تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812175836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف صحيح آنتي بيوتيک را جدي بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۳۵ب.ظ)
مصرف صحيح آنتي بيوتيک را جدي بگيريد موج - کارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي سازمان غذا تاکيد کرد: استفاده از آنتي بيوتيک ها بايد با احتياط صورت گيرد و از آنتي بيوتيک هاي موجود حفاظت و از آن‌ها استفاده بهينه کنيم که در مواقع لزوم مصرف شود.
به گزارش خبرگزاري موج، نوشين محمد حسيني با اشاره به اينکه هفته جهاني آگاه سازي آنتي بيوتيک توسط سازمان جهاني بهداشت از 16 تا 24 نوامبر (از تاريخ 25 آبان ماه لغايت يکم آذر) اعلام شده است، گفت: جلب توجه تمامي گروه‌هاي مخاطب جامعه جهت مصرف منطقي و درست آنتي بيوتيک از اهداف برگزاري اين هفته است.
وي خاطرنشان کرد: به دليل استفاده بيش از حد آنتي بيوتيک در مواقع غيرضروري و حتي در مواردي که آنتي بيوتيک لازم بوده ميکروب توانسته آن را شناسايي کند و مقاوم شود.
محمد حسيني گفت: ميکروب‌ها موجودات هوشمندي هستند و به سرعت نسبت به آنتي بيوتيک ها مقاوم مي شند و اين مقاومتشان هم در برخورد با آنتي بيوتيک ها اتفاق مي‌افتد و هم به طور معمول در هر چند نسل ميکروب‌ها يک نسلشان جهش مي‌کند و مقاوم تر از نسل قبلي مي‌شود؛ در نتيجه ما روز به روز با ميکروب‌هاي مقاوم تري مواجه مي‌شويم و از سويي ديگر سال‌هاست که ديگر آنتي بيوتيک جديدي به بازار نيامده؛ زيرا کشف و توليد هر داروي جديدي نيازمند انجام آزمايشات لازم و گذراندن مراحل کارآزمايي باليني است، لذا ورود هر دارو به بازار 12 تا 15 سال وقت مي‌خواهد.
کارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي سازمان غذا افزود: از آنجا که اين مطالعات پرهزينه است؛ براي شرکت‌هاي بزرگ داروسازي ايران چندان مقرون به صرفه نيست که دنبال توليد آنتي بيوتيک هاي جديد باشند براي همين سال‌هاست که معدود آنتي بيوتيک جديد به بازار آمده است.
محمد حسيني خاطرنشان کرد: آنتي بيوتيک هاي قديمي همگي دارند نسبت به ميکروب‌ها مقاوم مي‌شوند و اين خطر وجود دارد که ما به روزهايي برسيم که ديگر آنتي بيوتيکي کشف نشود. آنتي بيوتيک فقط در همين بيماري‌هاي ساده و ظاهري استفاده نمي‌شود، بلکه موفقيت تمام جراحي‌هاي را مرهون همين داروها هستيم. جراحي‌هاي پيوند، بيماري‌هاي شيمي درماني و بسياري از موارد مختلفي که زندگي بيمار به آن وابسته است استفاده از آنتي بيوتيک ها بايد با احتياط صورت گيرد و از آنتي بيوتيک هاي موجود حفاظت و از آن‌ها استفاده بهينه کنيم که در مواقع لزوم مصرف شود.
کارشناس تجويز و مصرف منطقي داروي سازمان غذا گفت: از 25 آبان اقداماتي که در سطح دنيا انجام مي‌شود؛ مورد جلب توجه همه رسانه‌هاست. بايد کم بودنش را با مردم در ميان بگذارند و اهميت مصرف درست و منتطقي اش را و اينکه رسانه‌ها و تمامي گروه‌هايي که مي‌توانند با مردم حرف بزنند؛ از جمله آموزش و پرورش، معلمان، پزشکان، پرستاران، داروسازان و همه افرادي که امکان صحبت کردن با مردم را دارند به آن‌ها بگويند که در خيلي از بيماري‌هايي که درحال حاضر به طور معمول از آنتي بيوتيک استفاده مي‌کنند، نيازي به مصرف آنتي بيوتيک نيست. مثل سرماخوردگي‌هاي معمولي که ويروسي هستند درحالي که آنتي بيوتيک ها اصلاً روي ويروس‌ها تأثير نمي‌گذارند و در تمام دنيا تلاش مي‌شود به همه گفته شود براي بيماري‌هايي مثل آنفولانزا و سرماخوردگي و بيماري‌هاي ساده از آنتي بيوتيک استفاه نکنند چون جايگاه مصرف ندارد.
محمد حسيني اضافه کرد: اگر آنتي بيوتيک براي بيماري عفوني تجويز شود بايد دوره درمان آن را کامل کنند، چون يکي از مشکلاتي که وجود دارد کامل نکردن دوره مصرف آنتي بيوتيک است و شما وقتي احساس بهبودي مي‌کنيد؛ اگر آنتي بيوتيک را قطع کنيد، ميکروب‌هاي مقاوم در بدن رشد بيشتري مي‌کنند و زماني که اين ميکروب‌هاي مقاوم وارد جامعه شوند؛ حتي افرادي که تا کنون از آنتي بيوتيک استفاده نکرده‌اند را هم در مقابل اين ميکروب مقاوم قرار مي‌دهيد که آن آنتي بيوتيکي که شما مصرف کرده‌ايد؛ برايشان بي اثر مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن