تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815192623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قابلیت استفاده از انرژی های نو در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری امکان سنجی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: قابلیت استفاده از انرژی های نو در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری امکان سنجی می شود استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - با هدف آشنایی با انرژی های نو و تجدید پذیر و امکان سنجی قابلیت استفاده از انرژی های نو در مناطق تحت حفاظت چهارمحال و بختیاری دوره آموزشی سیستم گرمایشی- سرمایشی پمپ حرارتی زمین گرمائی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حمایت علمی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) و دفتر انرژی زمین گرمایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از  اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، دوره آموزشی آشنایی با انرژی های نو و سبز در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد. توجه به انواع انرژی متفاوت از سوخت های فسیلی، نکته‌ای است که در بسیاری از کشورهای دنیا مبنای برنامه ریزی‌های بلند مدت قرار گرفته است. با افزایش بحران آلاینده‌های ناشی از سوخت های فسیلی، توجه به فاکتورهای زیست محیطی و توجه به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر موجب گردیده تا امروزه به این مباحث با جدیت بیشتری پرداخته شود. انرژی زمین گرمایی نیز یکی از منابع انرژیهای تجدیدپذیر میباشد. این انرژی، انرژی موجود در عمق زمین است. انرژی حرارتی ذخیره شده در ١١ کیلومتر فوقانی پوسته زمین معادل پنجاه هزار برابر کل انرژی به دست آمده از منابع نفت وگاز شناخته شده امروزجهان است. انرژی زمین گرمایی بر خلاف سایر انرژیهای تجدید پذیر محدود به فصل، زمان وشرایط خاصی نبوده بدون وقفه قابل بهره برداری می باشد.
در ایران از سال ١٣٥٤ مطالعات گسترده ای بمنظور شناسایی پتانسیل های منبع انرژی زمین گرمایی توسط وزارت نیرو آغاز گردید. نتیجه این تحقیقات و ادامه آن منجر به اجرای اولین پروژه در این زمینه در منطقه سرعین مشکین شهر شد. هم اکنون دانش فنی مربوط به حفر چاههای زمین گرمایی در ایران بومی شده است.
گفتنی است ،این دوره آموزشی با هدف بالابردن سطح دانش فنی کارشناسان محیط زیست جهت بررسی در مناطق تحت مدیریت و امکان سنجی وجود قابلیت اجرای این پروژه در این مناطق برگزار شده است. دوره مذکور توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با پشتیبانی علمی وزارت نیرو و حمایت استانداری استان جهت 40 نفر از کارشناسان این اداره کل برپا شد.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




دوشنبه 25 آبان 1394 - 09:52:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن