تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806719469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رای الیوم: منتظر اعلام رسمی شکست نشست های وین درباره سوریه هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: رای الیوم: منتظر اعلام رسمی شکست نشست های وین درباره سوریه هستیم بین الملل > خاورمیانه - روزنامه «رای الیوم» نوشت: منتظر اعلام رسمی شکست نشست های وین درباره سوریه به علت اختلاف های آمریکا و روسیه درباره نقش بشار اسد در آینده این کشور هستیم.


به گزارش واحد مرکزی خبر نوشت: این روزنامه در مقاله ای به قلم «عبدالباری عطوان» نوشت: شش انفجار شنبه گذشته پاریس که در نتیجه آن صد و سی نفر کشته شدند بر مذاکرات سران کشورهای گروه بیست در آنتالیای ترکیه سایه افکند و مهم ترین محور گفتگوهای سران کشورها بود و بر مسائل حائز اهمیت اقتصادی، که محور اساسی چنین نشست های در شرایط عادی است، غلبه یافت.
آن طور که انتظار می رفت باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه این نشست دیدار و گفتگو کردند، اما دیدار، گذرا و گفتگو درگوشی و غیر رسمی بود که در آن به طور خاص به مسئله سوریه پرداختند و هیچ مقام رسمی آمریکایی که اطلاعات بیشتری در این خصوص بدهد اظهار نظر نکرد، اما یک مسئول ارشد در کاخ کرملین مسکو تاکید کرد که اختلاف ها بین دو طرف درباره راه های مبارزه با «دولت اسلامی» (گروه تکفیری- صهیونیستی داعش) همچنان باقی است.
گره اصلی که نمی توان بدون حل آن هیچ گونه پیشرفتی در جنگ علیه «دولت اسلامی» (گروه تکفیری- صهیونیستی داعش) به دست آورد، آینده رئیس جمهور سوریه و نقشی است که وی باید پس از مرحله انتقالی- مرحله ای که همه طرف ها درباره آن توافق دارند- ایفا کند. آن طور که روز شنبه گذشته در بیانیه وین اعلام شد شش ماه اول سال آینده مدت مرحله گذار خواهد بود.
آمریکا با فشار سه کشور متحد خود یعنی ترکیه، عربستان و قطر واگذاری هیچ نقشی را برای رئیس جمهور سوریه در آینده این کشور نمی پذیرد و بر ضرورت کناره گیری او پس از پایان مرحله گذار تاکید می کند، حال آنکه روسیه که مورد حمایت ایران و چین نیز است کاملا نگاه مخالفی دارد و تاکید می کند که سرنوشت رئیس جمهور سوریه را باید مردم این کشور مشخص کند و او باید در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شرکت کند، انتخاباتی که قرار است دو سال بعد از مرحله گذار و برگزاری همه پرسی درباره قانون اساسی جدید برگزار شود.
دولت آمریکا در سیاست هایش در قبال سوریه دچار سردرگمی است، همان طور که در نوع برخورد با خطر «دولت اسلامی» (گروه تکفیری- صهیونیستی داعش) نیز دچار سردرگمی است. یک سال پیش آمریکا اولویت های خود را تغییر داد و جنگ با داعش را در اولویت قرار داد و بر همین اساس بحث درباره آینده رئیس جمهور سوریه و نظام او را به مرحله بعدی واگذار کرد و حتی زمزمه هایی از واشنگتن و نیز برخی مقامات دیگر کشورها مانند آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و وزیر امور خارجه اسپانیا شنیدیم که به صراحت بر ضرورت گفتگو با رئیس جمهور سوریه و مشارکت دادن او در جنگ علیه تروریسم تاکید کردند.
پر واضح است که سه کشور عربستان، ترکیه و قطر در بازگرداندن اولویت های آمریکا به دوره پیشین موفقیت بزرگی کسب کردند و در نتیجه بر ضرورت کناره گیری رئیس جمهور اسد حداکثر ظرف شش ماه پس از آغاز مرحله انتقالی و در عین حال با حفظ نهادهای رسمی سوریه تاکید می کنند.
به علت اختلاف آمریکا و روسیه اگر نگوییم که فرایند سیاسی وین شکست خورد می توان گفت که در آستانه شکست است و ما در انتظار اعلام رسمی این موضوع هستیم.
308308

کلید واژه ها: نشست وین (حل بحران سوریه) - سوریه -




دوشنبه 25 آبان 1394 - 13:44:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن