تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812801536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخطار جدی استاندار اصفهان به تخریب کنندگان محیط زیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اخطار جدی استاندار اصفهان به تخریب کنندگان محیط زیست استان‌ها > اصفهان - به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان به نابودکنندگان پوشش گیاهی مناطق بیابانی این استان و همچنین استفاده کنندگان غیر قانونی پساب اخطار کرد که در صورت ادامه این روند بطور جدی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.


 رسول زرگرپور  در مراسم آغاز طرح بیابان زدایی 10 هزار هکتار از زمین های شرق اصفهان اظهار کرد: برای آبیاری این طرح از پساب به مدت دو سال استفاده می شود و استفاده کنندگان غیر قانونی از پساب اختصاص یافته به این طرح به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. وی با اشاره به استفاده افراد متخلف از پوشش گیاهی مناطق کویری بمنظور تولید ذغال، گفت: پوشش گیاهی مناطق کویری با مشقت فراوان کاشته می شود و با افرادی که از این گونه های گیاهی بمنظور تولید ذغال استفاده می کنند، بشدت برخورد خواهیم کرد. وی از نهادهای مرتبط بویژه نیروی انتظامی خواست بصورت جدی از فعالیت این اشخاص جلوگیری و در صورت مشاهده تخلف، بشدت با متخلفان برخورد کنند. استاندار اصفهان افزود: اجرای این طرح، گام نخست مقابله با بیابان زدایی و پدیده گرد و غبار است و بطور جدی دنبال خواهد شد. زرگرپور ادامه داد: آلودگی هوا حتی از معضل آب در اصفهان مهم تر است، زیرا اثرات مخرب آن تا سه نسل بر شهروندان باقی خواهد ماند. وی به مطالبه سازمانهای مردم نهاد و رسانه ها اشاره کرد و خواستار استمرار این مطالبه تا حصول نتیجه نهایی از سوی آنها شد. استاندار اصفهان تصریح کرد: چنانچه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان اصفهان بطور جدی پیگیری نشود، وضعیت هوا ظرف پنج سال آینده همانند پدیده ای که سال گذشته در اهواز رخ داد، می شود و در صورت بی توجهی به این پدیده، تنفس در کلانشهر اصفهان بسختی انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه غلبه بر پدیده گرد و غبار نیازمند یک حرکت منسجم و جهادی است، گفت: این نگرش هم اکنون وجود دارد و با ارتقای آن باید تا رفع مشکل نهایی کوشش کرد. طرح بیابان زدایی 10 هزار هکتار از زمین های شرق اصفهان شامل فعالیتهایی نظیر نهال کاری، آبیاری و حفاظت روز سه شنبه در منطقه سگزی آغاز شد. این طرح با مشارکت نهادهایی شامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (ع) و اداره کل محیط زیست استان اصفهان و سازمان های مردم نهاد اجرا می شود. این طرح قرار است تا پایان سال 96 منطقه وسیعی از شرق اصفهان را پوشش داده و از فرسایش خاک و پدیده گرد و غبار جلوگیری کند.
آبیاری این مناطق بوسیله پساب صنعتی تامین می شود و میزان آبیاری آن حدود یکسال خواهد بود و پس از آن پوشش گیاهی بطور طبیعی آب خود را تامین می کند. وقوع طوفان های مکرر و ایجاد گرد و غبار معلق در هوا در سال های گذشته خسارت های زیادی به مناطق نظامی شرق اصفهان از جمله پایگاه هوایی هشتم شکاری و همچنین مناطق شهری وارد کرده است. این نوع پوشش گیاهی از نوع تاغ و قره داغ است و نوع کشت آن بصورت قطعه ای است و 10 هزار هکتار به قطعات یکصد هکتاری تقسیم و نهال ها در آنها کاشت می شود.

کلید واژه ها: استان اصفهان -




سه شنبه 26 آبان 1394 - 14:36:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن