سياست‌هاي بودجه سال ۹۵ است.
وي با اشاره به بدهي بالاي شهرداري به پيمانکاران گفت: يکي از علت‌هاي اين ميزان بدهي بالا نوع پرداخت شهرداري است که بر مبناي اسناد و هزينه است. اين روش بايد براي سال ۹۵ اصلاح شود.
وي در پايان از اعضاي شورا خواست پيشنهاد‌هاي خود را تا دوشنبه آينده به کميسيون برنامه و بودجه ارائه کنند تا هفته آينده سياست‌هاي بودجه در صحن علني شورا به تصويب برسد.
در ادامه يک فوريت طرح سياست‌هاي اجرايي و الزامات تدوين لايحه بودجه سال ۹۵ شهرداري تهران در دويست و نهمين جلسه رسمي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران امروز به تصويب رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن