تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلام‌ستيزي در اروپا تشديد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اسلام‌ستيزي در اروپا تشديد مي‌شود
نویسنده : دكترسيدرضا ميرطاهر 

اسلام‌ستيزي در اروپا تشديد مي‌شود
حملات تروريستي خونين جمعه شب در پاريس پايتخت فرانسه كه129 نفر كشته و بيش از 350 نفر مجروح به‌جاي گذاشت، واكنش تند دولت فرانسه را موجب شد. هفت حمله هماهنگ تروريستي، تلخ‌ترين و مرگبارترين فاجعه تروريستي فرانسه پس از جنگ جهاني دوم را رقم زدند. در واكنش به اين حملات تروريستي، فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه ضمن اعلام حالت فوق العاده در فرانسه، مرزهاي اين كشور را بست تا به گفته وي مانع از خروج تروريست‌ها شود. در عين حال دولت فرانسه اجراي پيمان شينگن را به حال تعليق در آورد. اين در حالي است كه گروه تروريستي داعش در صفحات اجتماعي خود با به عهده گرفتن مسئوليت اين اقدام تروريستي اعلام كرده است كه «اين حملات 11 سپتامبر فرانسه است.» به نظر مي‌رسد حملات تروريستي جمعه شب در فرانسه را بايد در راستاي ديگر اقدامات تروريستي دانست كه اين كشور به‌ويژه از ابتداي سال جاري ميلادي با آن مواجه بوده است. با توجه به اينكه داعش مسئوليت اين اقدام تروريستي را برعهده گرفته، اين سؤال  پيش مي‌آيد كه چرا اين گروه مبادرت به اقدام تروريستي دوباره در فرانسه نموده است؟ داعشي‌ها ادعا مي‌كنند به انتقام مشاركت فرانسه در ائتلاف ضد داعش و به‌ويژه حملات هوايي اخير جنگنده‌هاي فرانسوي به مواضع اين گروه اين اقدام را صورت داده‌اند. با اين حال مي‌توان گفت كه فرانسه اكنون حاصل اقدامات قبلي خود در خاورميانه به‌ويژه سوريه را درو مي‌كند. در واقع غربي‌ها از جمله اروپايي ها و به‌ويژه انگليس و فرانسه به عنوان دو عضو مهم اتحاديه اروپا به‌همراه  امريكا و متحدان عرب آنها، نقش مهم و تعيين كننده‌اي در ايجاد و تقويت گروه‌هاي تروريستي داعش و ديگر گروه‌هاي تكفيري در سوريه ايفا نمودند و اكنون ثمرات اين رويكرد آنها در صحنه اروپا به دو صورت عمده نمود پيدا كرده است. نخستين پيامد اين رويكرد غربي‌ها، به‌صورت موج گسترده پناه‌جويان به اروپا نمود پيدا كرده است، كما اينكه تاكنون بيش از 750 هزار نفر فقط در سال 2015 روانه اروپا شده‌اند و كشورهاي اروپايي به‌ويژه كشورهاي غرب اروپا مانند آلمان و فرانسه را دچار دشواري‌هاي متعدد نموده‌اند اما ثمره دوم اين رويكرد به‌صورت گسترش تروريسم در اروپا با بازگشت عناصر تكفيري اروپايي به كشورهاي خود پديدار شده است.
با توجه به چشم انداز تشديد اقدامات افراطيون در فرانسه مي‌توان انتظار داشت دولت سوسياليست فرانسه به‌سرعت مبادرت به بازنگري در قوانين فعلي و تدوين قوانين جديد براي مبارزه مؤثر با اقدامات تروريستي نمايد. در عين حال مي‌توان پيش بيني كرد حملات ترويستي اخير تأثير قاطعي بر روند آينده اقدامات امنيتي نه فقط در فرانسه بلكه در سطح اروپا بر جاي گذاشته و اساساً روندها و رويه‌هاي امنيتي موجود را دستخوش تغيير زيادي نمايد. اين مسئله به‌ويژه در زمينه بازنگري در پيمان شينگن كه ناظر بر تردد آزادانه در سطح كشورهاي اروپايي عضو اين پيمان است، نمود خواهد يافت. از سوي ديگر حملات تروريستي اخير در پاريس مسلماً تأثير منفي در نگرش مردم فرانسه و به طور كلي غربي‌ها به اسلام و مسلمانان خواهد داشت و بايد انتظار داشت با موجي از حملات عليه مسلمانان و اماكن اسلامي در فرانسه مواجه شويم. به‌ويژه حزب راست افراطي «جبهه ملي» به‌رهبري مارين لوپن از اين فرصت حداكثر استفاده را براي ايجاد جو ضداسلامي كرده و بر لزوم اخراج مهاجران مسلمان از فرانسه تأكيد خواهد كرد. پس از حملات ژانويه 2015 در پاريس شاهد موج اسلام ستيزي گسترده‌اي بوديم، اما اين بار اين موج به‌مراتب گسترده تر ومخرب تر خواهد بود. مسئله ديگر آينده مشاركت فرانسه در ائتلاف بين المللي ضد داعش است. دولت فرانسه اخيراً اعلام كرد به كارزار هوايي عليه داعش در سوريه مي‌پيوندد و در اين راستا علاوه بر اعزام ناو هواپيمابر شارل دوگل به درياي مديترانه، حملاتي نيز توسط هواپيماهاي جنگنده فرانسوي عليه مواضع داعش صورت گرفت. با توجه به اينكه پس از حملات بي سابقه اخير، فرانسه قصد پيگيري سياست كنوني خود وادامه حملات هوايي عليه داعش را دارد، اين مسئله احتمال تشديد حملات داعش عليه منافع فرانسه را افزايش خواهد داد. در آخرين موضع‌گيري در اين زمينه ژان ايو لو دريان وزير دفاع فرانسه بر ضرورت هدف قرار دادن تمامي توان و امكانات داعش تأكيد كرده واز سوي ديگر مانوئل والس نخست وزير فرانسه نيز اعلام كرد اين كشور با شدت تمام به مقابله با گروه تروريستي داعش اقدام خواهد كرد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن