تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815487056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتياد عنصر اصلي بي‌هويتي و اساس بروز بسياري از جرايم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۴ب.ظ)
اعتياد عنصر اصلي بي‌هويتي و اساس بروز بسياري از جرايم موج - فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه مواد مخدر عنصر اصلي بروز بسياري از جرايم از جمله جرايم جنايي است، خاطرنشان کرد: 50 درصد از سرقت‌ها، سرقت‌هاي خرد هستند که توسط معتادان انجام مي‌شود و اعتياد عنصر اصلي بي‌هويتي و پايه و اساس جرايم است.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار حسين اشتري در مراسم اختتاميه «کارگاه آموزشي طرز تشکيل پرونده قضايي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا» ضمن تسليت ايام سوگواري آقا اباعبدالحسين (ع) و ماه صفر و همچنين سالروز شهادت حضرت رقيه (س)، گفت: از تلاش و همت ماموران مبارزه با مواد مخدر که با مقابله با اين پديده شوم باعث آرامش مردم و خانواده‌ها مي‌شوند، تشکر مي‌کنم. اگر تلاش نيروي انتظامي و جديت در کار نبود در اين عرصه شاهد وضعيت بدي در جامعه بوديم.
وي ضمن تشکر از رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در برگزاري اين دوره، بيان داشت: يکي از اولويت‌هاي ما در ناجا مبارزه با اين بلاي خانمان‌سوز هست. هرچند در اين مبارزه دستگاه‌هاي ديگر نيز سهمي دارند، اما؛ اگر برخي از دستگاه‌ها به وظايف خود عمل هم نکنند بايد ما با برنامه‌ريزي دقيق و محکم به وظايف خود عمل کنيم که الحمدالله اين روحيه هم اکنون در ناجا وجود دارد.
فرمانده نيروي انتظامي، بر اهميت آموزش در سازمان تأکيد و تصريح کرد: به هر ميزان که در تربيت و آموزش سرمايه‌گذاري کنيم، هزينه‌اي که صرف کرده‌ايم در مقابل اثربخشي که به دنبال دارد بسيار ناچيز است.
سردار اشتري، يادآور شد: هم اکنون از لحاظ نيروي انساني و امکانات در وضعيت خوبي هستيم، اما؛ در اجراي مأموريت‌ها با برخي از خلأها روبرو مي‌باشيم که با بررسي‌هاي انجام شده دريافتيم که براي رفع آن، آموزش بايد براي تمامي پليس‌ها در اولويت قرار بگيرد. به همين منظور قرارگاه جهادي آموزش را در نيروي انتظامي راه اندازي کرديم و قطعا نتايج آن را شاهد خواهيم بود.
وي با اشاره به اين که ميزان بهره بردن از تجهيزات بستگي به علم و آشنا بودن ما از تجهيزات دارد، گفت: ما از امکانات و تجهيزاتي برخورداريم که نمي‌توانيم از آن‌ها به خوبي استفاده کنيم و از طرفي بايد خسارت‌هاي مالي، تجهيزاتي و به خصوص جاني را کاهش دهيم که اين مهم در سايه استفاده بهينه از اين تجهيزات عملي مي‌شود.
فرمانده ناجا، تأکيد کرد: در سايه آموزش بايد به روز و از مجرمان و تبهکاران جلو و قوي‌تر باشيم. از طرف ديگر تشکيل پرونده‌هاي قضايي محکم نيز موضوع مهمي است، چراکه؛ باعث مي‌شود تا حکم مناسبي نيز از سوي قاضي صادر شود، بايد از فرصت‌ها، زمان، مکان و امکانات به نحو احسن براي اجراي بهتر مأموريت‌ها استفاده کنيم.
به گفته سردار اشتري، بايد مامور عملياتي پليس به تمامي تجهيزات روز آشنايي کامل داشته باشد تا مأموريت خود را به خوبي و به نحو احسن انجام دهد.
وي اهداف برگزاري دوره‌هاي آموزشي و راه اندازي قرارگاه جهادي را استفاده از روش‌هاي نوين آموزشي براي ارتقاء سطح فراگيري کارکنان، به روز رساني سطح دانش و مهارت فرماندهان، مديران و نيروهاي عمل کننده، بهره‌مندي مطلوب از فن‌آوري و کاهش تلفات و خسارات و استانداردسازي تعالي رفتار کارکنان در تعامل مؤثر با مردم برشمرد.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: اهداف آموزشي نيز بايد مبتني بر آموزه‌ها و مباني ديني، منويات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري مدظله‌العالي باشد. هرچند بايد از تجهيزات و تجربيات کشورهاي غربي استفاده کنيم، اما؛ بايد اصول و معيارمان براساس دين باشد.
وي بر برخورد مناسب با متهمان در حوزه مواد مخدر نيز تأکيد کرد و گفت: بايد با متهمان رفتار انساني و اسلامي داشته باشيم، چراکه؛ براساس آموزه‌هاي ديني آن‌ها اسير ما هستند.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين يادآور شد: بايد تجربيات افسران عملياتي خود را مکتوب تا بتوانيم از دانش آن‌ها بهره‌برداري کنيم.
سردار اشتري يکي از مهم‌ترين تهديدات حال و آينده جوامع بشري را معضل مواد مخدر دانست و تصريح کرد: اهداي هزاران شهيد در مبارزه با مواد مخدر به جهانيان ثابت کرد که مبارزه جمهوري اسلامي ايران تنها در شعار نيست بلکه در عمل است.
وي با اشاره به اين که، از کل موادي که قاچاق مي‌شود حدود 30 درصد به سمت کشور ما مي‌آيد، بيان داشت: با تلاش پليس، امسال 20 درصد از کشفيات مواد مخدر نسبت به سال گذشته، افزايش يافت.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اين که دغدغه امروز ما مواد مخدر صنعتي است، بيان داشت: مواد مخدر صنعتي هر روز با ترکيبات جديد توليد مي‌شود هرچند اقدامات خوبي در راستاي مبارزه با اين مواد انجام شده، اما؛ کافي نيست، بلکه در اين عرصه با برنامه‌ريزي بيشتر، استفاده از تمامي تجهيزات و ظرفيت تمامي دستگاه‌ها بايد تلاش بيشتري کنيم.
سردار اشتري با بيان اين که مواد مخدر عنصر اصلي بروز بسياري از جرايم از جمله جرايم جنايي است، خاطرنشان کرد: 50 درصد از سرقت‌ها، سرقت‌هاي خرد هستند که توسط معتادان انجام مي‌شود و اعتياد عنصر اصلي بي‌هويتي و پايه و اساس جرايم است. اگر مي‌خواهيم بخشي از جرايم کاهش يابد بايد جلوي اعتياد و شيوع مواد مخدر را بگيريم.
وي يادآور شد: يکي از مسوولان سياسي آمريکا تحليلي کرده بود که براساس آن مردم ايران را با جنگ نمي‌توان تسليم کرد؛ چراکه آن‌ها مصمم‌تر و وحدتشان نيز بيشتر خواهد شد بايد با آلوده کردن جوانان ايراني به اعتياد از درون ضربه بزنيم تا آن‌ها انگيزه مقابله با دشمن را نداشته باشند. اين همان شبيخون و تهاجم فرهنگي در حوزه‌هاي سياسي، اخلاقي و فرهنگي است که مقام معظم رهبري به آن اشاره فرموده بودند. اگر دلسوز مردم، جوانان، خانواده‌ها و کشورمان هستيم بايد در مبارزه با مواد مخدر همت داشته باشيم؛ چراکه در پشت پرده، موضوع سياسي نهفته است.
فرمانده ناجا با اشاره به اين که در برخورد با باندها و شبکه‌هاي مواد مخدر به توفيقات خوبي دست يافته‌ايم، تصريح کرد: پليس براي برخورد با خرده فروشان و جمع‌آوري معتادان متجاهر آمادگي کامل دارد و مي‌توانيم ظرف يک هفته تا 10 روز آن‌ها را جمع‌آوري کنيم، اما؛ بايد اردوگاه و کمپ‌هايي براي نگهداري آن‌ها وجود داشته باشد. به هر ميزان پليس در مبارزه با باندهاي مواد مخدر موفق باشد، اما؛ مشاهده معتادان در خيابان‌هاي شهرمان باعث مي‌شود تا مردم فکر کنند که نظام در اين مبارزه قدمي برنداشته است.
سردار اشتري پژوهش و نوآوري را بستر خوبي براي انجام بهتر مأموريت‌هاي پليس دانست و افزود: بايد از ظرفيت‌هاي علمي مراکز آموزشي و تحقيقاتي استفاده کنيم که از گذشته در اين راستا گام‌هاي خوبي برداشته شده اما بايد آن را ارتقا دهيم.
وي بر مديريت جهادي نيز تأکيد کرد و گفت: اگر امکانات و تجهيزات نيز نداشته باشيم بايد کارمان را خوب انجام دهيم و مصداق مديريت جهادي همان هشت سال دفاع مقدس بود که با وجود تمامي مشکلات و نبود تجهيزات، رزمندگان در عرصه مقابله با تهاجم دشمن پيروز شدند.
اشتري، روحيه جهادي را همان توکل بر خدا و استفاده از تمام ظرفيت و فرصت‌ها دانست و بيان داشت: در نيروي انتظامي به خصوص در پليس مبارزه با مواد مخدر به دليل نوع مأموريت، بايد روحيه جهادي را ارتقا دهيم.
فرمانده ناجا به اهميت خدمت در نيروي انتظامي اشاره کرد و يادآور شد: شما ماموران مبارزه با مواد مخدر به اهميت خدمتتان واقفيد و مي‌دانيد يک دقيقه با برنامه و جديت عمل کردن باعث نجات جان يک نفر مي‌شود، بايد قدر اين فرصت را که براي همه ما ايجاد شده، بدانيم و در سايه آن خداوند نيز عنايت‌هاي زيادي به ما خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن