تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813089145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۹۶۰ رمان امکان عرضه در «کتابشهر» را نداشت/ آغازجشنواره نذر فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرعامل «کتابشهر» خبر داد؛
۹۶۰ رمان امکان عرضه در «کتابشهر» را نداشت/ آغازجشنواره نذر فرهنگی

حامد شفیق


شناسهٔ خبر: 2968407 - دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
فرهنگ > کتاب

مدیرعامل «کتابشهر» با اشاره به نتایج یک بررسی در سال ۱۳۸۷ با هدف شناسایی کتاب‌های قابل ارائه در فروشگاه‌های این موسسه، گفت: از میان ۳ هزار کتاب، حدود ۹۶۰ رمان مردود شدند. به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری جشنواره نذر فرهنگی «ک مثل کودک، ک مثل کتاب» به مناسبت بیست‌وسومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و همزمان با آغاز دومین دهه فعالیت موسسه کتابشهر ایران وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز با حضور حامد شفیق مدیرعامل این موسسه و در محل فروشگاه کتابشهر بهارستان این مجموعه در تهران برگزار شد. شفیق در ابتدای این نشست مطبوعاتی با اشاره به راه اندازی و ایجاد مجموعه کتابشهر از ۱۱ سال پیش و به پیشنهاد حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکترسیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کتابشهر در سال ۸۳ رسما فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال ۸۵ به همت مدیرعامل پیشین مؤسسه (آقای قنبری) ۲۰ شعبه آن در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد. از سال ۸۵ تاکنون هم ۲۲ شعبه دیگر به این مجموعه اضافه شد. وی با اشاره به نحوه فعالیت موسسات کتابشهر تا سال ۸۵ افزود: تا آن زمان کارکنان شعب کتابشهر هر میزان محصولات فرهنگی و هنری آن را به فروش می رسانند، تاثیری در درآمد آنها نداشت، اما از اواخر سال ۸۵ این رویه تغییر کرد و اداره فروشگاه‌ها به شکل پیمان- مدیریت درآمد یعنی بخشی از عواید حاصل از فروش به پیمانکار و مابقی هم به مدیریت کتابشهر اختصاص می یافت. مدیرعامل موسسه کتابشهر، علت رونق گرفتن شعب کتابشهر را در نقاط مختلف کشور همین موضوع عنوان کرد و آن را در افزایش انگیزه‌های مدیران شعب کتابشهر موثر خواند. به گفته شفیق، این موسسه هم‌اکنون در ۲۳ استان کشور فروشگاه های برای عرضه کتاب و سایر محصولات فرهنگی و هنری دارد، از جمله در سیستان و بلوچستان ۳ فروشگاه، اصفهان ۴ فروشگاه، تهران ۳ فروشگاه، چهارمحال و بختیاری ۳ فروشگاه، خراسان جنوبی ۲ فروشگاه، خراسان شمالی ۲ فروشگاه و گیلان ۲ فروشگاه.

مدیرعامل موسسه کتابشهر افزود: درصد اختصاص یافته به فروشگاه‌های مختلف، توافقی بوده و بر اساس میزان فروش و عوامل دیگر تعیین شده است؛ چراکه طبیعتاً بازار کتاب در شهرستان‌ها با تهران متفاوت است و از سال ۸۵ تا کنون مدیریت فروشگاه‌ها به این شکل پیش می‌رود و امروز می‌توانم بگویم که فروشگاه‌های ما نسبت به گذشته روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. وی درباره ناشران طرف قرارداد و محدوده کتاب‌های ارائه شده در این فروشگاه‌ها گفت: ما در ارائه کتاب و انتخاب ناشران، محدودیتی به معنای منفی آن نداریم و فروشندگان ما بر اساس سیستم مدیریتی جدیدی که شرح دادم، آزاد هستند که از ناشران مختلف و کتاب‌های مختلف در این فروشگاه ارائه کنند. اما برخی ناشران نیز مورد تأکید ما هستند که به آنها اعلام می‌کنیم. شفیق ادامه داد: از آنجا که مجموعه «کتابشهر» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و این سازمان سه انتشارات امیرکبیر، سوره مهر و چاپ و نشر بین‌الملل را در زیر مجموعه خود دارد، ما وظیفه داریم که بر محصولات این ناشران تأکید کنیم. در حال حاضر هم با ۳۵۰ ناشر قرارداد همکاری داریم. وی درباره برخی محدودیت‌های این فروشگاه‌ها در ارائه کتاب نیز گفت: با توجه به اینکه رسالت سازمان تبلیغات توسعه و ترویج فرهنگ دینی است، بعضی محدودیت‌ها را روی عناوین و موضوعات داریم که مدیران فروشگاه‌ها تأکید می‌کنیم که این گونه کتاب‌ها که ممکن است حاشیه‌ساز شود را وارد فروشگاه نکنند. البته وزارت ارشاد در انتشار کتاب‌ها دقت خود را دارد و وقتی که به کتابی مجوز می‌دهد از نظر ما هم کتاب ممنوعه نیست، اما اگر خود ما این کتاب را قابل ارائه تشخیص ندهیم، از ارائه آن معذور هستیم. مدیرعامل موسسه «کتابشهر ایران» افزود: در یکی از بررسی‌هایی ما که در سال ۱۳۸۷ برای کتاب‌های قابل ارائه در فروشگاه‌های موسسه «کتابشهر» انجام دادیم، از میان سه هزار کتابی که برای آنها پرونده‌سازی کردیم، ۳۲ درصد آنها، یعنی چیزی حدود ۹۶۰ رمان برای ارائه در فروشگاه‌های ما مردود شدند. شفیق همچنین از برگزاری جشنواره «ک مثل کتاب، ک مثل کودک» خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای هفته کتاب پیش‌بینی کردیم و اجرای آن را به تمام فروشگاه‌های کتابشهر در سراسر کشور پیشنهاد دادیم، این است که تصمیم گرفتیم سود حاصل از سه روز فروش کتاب (۲۵، ۲۶ و ۲۷ آبان) را برای هدیه بسته کتاب به پنج هزار کودک بی‌سرپرست در سراسر کشور اختصاص دهیم که این طرح با در ۲۰ شعبه ما با عنوان جشنواره «ک مثل کتاب ک مثل کودک» در حال برگزاری است. وی از همکاری موسسه خیریه «عترت فاطمی» در این طرح خبر داد و گفت: این موسسه بیش از پنج هزار کودک بی‌سرپرست را در سراسر کشور تحت پوشش دارد که سود حاصل از فروش کتاب در این ایام به صورت تجهیز کتابخانه‌های این موسسه و یا اهداء بسته کتاب به صورت شخصی به کودکان تحت پوشش این موسسه تقدیم خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن