تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819100559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام معظم رهبری در کشور مانند ستون هستند/ ما هم دلواپس هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری دانشجو: یک سخنران مذهبی گفت: ما هم دلواپس هستیم، دلواپس حقوق مردم و حقوق جوانان هستیم. دلواپس بیکاری اعتیاد هستیم. دلواپس اختلاس های میلیارد میلیارد هستیم ما دلواپس رشوه هایی هستیم که در همه ادارات جای می گیرد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام ناصر نقویان دیروز در نشست «بررسی سیره امام حسین (ع)» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، گفت: آنچه که ما در مجموعه معارف دینی می آموزیم این است که هدف اصلی از خلقت و پیش از آن بعثت انبیاء این بوده که انسان تربیت شود. وی با اشاره به این که هر اقدامی از جمله معجزه، جنگ، شهادت و یا هر اقدامی دیگری که رخ داده است در راستای تبدیل تربیت به معرفت بوده است، افزود: هر کجا این اتفاق رخ داد به هدف رسیده ایم و هر کجا که نرسید در اواسط هدف متوقف شدیم. این سخنران مذهبی بی اخلاقی، ناآرامی و بی انصافی را اهداف حکومت امام زمان(عج) ندانست و افزود: امام زمان(عج) که بیایند دو گروه پلیس ها و قاضی ها کار خود را از دست خواهند داد؛ زیرا مردم دعوا نخواهند کرد و به حق کسی تعدی نمی کنند. حجت الاسلام نقویان بیان داشت: چنانچه این مسئله را باور کردیم و پذیرفتیم، بسیاری از دعواها حل می شود و چنانچه کسی کارنامه جمهوری اسلامی را نه؛ بلکه کارنامه حکومت علی (ع) را بررسی کند، مشاهده خواهد کرد که آمارها گویای چه مسئله ای هستند. وی ادامه داد: حال با آمریکا هم جنگیدیم یا نجنگیدیم، در سازمان ملل چند تا سخنرانان و روسای جمهور ما سخنرانی کردند یا نکردند، باید دید به هدف تربیتی نزدیک شدیم یا خیر؟. این سخنران مذهبی در ادامه یادآور شد: روزی که ماندلا در آفریقای جنوبی به قدرت رسید کشورگشایی نکرد و وجبی به خاک کشورش اضافه نکرد؛ اما با توجه به این که تعدادی از سردمداران و شکنجه گران رژیم سابق کشورش را بخشید در تاریخ ماندگار شد و نامش در زمره انسان های بزرگ به ثبت رسید. حجت الاسلام نقویان تاکید کرد: خون های مقدسی پای این انقلاب ریخته شد و نفس های پاکی هزینه شد. انسان هایی از همه چیز خود گذشتند حال باید دید امروز که ۳۷ سال از انقلاب مان می گذرد آیا ما به شاخص های تربیتی نزدیکتر شدیم یا خیر؟. وی ضمن اشاره به این که زندگی ائمه را باید در همین راستا تحلیل کنیم، گفت: هر کجا برای ائمه موقعیتی ولو خیلی ریز به وجود آمده است در راستای مسائل تربیتی از آن موقعیت بهره برده اند. ائمه(ع) حکومت را برای تربیت انسان ها می خواستند این سخنران مذهبی خاطرنشان کرد: چنانچه پیامبر (ص) حکومت تشکیل داد و امام علی (ع) برای اخذ به حکومت تلاش کرد، هدف آنان از تشکیل حکومت، حکومت برای حکومت نبود، بلکه حکومت را برای تربیت می خواستند برای این که در سایه حکومت بهتر بتوانند انسان ها را تربیت کنند. حجت الاسلام نقویان بر مسئله تربیت و اخلاق انسانی تاکید و تصریح کرد: فرزند اشعث از دنیا رفت و امام علی(ع) با وجود این که اشعث دشمن درجه یک ایشان محسوب می شد، برای عرض تسلیت به خانه اشعث رفتند. حال شما بگویید که امام علی(ع) اشتباه کرد و تربیت یعنی این که انسانی داغ دار است، ولو دشمن درجه یک شما، اخلاق انسانی اقتضا می کند که به او تسلیت بگوییم. وی افزود: روزگاری به مجلس پدر خانم یکی از آقایان رفتم که پس از آن جنجالی به وجود آمد و گفتند آقا شما به مجلس سران فتنه رفتید. من گفتم پدرم فوت شد این آقا به ما تسلیت گفتند و حال پدر خانم ایشان فوت شده و من به رسم ادب به وی تسلیت گفتم. این کارشناس مذهبی ضمن اشاره به این نکته که همه این ها در راستای تربیت معنی می شود، گفت: چرا پیامبر(ص) در فتح مکه همه را بخشید و حتی به ابوسفیان امتیاز داد؟. چرا کسی را که روی سر پیامبر(ص) زباله می ریخت یک روز که نیامد پیامبر از حال او جویا شدند؟ این ها به این دلیل بود که پیامبر(ص) می خواست آنان اصلاح شوند. روش صحیح دفاع از دین بهره گیری از اخلاق است این سخنران مذهبی روش صحیح دفاع از دین را بهره گیری از اخلاق دانست و تصریح کرد: حتی با بحث های کلامی و اعتقادی نمی توانیم از دین دفاع کنیم؛ زیرا ۳۰ سال است که بحث های کلامی و اعتقادی کرده ایم. حجت الاسلام نقویان بیان داشت: روزی مرا برای سخنرانی در جمع خیرین مدرسه ساز دعوت کردند که در آن جمع رئیس جمهور نیز حضور داشت. در آن جمع به رئیس جمهور گفتم این مردم بهترین انسان های روی زمین هستند، زیرا می دانند که پولی را که دارند باید در یک مرکز آموزشی و تربیتی هزینه کرد که چنانچه این پول های را برای ساخت مَدرَس هزینه نکنیم باید آن را برای ساخت مَحبَس هزینه کنیم. وی با بیان این که سیره و هدف نهایی امام حسین(ع) نیز تربیت بود، تصریح کرد: تاریخ نقل می کند که امام حسین(ع) در مسجد پیامبر نشسته و نماینده والی مدینه سر می رسد و به امام می گوید که والی مدینه شما را احضار کرده است که امام با چند نفر همراه می شوند و به نزد والی می روند. والی می گوید که معاویه فوت کرده و یزید به خلافت رسیده و از من خواسته شده که از شما بیعت بگیرم. سوال مسکوت مانده در تاریخ در رابطه با امام حسین(ع) این سخنران مذهبی ادامه داد: این که چنانچه یزید امام حسین(ع) را مجبور به بیعت نمی کرد آیا امام باز هم برای مبارزه با یزید لشکر جمع آوری می کردند یا خبر؟، این سوال های در تاریخ مسکوت است. حجت الاسلام نقویان تاکید کرد: حکومت یزید یک حکومت ایدئولوژیک بود نه حکومت دموکراسی به این معنا که چنانچه حکومت وی حکومت دموکراتیک بود با خود می اندیشید ۹۹ درصد مردم به ما رای داده اند؛ بنابراین این که امام حسین(ع) و جمعی دیگر به ما رای ندادند، مهم نیست؛ اما حکومت یرید حکومت ایدئولوژیک است و می دانست که یک رای امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است. مانند زمانی که صدا و سیما زمان انتخابات رای دادن علما را نشان می دهند زیرا رای این افراد ارزش بسیاری دارد و تنها یک رای ساده نیست؛ اما در اروپا این گونه نیست و رای اوباما با رای یک انسان عرق خور فرقی ندارد زیرا حکومت در آنجا دموکراتیک است. مقام معظم رهبری در این کشور مانند ستون هستند حجت الاسلام نقویان تاکید کرد: رهبری در این کشور مانند ستون می مانند و یقین بدانید چنانچه این کشوری رهبری را نداشته باشد، اوضاع و احوالش از سوریه بدتر خواهد شد. زیرا به سوریه از بیرون حمله شده؛ اما ما در داخل یکدیگر را خواهیم کشت به نیت قربت الی الله. وی با بیان این که شما نمی دانید نا امنی یعنی چه؟، گفت: ما با تمام سلول های بدن خود نیاز به رهبری را حس می کنیم؛ اما این به معنای این نیست که کسی انتقاد نکند و کسی راجع به مشکلات سخنی نگوید و هیچ طرحی را برای بهتر اداره کردن کشور نگوید به این بهانه که ممکن نظام تضعیف شود. این سخنران مذهبی ادامه داد: این ها فکرهای بسته ای هستند که تصور می کنند چنانچه فردی انتقاد کرد به انقلاب خیانت کرده و به دامن غربی ها رفته است. حجت الاسلام نقویان در ادامه با بیان اینکه حکومت یزید یک حکومت ایدئولوژیک است که برای تحکیم پایه های حکومتش به رای امام حسین(ع) نیاز داشت، تاکید کرد: یزید نمی توانست ببیند یک اپوزوسیونی به نام فرزند پیامبر در این کشور حضور دارد که حکومت وی را قبول ندارد. وی در ادامه به کتاب «ارشاد» شیخ مفید اشاره کرد و بیان داشت: گاهی برخی برای اثبات بحث های جناحی خود نصف تاریخ را بیان و امام حسین(ع) را مصادره به مطلوب می کنند. این سخنران مذهبی ادامه داد: زمانی که عمر سعد به کربلا رسید از یکی از سپاهیانش خواست که به نزد امام حسین(ع) برود و هدفش از آمدن به کربلا را جویا شود. این فرد به نزد امام حسین(ع) آمد و وقتی امام حسین (ع) دید این فرد به جایگاه امام حسین(ع) نزدیک می شود به یارانش گفت کسی این مرد را می شناسد؟، حبیب بن مظاهر گفت بله این فرد خواهر زاده ماست از قبیله حنظله است که به خوبی معروف بوده است. زمانی که این فرد به امام حسین(ع) نزدیک شد و به ایشان سلام کرد و در نهایت پیام عمربن سعد را به امام داد. امام حسین(ع) به وی گفت اهل شهر شما به من نامه نوشتند که من بیایم و حال که آمده ام شما منصرف شده اید؛ بنابراین چنانچه نمی خواهید بجگید من می روم. این فرد درصدد برآمد که به نزد عمربن سعد برگردد و سخن امام حسین(ع) را به او بگوید که حبیب گفت کجا می روی به نزد قوم ظالم می روی؟. غُره گفت من مامور عمر هستم و باید پیام امام حسین(ع) را به نزد عمربن سعد ببرم. غُر به نزد عمربن سعد رفت و پیام امام حسین(ع) را به وی داد و عمر گفت امیدواریم خداوند زمینه ای را فراهم کند تا من از جنگ با وی معاف شوم. حجت الاسلام نقویان افزود: وقتی نامه عمربن سعد به عبیدالله رسید وی گفت حالا که چنگال های ما به او گیر کرده می خواهد برگردد؛ بنابراین به عمربن سعد گفت حسین(ع) یا باید بیعت کند و یا این که بجنگد. دو سه روز بعد که لشکر یزید افزایش یافت امام حسین(ع) این بار خودش یک نفر را فرستاد و گفت من می خواهم با شما ملاقات کنم. شب هنگام عمر بن سعد و امام حسین(ع) در خیمه ای با هم به مدت طولانی با هم صحبت کردند. امام حسین(ع) با توجه به این که مردی کریم و بزرگوار هستند به عمربن سعد دست دادند. البته دست دادن مهم نیست این مذاکره و ملاقات مهم است. امام حسین (ع)برای قتل و خون ریزی قیام نکردند وی بیان کرد: افرادی که می گویند امام حسین(ع)برای جنگ آمده بدانند که امام حسین(ع) برای جنگ نیامده. امام نیامد برای قتل و خون ریزی. این سخنران مذهبی تصریح کرد: چرا برخی دنبال نخود سیاه می گردند نمی دانم. مهم این است متن مذاکره چه بوده است. شما نگران هستید که ظریف به اوباما دست داده؟، ظریف و جان کری ساعت ها در اتاق با هم صحبت کردند و حال برخی می گویند چرا با هم قدم زدند؟!. مگر این مسئولیت را به ظریف ندادیم که مسئول تیم مذاکره کننده باشد. مگر رهبر انقلاب سه بار نگفتند که این ها انسان هایی شجاع، مورد اعتماد، کاردان و انقلابی هستند پس چرا اعتماد نمی کنیم. من همان نقویان سابق هستم که حافظ و شهریار می خواند در این هنگام با توجه به اینکه جمعی از دانشجویان پلاکارد «یادآوری روزی که در گلشن فغانی داشتی» به همراه عکس حجت الاسلام نقویان را در دست داشتند، وی گفت: من از این چیزاها خوشم نمی آید، حرفتان را بزنید. سوالی دارید در تریبون مطرح کنید. این ها بچه گانه است این کار درست نیست. این جلسه سیاسی نیست، فرهنگی است. من همان نقویان سابق هستم که حافظ و شهریار می خواند. یکی از دانشجویان گفت: امام حسین(ع) با عمربن سعد معامله نکرد که حجت الاسلام نقویان در پاسخ گفت: مگر من گفتم معامله کرد. بله معامله کرد. معامله کرد تا خونی ریخته نشود. امام حسین(ع) گفت «مرا نمی خواهید، برمی گردم». امام حسین(ع) نیامد برای کشتن و این اصل تاریخ است. من نه یک آخوند سیاسی هستم و نه به باند و جناحی وابسته ام وی ادامه داد: من نه یک آخوند سیاسی هستم و نه به باند و جناحی وابسته هستم؛ موضع خودم را نسبت به نظام، انقلاب و رهبری گفته ام. آن زمانی که شما در آغوش مادرتان بودید من در جبهه برای نظام می جنگیدم. حجت الاسلام نقویان افزود: پسر من سرباز است، پا به زمین می کوبد می گفت که از سابقه جبهه خودت استفاده کن و من گفتم من جبهه نرفتم که تو به سربازی نروی. این سخنران مذهبی من هیچ سوء استفاده از موقعیت و لباس خودم نکردم من یک معلم ساده ام. حتی در این دولت پیشنهاد معاونت ریاست جمهوری به من داده اند؛ اما من نپذیرفتم و گفتم من این کاره نیستم من یک معلم ساده می باشم. ما هم دلواپس هستیم/ ضد انقلاب تنها مسعود رجوی نیست وی گفت: ما هم دلواپس هستیم، دلواپس حقوق مردم و حقوق جوانان هستیم. دلواپس بیکاری اعتیاد هستیم. دلواپس اختلاس های میلیارد میلیارد هستیم ما دلواپس رشوه هایی هستیم که در همه ادارات جای می گیرد و دلواپس فحشایی هستیم که در حال رسوخ به همه کشور است. دلواپسی ما تنها ۱+۵ و برجام نیست. نفوذی را که رهبری گفته اند تنها نفوذ امریکا نیست. حجت الاسلام نقویان تصریح کرد: ضد انقلاب تنها مسعود رجوی نیست. اعتیاد، آمار دروغ به مردم دادن توسط مسئولان، بیکاری، روابط نامشروع، بی حجابی، اختلاس، مسئولی را بر کاری گماشتن که تخصص آن کار را ندارد ضد انقلاب است. این سخنران گفت: ما نگرانیم. این انقلاب به راحتی به دست نیامده که ما آن را به تاراج یک عده آدم هایی که به خیال خودشان بر اریکه قدرت تکیه زدند و خیال می کنند که تنها خودشان انقلابی هستند و تنها خودشان نظام و رهبری را دوست دارند، بدهیم. وی تاکید کرد: این جمله رهبری که فرمودند چنانچه کسی حتی این نظام و رهبری را قبول ندارد بیاید و رای دهد، جمله جان سوزی است، زیرا چنانچه تعداد این افراد به عدد انگشتان دو دست و دو پا بودند رهبری این جمله را نمی فرمودند. ما باید بفهمیم در چه شرایطی هستیم. هنگامی ما خودمان به جان هم افتاده ایم دیگر نیاز به داعش نداریم. وقتی نمی توانیم دو کلمه با هم دوستان مذاکره کنیم چه نیازی است که آمریکا به ما حمله کند. حجت الاسلام نقویان خاطرنشان کرد: چنانچه می خواهیم کشور به درستی اداره شود هر فردی باید در هر منصبی که مشغول خدمت است به درستی کار کند. در این کشوری رهبری داریم که حکیم و فرزانه و مرزبان انقلاب اسلامی است و چنانچه وزیری و یا وکیلی بخواهد عزت این مردم را زیر سوال ببرد رهبری وی را سر جایش خواهد نشاند. این سخنران مذهبی تاکید کرد: نباید در این کشور یک عده ماهی ۱۰۰ میلیون درآمد داشته باشند، یک عده ماهی یک میلیون. من نگران این هستم. معتقدم اولین شرط یک نظام اسلامی اجرای عدالت است. ما الان عدالت نداریم و هر کسی پول و پارتی دارد کارش را پیش می برد. وی ادامه داد: من هم به اندازه شما نگرانم و برای این جامعه نگرانم. به هیچ باند و جناحی وابسته نبوده نه چپم و نه راست، نه سنتی هستم و نه مدرن. نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا. من هر چیزی که حق است همان را می گویم. حال گاهی حرف حق من به نفع اصولگراهاست آنان در رسانه های خود حرف مرا می زنند و گاهی به نفع اصلاح طلبان است و آنان می زنند. حجت الاسلام نقویان تاکید کرد: چنانچه فردی می خواهد انقلابی سخن بگوید باید ریزه کاری های انقلاب را ببیند. در ادامه غلامی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد مشهد گفت: چرا برخی روحانیون در رابطه با پایداری امام حسین(ع) شائبه ایجاد می کنند و در شرایطی که چشم دنیای استکبار به ماست، شایعه دست دادن امام حسین(ع) با عمربن سعد را مطرح می کنند؟ در اسلام بر مسئله سلام کردن تاکید بسیار شده است؛ اما مشاهده می کنید که ایشان در مواجه با عمربن سعد حتی به وی سلام نکردند، چه برسد به این که با وی دست بدهند. هدیه کردن دو جلدی مقتل امام حسین (ع) به نقویان وی در پایان دو جلد کتاب مقتل امام حسین (ع) را به حجت الاسلام نقویان هدیه کرد. در ادامه حجت الاسلام نقویان در پاسخ به وی گفت: لطف کنید قرآن را خوب بخوانید تا بتوانید آیه قرآن را به درستی بخوانید. بسیج باید جلسه قرآن بگذارد. من به عنوان یک روحانی به شما می گویم شما الان آبروی بسیج را می برید. این متنی را که شما خواندید را باید به یک دانشجوی باسواد می دادند که بخواند نه به یک دانشجوی بی سواد. اینجا دانشگاه است. در این هنگام جو جلسه متشنج شد به قدری که دیگر دانشجویان اعتراض کردند و صدای حجت الاسلام نقویان نیز بالا رفت. در این بین دانشجویی گفت: شما به شاگرد خودتان هم احترام نمی گذارید؛ اینجا که برای مناظره نیامده اید که حجت الاسلام نقویان گفت: من آماده مناظره با اساتیدی که اهل فن باشند را دارم. این جا دانشگاه است و انجمن اسلامی، بسیج و جامعه اسلامی برادران من هستند. این سخنران مذهبی گفت: متن تحلیل نمی کنم؛ بلکه متن تاریخ را می گویم. حال چنانچه شما می گویید امام حسین(ع) با عمربن سعد دست نداده باشد ما هم می گوییم دست نداده اند؛ اما مذاکره و مصافحه کردند. در این هنگام حضار وی را ها کردند. وی در پاسخ به این پرسش که دلیل ممنوع التصویر شدن شما چیست؟ گفت: خیر چند روز سخنانی از من در رادیو منتشر می شود همچنین اخبار شبکه یک نیز سخنانی از من را پخش کرده است و شبکه خراسان نیز چندی پیش یکی از سخنرانی های مرا پخش کرد. آیت الله بهجت نیز در زمانی که در قید حیات بودند تصویری از ایشان در تلوزیون پخش نشد. در این هنگام دانشجویی گفت: بیت خرازی هم ملاک نیست؟. که حجت الاسلام نقویان در جواب گفت: تو چیزی را خواندی که اصلا نمی دانی. بیت خرازی یعنی چه؟. آسمان و ریسمان می بافی. من برای سخنرانی تاسوعا و عاشورا به بیت خرازی رفتم که در آن محفل رئیس دولت اصلاحات نیز حضور داشت. مگر من حرفی زدم یا به جناحی وابستگی دارم. این سخنران مذهبی بر گفت وگوی عالمانه و عاقلانه تاکید کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا می توان از رهبری انتقاد کرد، گفت: طبق نص قرآن، سیره اهل بیت، روایات و متن قانون اساسی هر فردی که سوالی و یا پیشنهادی دارد می تواند مطرح کند. رهبری نیز بارها در جمع های دانشجویی گفته اند که از من انتقاد کنید. البته انتقاد با تخریب، تضعیف و جسارت تفاوت دارد. وی در پایان تاکید کرد: از خدا می خواهم که ظرفیت و بردباری ما را افزایش دهد و عذرخواهی می کنم از بسیج چنانچه در جایی تندی کردم.


دوشنبه ، ۲۵آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن