تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803260200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیانتی بزرگ در دولت احمدی‌نژاد؛ غارت آب با احداث 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز/مصرف آب را مدیریت کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خیانتی بزرگ در دولت احمدی‌نژاد؛ "غارت آب" با احداث 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز/مصرف آب را مدیریت کنیم
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع گفت: در دولت گذشته بالغ بر 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز احداث شد و از سوی دیگر نیز بدون نظارت، چندین برابر مجوز از چاه‌های مجاز آب برداشت شد و میلیارد‌ها مترمکعب آب از این طریق هدر رفت که می‌توان از آن به خیانتی بزرگ و "غارت منابع آبی کشور" نام برد.
آفتاب : علی‌مراد اکبری اظهار کرد: از سال 1384 تا سال 1392 براساس اطلاعات و آمار از سازمان بازرسی کل کشور 300 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور احداث شد، در حالی که از ابتدای انقلاب تا سال 1384 تنها 100 هزار حلقه چاه غیرمجاز احداث شده بود که سبب شد میلیارد‌ها مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی برداشت غیرمجاز و بیش از حد صورت بگیرد و خیانتی بزرگ که همان غارت منابع آبی است، انجام شود.


به گزارش آفتاب، وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو مصمم‌ هستند در شرایط کنونی در راستای حفظ و تعادل آب سفره‌های زیرزمینی برنامه و عملیات مدونی در این زمینه انجام دهند که می‌توان به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و کنترل برداشت از چاه‌های مجاز به اندازه تعیین شده اشاره کرد.


نصف چاه‌های آب غیر مجازند


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع ادامه داد: در حال حاضر حدود 800 هزار حلقه چاه وجود دارد که 400 هزار حلقه آن مجاز و مابقی غیرمجاز است و سالانه بالغ بر 20 میلیارد مترمکعب آب از طریق چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های مجاز، غارت می‌شود که سطح سفره‌های زیرزمینی به همین میزان نیز کاهش پیدا می‌کند.


اکبری گفت: فرونشست در بسیاری از دشت‌های کشور نیز شاهد این مدعاست که هم‌اکنون بحران آب در کشور وجود دارد و زیرساخت‌های کشور و آب شرب شهرهای کلان به مخاطره افتاده است که در صورت مدیریت نشدن آن فجایای زیست محیطی نیز به دنبال خواهد داشت.


به جای سدسازی، مصرف آب را مدیریت کنیم


وی با تاکید بر این‌که برداشت‌های اضافی غیرمجاز از منابع آبی کشور باید هرچه سریع‌تر متوقف شود، اظهار کرد: پول سرمایه‌گذاری‌هایی که در بخش‌های مختلفی مانند سدسازی انجام می‌شود باید به مدیریت مصرف آب در کشور منتقل شود تا وزارت جهاد کشاورزی و نیرو بتوانند با همکاری دستگاه‌هایی مانند قوه قضاییه، قوه مقننه و دیگر دستگاه‌های اجرایی بحران کنونی در زمینه منابع آبی را مدیریت کنند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع تصریح کرد: باید معضل بحران آب را حل کنیم که با افزایش بهره‌وری و کارایی آب از بحران‌هایی که در رابطه با نوسانات اقلیمی در پیش‌رو داریم، عبور کنیم و این پتانسیل در کشور وجود دارد که به شرط همکاری و همیاری دستگاه‌های متولی در کشور انجام می‌شود.


منبع: ایسنا




تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن