تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815306775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي منصوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۹:۵۸ق.ظ)
مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي منصوب شد موج - پرويز آراسته، سرپرست اداره کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي، به عنوان مديرکل معرفي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرهاد دبيري روز يکشنبه در آيين معارفه مدير کل جديد اداره کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: کشور ما در منطقه از ثبات برخوردار بوده و بايد از اين ثبات در راستاي معرفي سرمايه‌هاي زيست محيطي و نيز بهره برداري صحيح از آن استفاده کنيم.
دبيري افزود: کشور ما در منطقه از ثبات برخوردار بوده و بايد از اين ثبات در راستاي معرفي سرمايه‌هاي زيست محيطي و نيز بهره برداري صحيح از آن استفاده کنيم.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: توسعه ناپايدار کشاورزي و افزايش چاه‌هاي غيرمجاز در حوزه درياچه اروميه و مصرف منابع آبي به همراه عوامل اقليمي اثر نامطلوبي بر درياچه دارد.
فرهاد دبيري افزود: آذربايجان غربي به خاطر دارا بودن تنوع زيستي و زيستگاه‌ها و نيز مناطق تحت مديريت حفاظت محيط زيست، اهميت بسياري در کشور دارد و بايد از اين زيستگاه‌ها و مناطق در راستاي دستيابي به توسعه پايدار بهره برد.
وي اضافه کرد: کشور ما در منطقه از ثبات برخوردار بوده و بايد از اين ثبات در راستاي معرفي سرمايه‌هاي زيست محيطي و نيز بهره برداري صحيح از اين سرمايه‌ها استفاده کنيم.
دبيري اظهار کرد: در جامعه جهاني برنامه‌هاي توسعه اي با محيط زيست مطابقت داده مي‌شوند و مفهوم توسعه پايدار يک مفهوم پذيرفته شده جهاني است که بدون پذيرش اصول زيست محيطي موفق نخواهد بود.
وي ادامه داد: تعادل 4.5 ميليارد ساله جهان در 100 سال گذشته توسط بشر به هم ريخته و هم اکنون جامعه جهاني به فکر حل اين مشکل است که تعادل زيستي دوباره به زمين بازگردد.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست افزود: بزرگ‌ترين آسيب‌ها در دفاع از محيط زيست کشور متوجه محيط بانان بوده و بزرگ‌ترين مشکلات را محيط بانان تحمل کرده‌اند.
وي اظهار کرد: توانايي سازمان حفاظت محيط زيست و نيروهاي آن به مانند حلقه‌هاي زنجير به هم پيوند خورده و با هم ارتباط ناگسستني دارند.
معاون برنامه ريزي استاندار آذربايجان غربي نيز در اين آيين گفت: حفاظت از محيط زيست و منابع آبي و خاکي کشور وظيفه اي همگاني بوده و همه آحاد مردم در اين زمينه مسئول هستند.
تقي کهوريان افزود: نيازمند عزم و اراده جدي مردم در اين زمينه هستيم و آموزش براي آحاد مردم نتايج مطلوبي در بر خواهد داشت.
وي ادامه داد: تدوين برنامه آمايش استان به عنوان يک سند بالادستي در سال گذشته با توجه خاص و نگرشي جامع به محيط زيست به اتمام رسيد و بر اساس آن در برنامه ششم توسعه بسيار کارآمد خواهد بود.
کهوريان بيان کرد: بهره برداري بهينه توأم با حفاظت از محيط زيست از اصول توسعه پايدار بوده و بايد به آن توجه شود.
معاون استاندار آذربايجان غربي با اشاره به بحران کم آبي در درياچه اروميه اظهار کرد: درياچه اروميه جزو موضوعات کليدي و مهم در استان است و در اين راستا طرح‌هاي بسياري تعريف و مصوب شده که در حال اجراست.
وي اضافه کرد: پنج سال آينده دوره مهمي در احياي درياچه و سال‌هاي حياتي براي آن به شمار مي‌رود و بايد در مصرف آب سبز و يا همان آب در بخش کشاورزي بسيار دقت شده و ميزان مصرف کاهش يابد.
کهوريان همچنين گفت: بهره برداري از املاح درياچه اروميه به عنوان ذخاير معدني استان با در نظر گرفتن ملاحظه‌هاي زيست محيطي مي‌تواند مفيد بوده و گام مهمي در مسير اقتصاد مقاومتي باشد.
مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي هم اظهار کرد: مديريت معقول و مطلوب منابع، حفاظت از محيط زيست، حرکت در مسير احياي درياچه اروميه، تغيير نگرش مردم نسبت به محيط زيست، توسعه پايدار همزمان با حفاظت از محيط زيست و تکريم کارکنان اين نهاد از مواردي بوده که اين نهاد در استان مد نظر داشته و در اين مسير حرکت مي‌کند.
پرويز آراسته گفت: هدايت برنامه‌ها و حرکت در مسير توسعه پايدار همواره در برنامه ريزي‌هاي اين نهاد تخصصي مورد توجه بوده است.
وي بيان کرد: توجه به تغيير نگرش‌هاي مردم به محيط زيست با ارائه آموزش‌هاي مطلوب به آن‌ها نيز همواره مورد توجه بوده تا بتوان به مديريت مطلوبي در زمينه حفاظت از آب و خاک دست يافت.
مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي اظهار کرد: برنامه ريزي براي بهره برداري معقول از منابع و از آب‌هاي سطحي و زير زميني و رودخانه‌ها هم نبايد مورد غفلت واقع شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن