تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805546553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال زير سايه وحشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فوتبال زير سايه وحشت
«شب وحشتناكي بود!» اين را فيليپ مي‌گويد، وقتي حرف مي‌زند رگه‌هايي از ترس و لرز در صدايش هويداست...
نویسنده : سعيد احمديان 


«شب وحشتناكي بود!» اين را فيليپ مي‌گويد، وقتي حرف مي‌زند رگه‌هايي از ترس و لرز در صدايش هويداست؛ او يكي از 80 هزار تماشاگري بود كه جمعه شب به ورزشگاه سنت دنيس رفته بود تا تماشاگر رويارويي فرانسه و آلمان باشد، اما اين مسابقه زير سايه حملات تروريستي پاريس، 13 نوامبر 2015 را تبديل به يك روز تلخ براي آنها كرد، روزي كه بيش از 150 نفر در حملات تروريستي گروه داعش در پاريس كشته شدند تا روزنامه ورزشي اكيپ فرانسه، ديروز تيتر دو كلمه‌اي را براي جلدش انتخاب كند كه گوياي همه چيز بود؛« وحشت و ترس» همان چيزي كه فيليپ و هزاران تماشاگر حاضر در سنت‌دنيس جمعه شب تجربه كردند.
خيلي از فوتبال‌دوستان فرانسوي منتظر 13 نوامبر بودند، مصاف دوستانه با قهرمان جهان، يك بازي فوق‌العاده براي آنها بود، به خصوص اينكه خروس‌هاي آبي با لورلان بلان پس از چند سال ناكامي، در راه بازگشت به روزهاي اوجشان هستند و مسابقه با آلمان مي‌توانست ميداني براي اعاده حيثيت آنها باشد، اما همه چيز چند ساعت قبل از شروع بازي، شكل غيرعادي به خودش گرفت تا نشان دهد كه پاريس شب خبرسازي را پيش‌رو دارد. اعضاي تيم ملي فوتبال آلمان در حالي كه زمان ناهار در هتل موليتر پاريس بودند، به دنبال انتشار خبر تهديد بمب‌گذاري مجبور به ترك هتل شدند. خبر احتمال كار گذاشته شدن يك بمب در هتل محل اقامت ژرمن‌ها در پاريس، ساعت ۹ صبح به وقت محلي به پليس اعلام شد و نيروهاي پليس بلافاصله محل را تخليه و با سگ‌هاي مخصوص اقدام به بازرسي محل كردند. اعضاي تيم ملي آلمان ساعت ۱۱ به وقت محلي هتل خود را ترك كردند و با دو اتوبوس به منطقه رولان گاروس منتقل شدند.
    ***

خيلي‌ها اين تهديد را جدي نگرفتند و مسئولان برگزاري اعلام كردند كه مسابقه فرانسه و آلمان بدون تأخير برگزار مي‌شود، حساسيت مسابقه باعث شده بود تا سنت دنيس مملو از جمعيت شود. در حالي كه فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه و ماير اشتاير وزير امور خارجه آلمان هم در ورزشگاه حضور دارند. بازي شروع مي‌شود. دقيقه 17 بازي صداي شليك گلوله در استاديوم شنيده مي‌شود. يكي از خبرنگاران توضيح مي‌دهد كه به رئيس‌جمهور خبر دادند حملاتي در نقاط مختلف پاريس رخ داده است. رئيس‌جمهور از جايگاه خارج مي‌شود و به تدريج نيروهاي امنيتي دور استاديوم حلقه مي‌زنند. به تماشاگران اطلاعي از ماجراي بيرون داده نمي‌شود. در وقت استراحت بين دو نيمه رئيس‌جمهور و وزيران استاديوم را ترك مي‌كنند. بازي قطع نمي‌شود و تا انتها دنبال مي‌شود، فرانسه با دو گل ژيژو در دقيقه 46 و ژينياك در دقيقه 86، آلمان را شكست مي‌دهد.
بعد از پايان مسابقه است كه بازيكنان و تماشاگران متوجه حوادث تروريستي خارج از ورزشگاه مي‌شوند، بهت و وحشت سنت دنيس را فرا مي‌گيرد و به تماشاگران حاضر در ورزشگاه اجازه خروج داده نمي‌شود. بازيكنان كه در پايان بازي از اخبار بيرون ورزشگاه اطلاع پيدا مي‌كنند، با چهره‌هاي بهت‌زده به تصاوير تلويزيون‌هايي كه در تونل ورزشگاه وجود داشت، خيره مي‌مانند. تماشاگران هم كه اجازه خروج از ورزشگاه را پيدا نمي‌كنند، وارد زمين مي‌شوند و عده‌اي از آنها، براي اينكه جو وحشتي را كه به وجود آمده بود، از بين ببرند، شروع به خواندن سرود ملي فرانسه مي‌كنند. اين در حالي است كه سه تروريست در خارج از استاديوم توسط نيروهاي امنيتي كشته مي‌شوند، حداقل دو نفر از آنها با كمربند انفجاري احتمالاً قصد ورود به استاديوم داشته‌اند، يك نفر شهروند هم در نزديك استاديوم كشته مي‌شود تا تعداد كشته‌ها به چهار نفر برسد.
    ***

واكنش‌ها بعد از پايان مسابقه همراه با ترس و وحشت است، مانند سرمربي تيم ملي آلمان. يواخيم‌لو مي‌گويد: «بازي در حال برگزاري بود و ما صداي بمب و تيراندازي مي‌شنيديم. واقعاً شوكه شده بوديم. از نظر من فوتبال اهميت خود را از دست داده بود. همه ما روي نيمكت نشسته و كمي ترسيده بوديم. ما وحشت كرده بوديم.» اوليور بيرهوف، مديرفني تيم ملي آلمان هم درباره اين اتفاقات گفت: «ناامني، ترسي بزرگ و حسي عجيب به رختكن ما آورده بود. كاملاً قابل تشخيص بود كه بازيكنان تا چه اندازه شوكه شده‌اند. آنها بلافاصله موبايل‌هايشان را برداشتند تا بيشتر در جريان قرار بگيرند يا با خانواده‌هايشان تماس بگيرند.» آنتونيو ماتئو داور 38 ساله اسپانيايي مسابقه نيز به خبرنگاران گفت: «نمي‌دانستم بايد دستور لغو بازي را بدهم يا تداوم اين بازي را در دستور كار قرار بدهم. تا پايان بازي چيز درستي از اصل ماجرا نمي‌دانستم فقط گاهي به بيرون نگاه مي‌كردم و اميدوار بودم به من دستور شفافي بدهند. از تيم داوران خواسته شد تا اعلام رسمي پليس، درون اتاق خودشان بمانند. شايعه انفجاري ديگر در استاديوم همه ما را نگران كرده بود و هر لحظه گمان مي‌كردم اتاق داوران در انفجاري سخت تكه‌تكه شود.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن