تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813148543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشت فراسرزمینی مغایر با اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: ایران کشوری چهار فصل با آب و هوایی متنوع است که در زمینه کشاورزی و باغداری، در برخی تولیدات دارای رتبه های بالایی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کردستان، ایران نخستین کشور دنیاست که در آن کشاورزی و زراعت آغاز شده و هر نقطه از این آب و خاک دارای پتانسیل های منحصربه فردی است؛ از سرزمین های حاصلخیز شمال کشور گرفته تا مناطق کوهستانی غرب، بیابان ها و دشت های کویری مرکز و زمین های داغ جنوب که هر کدام محل رویش محصولی خاص متناسب با آن نوع آب و هوایی و اقلیم است.
با وجود اینکه ایران کشوری وسیع است اما متأسفانه از بسیاری از زمین های آن برای کشاورزی بهره کافی گرفته نشده و بر اساس آمارها، تنها از 12 درصد خاک کشور برای انجام عملیات کشاورزی استفاده می شود.
در این میان مشکلاتی همچون کم آبی نیز طی سالیان اخیر بر حوزه کشاورزی ایران سایه انداخته و موجب شده تا مسئولان در پی راهکارهایی برای تولید محصولات کشاورزی با نیاز آبی اندک باشند.
یکی از این راهکارها، مقوله «کشت فرا سرزمینی» است که طرح آن در 21 شهریور 92 توسط هیئت وزیران و با هدف تأمین پایدار امنیت غذایی تصویب شد.
طبق این مصوبه، کشاورزان و بخش خصوصی اجازه دارند در کشورهای هدف، محصولات مورد نیاز را تولید کنند. اما پس از آن، ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری دانشجویان ایران ]
کشت فراسرزمینی مغایر با اقتصاد مقاومتی است






دوشنبه ، ۲۵آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن