تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815334245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش کنیم تا فرهنگ خوب خواندن و خوب به کار بستن در جامعه ترویج شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کفاش مطرح کرد؛ تلاش کنیم تا فرهنگ خوب خواندن و خوب به کار بستن در جامعه ترویج شود معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر علم و دانش در جامعه‌ای وارد شود، جهل و نادانی از آن جامعه می رود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان ساعت 15:39

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه که در دبیرستان مصلانژاد شهرری برگزار شد، اظهار داشت: در این مراسم، در نظر دارم به سه سؤال شامل «چرا بخوانیم؟»، «چه بخوانیم؟» و «چگونه بخوانیم؟» پاسخ دهم. وی افزود: عامل رشد، پیشرفت و ترقی، خواندن و دانستن است و اگر از ما بپرسند که «چرا می‌خوانیم؟» باید پاسخ دهیم در جوامعی، ظلم و ستم حاکم است که به خواندن اهمیتی نمی‌دهند و در چنین جامعه‌‌ای از خواندن و فهمیدن فاصله گرفته شده است.
 
کفاش اضافه کرد: جامعه‌ای که دانشمندان و اهل علم در آن میدان نداشته باشند، از بین خواهد رفت، چرا که گسست نسل‌ها، سقوط تمدن‌ها و حکومت‌ها از جهل و نادانی بوده است.
 
وی در پاسخ این پرسش که «چه بخوانیم؟»، افزود: درست است که هر کتاب خوب به یک بار خواندنش می‌ارزد اما عمر ما، به اندازه عمر نوح نیست و لذا باید اولویت‌ها را در نظر گرفت و از بین خوب‌ها، خوبترین کتاب را انتخاب کرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این نکته که باید بهترین کتاب‌ها را انتخاب کرد، آنها را خواند و به دیگران هدیه داد، گفت: از مردم باید بخواهیم برای زندگی خود برنامه مطالعاتی داشته باشند و کتاب بخوانند.
 
کفاش در پاسخ به این پرسش که «چگونه بخوانیم؟»، گفت: خواندن باید عمق ایجاد کند و به عمل منجر شود؛ در حقیقت باید آثار متنوع خوب و دست‌نوشته اندیشمندان و متفکران را بخوانیم، درک کنیم و به کار ببریم تا جامعه در سایه این علم و دانش، مسیر خود را طی کند.
 
وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ خوب خواندن و خوب به کار بستن در جامعه ترویج شود، افزود: اگر علم و دانش در جامعه‌ای وارد شود، جهل و نادانی از آن جامعه می‌رود و ظلم و ستم به سادگی مستولی نخواهد شد و در جامعه‌ای که مسئولیت و حاکمیت برعهده دانایان و اندیشمندان باشد، آن جامعه به سوی صلاح خواهد رفت. 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان گفت: جشن کتاب را به مناسبت‌های مختلف برگزار کنید و سوغات «کتاب» را ترویج کنید؛ در حقیقت، اهدای کتاب را به بهانه‌های مختلف زنده کنید، چرا که مدتی است این هدیه فراموش شده است و این در حالی است که رشد اقتصادی و فناوری کشور از کتاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه در تمام جشن‌ها، مراسم‌ها، مناسبت‌ها و اهدای جوایز، کتاب باید به عنوان عنصر اصلی هدیه و جایزه باشد، افزود: بهترین هدیه، کتاب است.
 
کفاش از فرهنگیان و دانش‌آموزان خواست تا در روز پنجشنبه این هفته در کتابفروشی‌ها حضور پیدا کنند و از کتابفروشان و کتابداران تجلیل کنند و گفت: باید انس به مطالعه را از خودمان شروع کنیم و خواندن به کتاب را فقط توصیه نکنیم بلکه عمل کنیم.
 
وی با تأکید بر اینکه ناهنجاری های اجتماعی که در جامعه وجود دارد ناشی از نادانی است، اظهار داشت: نادانی و جهل و دوری از علم موجب غرور کاذب می‌شود و برخی افراد فکر می‌کنند که همه چیز را می دانند و این در حالی است که افراد اهل مطالعه، پخته و سر به زیرند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب را نباید رایگان عرضه کرد بلکه باید با تخفیف به دانش‌آموزان ارائه دهیم، افزود: دانش آموزان باید برای مطالعه هزینه کنند، هر چند این هزینه اندک و از پول تو جیبی‌شان باشد.
 
وی در پایان از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا برپایی نمایشگاه‌های کتاب به طور مستمر ادامه داشته باشد و مسابقات متعدد کتابخوانی و معرفی آثار مناسب برای دانش‌آموزان برگزار شود.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن