تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804718881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال زير سايه حوادث تروريستي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فوتبال زير سايه حوادث تروريستي
در حالي كه سايه حملات تروريستي در پاريس هنوز بر سر اروپايي‌ها سنگيني مي‌كند، امشب پايتخت‌هاي مختلف قاره سبز ميزبان بازي‌هاي دوستانه است.
نویسنده : سعيد احمديان 


در حالي كه سايه حملات تروريستي در پاريس هنوز بر سر اروپايي‌ها سنگيني مي‌كند، امشب پايتخت‌هاي مختلف قاره سبز ميزبان بازي‌هاي دوستانه است. فرانسه كه هنوز خاطره تلخ بازي با آلمان را فراموش نكرده است. در ويمبلي به مصاف انگليس مي‌رود، ژرمن‌ها در آلمان به ديدار هلند مي‌روند و بلژيك تيم شگفتي‌ساز اين روزهاي فوتبال دنيا در بروكسل ميزبان ماتادورهاست كه چند وقتي است تنها سايه‌اي از تيم قهرمان جام جهاني 2010 هستند.
ورزشگاه ويمبلي لندن امشب ميزبان يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي فوتبال است، جايي كه سه شيرها به مصاف فرانسه مي‌روند. فرانسوي‌ها در حالي از پاريس به لندن آمده‌اند كه با گذشت چهار روز از حادثه تروريستي پاريس، آنها همچنان تحت‌تأثير اتفاقات تلخ 13 نوامبر هستند. پس از بازي جمعه گذشته فرانسه و آلمان و حوادث تروريستي پايتخت فرانسه كه منجر به كشته شدن بيش از 150 نفر شد، برخي رسانه‌ها از لغو بازي دوستانه فرانسه با انگليس خبر دادند، با اين حال طبق تصميم برگزاركنندگان، اين مسابقه برگزار مي‌شود. با اين وجود فرانسوي‌ها كه جمعه شب توانستند در شب تلخ سنت دنيس، آلمان را 2 بر صفر شكست دهند، به نظر نمي‌رسد روحيه مناسبي براي مصاف امشب در ويمبلي داشته باشند. روزنامه تايمز در گزارشي عنوان كرد هرچند فدراسيون فوتبال فرانسه بعد از ماجراي انفجارها، رأي به انجام بازي با انگليسي‌ها را داد، اما بازيكنان تيمش به هيچ‌وجه راضي به حضور در ميدان نبوده‌ و تحت فشار فدراسيون مجبور به اين بازي شده‌‌اند.
البته لغو نكردن اين مسابقه با استقبال انگليسي‌ها روبه‌رو شد و روي سرمربي سه شيرها هاجسون عنوان كرد كه احترام ويژه‌اي براي فدراسيون فوتبال فرانسه قائل است كه اين بازي را لغو نكردند و فرصت نشان دادن همبستگي را در زمين فوتبال ايجاد كردند. او در بيانيه‌اي گفت: «بازي كاملاً رسمي و جدي خواهد بود ولي در آن نشان خواهيم داد كه فوتبال عليه اين جنايات خواهد ايستاد. مطمئنم كه تيم ملي انگليس و هواداران آن، همبستگي خود را با دوستانمان در فرانسه در روز سه‌شنبه با حمايت از هر دو تيم در اين دوره سخت نشان خواهند داد.»
    ***

هانوفر آلمان هم امشب ميزبان مسابقه حساس آلمان و هلند است. اين مسابقه هم در شرايطي قرار است برگزار شود كه شايعه لغو آن با توجه به حوادث پاريس به گوش مي‌رسيد. اليور بيرهوف، مدير تيم‌هاي ملي آلمان، در اين باره گفت: «نشان دادن اقتدار در اين شرايط مهم است و ما بايد به عنوان تيم ملي در خدمت ارزش‌ها و فرهنگ كشورمان باشيم.» راينهارد روبال، رئيس موقت فدراسيون فوتبال آلمان هم گفت: «پيغام ما مشخص است. از ترور نخواهيم ترسيد. براي تيم ما بازي كردن مقابل هلند درست چند روز بعد از تجربه تلخي كه در پاريس داشتيم يك اقدام ضروري است.»
حضور مركل صدراعظم آلمان به همراه كابينه‌اش در ورزشگاه هانوفر براي نشان دادن ‏همبستگي با قربانيان ترور در پاريس هم از جمله خبرهاي قابل توجه مسابقه امشب است. البته ژرمن‌ها همچنان با ترس و وحشتي كه در بازي جمعه شب‌شان با فرانسه در سنت دنيس تجربه كردند، روبه‌رو هستند. با وجود آن حادثه تروريستي، يواخيم لو كه تيمش مسابقه با فرانسه را در آن شرايط غيرعادي 2 بر صفر واگذار كرد، براي بازي با هلند آماده كرده است. هلندي‌ها هم در شرايطي به آلمان آمده‌اند كه با صعود نكردن به يورو روزهاي بحراني را در تاريخ فوتبالشان تجربه مي‌كنند.
    ***

در ديگر بازي مهم دوستانه امشب بلژيك به مصاف اسپانيا مي‌رود. اين مسابقه هم در شرايطي برگزار مي‌شود كه هراس از يك انفجار در استاديوم تا مغز استخوان مقامات برگزاركننده و اهالي فوتبال رسوخ كرده است. نيروهاي اطلاعاتي فرانسه شك ندارند كه بسياري از تروريست‌ها قبل و بعد از حادثه پاريس وارد بلژيك شده و پناه گرفته‌اند. از دو شب پيش تاكنون نزديك به 40 نفر در بلژيك بازداشت شده‌اند و حتي شايعه خنثي شدن يك بمب در بروكسل، شايعه لغو بازي را سر زبان‌ها انداخته است. به‌رغم اين اتفاقات، در بازي امشب بلژيكي‌ها كه با توجه به نتايج خيره‌كننده‌شان در ماه‌هاي اخير در رده‌بندي فيفا در رده اول بهترين تيم‌هاي جهان قرار دارند، مي‌توانند حريف سرسختي براي ماتادورها باشند. آنها جمعه شب توانستند ايتاليا را 3 بر يك شكست دهند تا نشان دهند يكي از آماده‌ترين تيم‌هاي فوتبال دنيا هستند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن