تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815458293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ترویج فرهنگ خوب خواندن و خوب به کار بستن در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش: ضرورت ترویج فرهنگ خوب خواندن و خوب به کار بستن در جامعه معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تلاش درجهت تثبیت فرهنگ خوب خواندن و خوب به کار بستن و اجرای آن درجامعه گفت: اگر علم و دانش در جامعه‌ای وارد شود،جهل و نادانی از آن جامعه می‌رود و ظلم و ستم به سادگی مستولی نخواهد شد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان ساعت 17:43

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا شهرستانهای استان تهران، حمیدرضا کفاش ،در مراسم افتتاح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه که در دبیرستان مصلی نژاد آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری برگزار شد،در سخنانی اظهار کرد: من در نظر دارم به سه سؤال:چرا و چه بخوانیم و چگونه بخوانیم،در جمع شما پاسخ دهم. وی در ادامه افزود: عامل رشد، پیشرفت و ترقی،هر جامعه خواندن و دانستن است و اگر از ماپرسیده شود،که چرا می‌خوانیم، باید پاسخ دهیم ،در جوامعی، که ظلم و ستم حاکم باشد و به خواندن اهمیت ندهند،در چنین جامعه‌‌ای از خواندن و فهمیدن فاصله گرفته میشود وخاطر نشان کرد،جامعه‌ای که دانشمندان و اهل علم در آن میدان نداشته باشند، از بین خواهد رفت،چرا که گسست نسل‌ها، سقوط تمدن‌ها و حکومت‌ها از جهل و نادانی بوده است.
وی تاکید کرد:درست است که خواندن هر کتاب برای یک بار ارزش دارد ،اما وقتی میخواهیم به این سوال جواب دهیم که چه بخوانیم،بایدبدانیم،که عمر ما به اندازه عمر نوح نیست و لذا باید اولویت‌ها را در نظر بگریم و از بین کتب موجود، خوبترین کتاب را انتخاب کنیم ،آن را  بخوانیم و به دیگران هم هدیه کنیم و در واقع از مردم بخواهیم برای زندگی خود نیزبرنامه مطالعاتی داشته باشند.
کفاش ،در  بخش دیگری از بیاناتش و در پاسخ به این سوال که ،چگونه بخوانیم،گفت:خواندن باید عمق ایجاد کند و به عمل منجر شودو در حقیقت باید آثار متنوع خوب و دست‌نوشته اندیشمندان و متفکران را بخوانیم،درک کنیم و به کار ببریم تا جامعه در سایه این علم و دانش، مسیر خود را طی کند.
وی در ادامه با تأکید بر تلاش درجهت تثبیت فرهنگ خوب خواندن و خوب به کار بستن و اجرای آن درجامعه ، افزود: اگر علم و دانش در جامعه‌ای وارد شود، جهل و نادانی از آن جامعه می‌رود و ظلم و ستم به سادگی مستولی نخواهد شد و در جامعه‌ای که مسئولیت و حاکمیت برعهده دانایان و اندیشمندان باشد، آن جامعه به سوی صلاح خواهد رفت. 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان گفت: جشن کتاب را در مناسبت های گوناگون اجرا کرده و به ترویج سوغات کتاب بپردازید و اهدای کتاب را زنده کنید،و بدانید،مدتی است،اهدای کتاب فراموش شده و این در حالی میباشد،که رشد اقتصادی و فناوری کشور از کتاب است و عنوان کرد،باید انس به مطالعه را از خودمان شروع کنیم و خواندن به کتاب را فقط توصیه نکنیم، بلکه عمل کنیم. 
حمید رضا کفاش از فرهنگیان و دانش‌آموزان خواست تا در روز پنجشنبه این هفته به کتابفروشی‌ها بروندو از کتابفروشان و کتابداران تجلیل کنند وادامه داد ،کتاب را هم به دانش آموزان با تخفیف بدهیم،تا آنها هم بتوانند با پول تو جیبی خود کتاب تهیه کنند و بر استمرار نمایشگاههای کتاب هم تاکید کرد.          













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن