تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805439737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه گذاري خارجي و توسعه صادرات غيرنفتي امنيت ملي را ارتقا مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۳ب.ظ)
طيب نيا در همايش استحکام ساخت دروني قدرت: سرمايه گذاري خارجي و توسعه صادرات غيرنفتي امنيت ملي را ارتقا مي دهد موج - وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتي در مقابله با تحريم ها گفت: براي افزايش ارتقاء امنيت ملي بايد سرمايه گذاري مستقيم خارجي و صادرات غيرنفتي را توسعه دهيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي در همايش استحکام ساخت قدرت دروني جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اين که امنيت در شرايط کنوني کشور در بالاترين سطح ممکن تامين شده است، گفت: اميدواريم که بتوانيم اين امنيت را حراست کنيم و به تحکيم پايه هاي قدرت بپردازيم.
وي در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتي يکي از ارکان قدرت است که ابلاغ سياست هاي کلي آن فصل جديدي در اقتصاد محسوب مي شود بر اين مبنا قرار است از رشد اقتصادي اندک، پر نوسان و منبع محور به رشد اقتصادي با شتاب و آسيب ناپذير نسبت به تکانه هاي خارجي تبديل شويم.
طيب نيا ادامه داد: اقتصاد مقاومتي قرار است اقتصاد کشور را از برون زايي و درون گرايي به حالت درون زايي و برون گرايي تبديل کند. اين رويکرد ربطي به دوران تحريم و پساتحريم ندارد و يک جهت گيري کلي مستقل از شرايط زماني و مکاني محسوب مي شود.
وزير اقتصاد در ادامه با اشاره به دو چالش اصلي اقتصاد ايران تاکيد کرد: مقام معظم رهبري نيز در سال گذشته به اين دو مهم اشاره کردند که يکي از آن ها دولتي بودن و مشارکت اندک مردم در فعاليت هاي اقتصادي و ديگري وابسته بودن اقتصاد به درآمدهاي نفتي است. اين دو مولفه سبب سطح پايين رشد و بهره وري و گسترش فساد مي شود. بر اين اساس سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي با اين رويکرد ابلاغ شد که دولتي بودن اقتصاد مرتفع شود و ميزان آسيب پذيري اين حوزه نسبت به تکانه هاي خارجي کمتر شود.
طيب نيا تصريح کرد: درون زايي به معناي بهره وري و بهره برداري بيشينه از همه ظرفيت هاست و برون گرايي به معناي هوشمندي و توانمندي لازم براي بهره برداري حداکثري از ظرفيت ها در عرصه بين المللي است. بر اساس اين دو عامل توليد بايد از درون کشور بجوشد و مبتني بر اقتصاد داخلي باشد. همچنين منابع بالقوه موجود در عرصه اقتصاد بين المللي شناسايي و از آن ها براي استحکام بنيان هاي توليدي داخل استفاده شود. از اين رو اين دو مسئله مکمل يکديگرند که در نهايت به ثبات و خوداتکايي و ارتقاي رشد منجر مي شوند.
اين مقام مسئول همچنين گفت: در سال هاي قبل به دليل تحريم ها در برخي مناسبات اقتصادي دچار گسست شديم چرا که دشمن نقاط ضعف ما را به خوبي شناسايي کرد آنها متوجه شدند توليدات ما وابسته به درآمد نفتي است و عمق توليدات اندک است اما با تلاش هايي که انجام شد و تحمل بي سابقه ملت و هدايت مقام معظم رهبري تلاش دشمن در به ثمر رسيدن اين تحريم ها بي نتيجه ماند بر اين اساس ما توانستيم آثار سوء تحريم ها را کنترل کنيم و ضمن کنترل تورم لجام گسيخته زمينه رونق اقتصادي را فراهم کنيم.
وي تاکيد کرد: در واقع وقتي دشمن از تحريم ها هم نتيجه نگرفت در مذاکرات هسته اي حقوق ملت ايران را پذيرفت و تحريم ها و تهديدات جايش را به روابط محترمانه با ايران داد.
وزير امور اقتصاد و دارايي تاکيد کرد: اين اقتصاد مقاومتي بود که زمينه ساز اين موفقيت شد با اين وجود در دوران پساتحريم در نتيجه گشايش هاي اقتصادي، مالي و تجاري نبايد سياست هاي غلطي اتخاذ شود و يا با افزايش مطالبات مردمي با روند رو به رشد وارداتي کالاهاي مصرفي روبه رو شويم بلکه بايد کماکان به سياست هاي اقتصادي مقاومتي پايبند باشيم.
طيب نيا ابعاد سياست هاي اقتصاد مقاومتي را در تشويق سرمايه گذاري خارجي، تنوع بخشي پيوندها با کشورهاي خارجي، گسترش روابط با استفاده از منابع براي اهداف اقتصادي دانست و افزود: تجربه 50 سال قبل نشان مي دهد بين رشد اقتصادي با سرمايه گذاري مستقيم خارجي و توسعه صادرات ارتباط مستقيمي دارد. ما اگر مي خواهيم به رشد اقتصادي 8 درصدي برسيم بايد منابع لازم را تجهيز کنيم. براي اين رشد به 750 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در سال نياز است که بخش عمده اي از آن را مي توانيم در داخل تامين کنيم اما سهم ديگري از آن بايد از طريق سرمايه هاي خارجي جذب شود. از اين رو سرمايه گذاري مستقيم خارجي و توسعه صادرات غيرنفتي امنيت ملي را ارتقا مي دهد و مي توانيم آسيب هاي خارجي و داخلي بر حوزه اقتصاد را کنترل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن