تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813105462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گامي مثبت براي رفع مشکلات محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲ب.ظ)
نخستين اردوي استارت آپ سبز تهران؛ گامي مثبت براي رفع مشکلات محيط زيست موج - سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوري محيط زيست گفت: نخستين اردوي استارت آپ سبز تهران که 27 آبان در پرديسان برگزار مي‌شود، فرصتي براي کاهش معضلات و مشکلات زيست محيطي است.
به گزارش خبرگزاري موج، صدر الدين عليپور در نشست خبري اردوي استارت آپ سبز تهران که پيش از ظهر امروز در سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، با بيان اينکه اين سازمان از رويدادها و پتانسيل‌هايي که بتواند موضوع محيط زيست را تقويت کند استقبال مي‌کند، اظهار داشت: يکي از اين حوزه‌ها استارت آپ است؛ زيرا روشي براي استفاده از فرصت‌ها و خلاقيت‌هاي شغلي براي ايجاد کسب و کار است به منظور تاثيرگذاري در حوزه‌هاي اقتصادي باشد.
وي با بيان اينکه سياست برگزاري نخستين اردوي استارت آپ سبز تهران پشتيباني از موضوعات و دغدغه‌هاي محيط زيست است، افزود: با توجه به معضلاتي که محيط زيست در حوزه‌هاي مختلف آب، خاک، هوا با آن‌ها روبرو است، بايد از اين ظرفيت‌ها براي رفع معضلات بهره گرفت.
به گفته عليپور، يکي از اهدافي که در استارت آپ سازمان حفاظت محيط زيست پيگيري مي‌کند، استفاده از ايده‌هاي کارشناسان، اساتيد و متخصصان حوزه محيط زيست است که در دو سطح شرکت کننده و داوري حضور خواهند داشت.

اقدام عملي براي رفع مشکلات حوزه محيط زيست صورت نمي‌گيرد
وي با بيان اينکه تفکر عمومي اين است صرفاً تشکل دولتي در حوزه محيط زيست بايد فعاليت کند، افزود: فناوري‌ها و خلاقيت‌ها در حوزه محيط زيست به جامه عمل نمي‌رسد و به واقعيت يا اقدام عملي براي رفع مشکلات محيط زيست منجر نمي شودو از اين رو برگزاري اين اردوي استارت آپ مي‌تواند گامي در رفع اين موضوع باشد.
عليپور ادامه داد: برگزاري نخستين اردوي استارت آپ سبز تهران اقدام خوبي براي طرح خلاقيت‌ها و در نهايت استفاده از خروجي ايده‌هاي مطروحه در فعاليت‌هاي اقتصادي است.
بنا بر اين گزارش، هزاوه مدير مرکز رشد فناوري پارک فناوري پرديس و عضو شوراي راهبردي مرکز شتاب دهي نوآوري در اين نشست با اشاره به اينکه اردوي استارت اپ يک رويداد آموزشي-تجربي در سراسر دنياست و در 3 روز متوالي برگزار مي‌شود، گفت: در اين رويداد شرکت کنندگان اعم از دانشجويان، برنامه نويسان، مديران تجاري، بازاريابان و طراحان گرافيک گرد هم مي آيند تا پرانگيزه‌ترين و خلاقه‌ترين 54 ساعت زندگي‌شان را تجربه کنند.
وي با بيان اينکه شرکت کنندگان در اين 54 ساعت پس از مطرح کردن ايده‌هايشان، تشکيل تيم داده و شروع به اجراي ايده‌هايشان مي‌کنند، گفت: در روز نخست، پس از مطرح کردن ايده‌ها، برترين آن‌ها براي اجرا انتخاب مي‌شوند و شرکت کنندگان در روز دوم به تيم‌هاي 7 يا 8 نفره تقسيم شده و تلاش خود را براي پرورش ايده و رساندن آن به مرحله اجرا آغاز مي‌کنند.
هزاوه خاطر نشان کرد: روز سوم زمان ارائهٔ کارهاي تکميل شدهٔ تيم‌ها به هيأت داوران است و در پايان تيم‌هاي اول، دوم و سوم انتخاب شده و جوايزي را براي پيشبرد کسب و کار خود دريافت خواهند کرد.
وي تصريح کرد: اردوي استارت آپ سبز، حول محور محيط زيست، منابع طبيعي و انرژي‌هاي پاک برگزار مي‌شود و مربيان اين رويداد نيز افراد خبره و متخصص در حوزه کارآفريني، کسب و کار، فني و برنامه نويسي است.
مدير مرکز رشد فناوري پارک فناوري پرديس و عضو شوراي راهبردي مرکز شتاب دهي نوآوري يکي از دستاوردهاي اين رويداد را يادگيري عنوان کرد و گفت: يادگيري در حين پياده سازي و خلق، ماهيت اصلي اردوهاي استارتاپ را شکل مي‌دهد و به افراد کمک مي‌کند تنها به نظريه‌ها گوش نکنند، بلکه استراتژي خودشان را بنا نه‌اند و در حين کار آن را آزمايش کنند.
وي ايجاد شبکه ارتباطي تخصصي آموختن مهارت‌هاي جديد و راه اندازي يک کسب و کار از ديگر دستاوردهاي اين رويداد برشمرد و افزود: از برنامه جانبي اين اردو، کافه تکنولوژي سبز و نمايشگاهي از برترين تکنولوژي‌هاي سازگار با محيط زيست است که علاوه بر معرفي اين تکنولوژي‌ها در افراد شرکت کننده، ايده و انگيزه براي حرکت در اين جهت ايجاد مي‌کند.
مدير مرکز رشد فناوري پارک فناوري پرديس ادامه داد: در اين نمايشگاه هريک از شرکت‌ها و يا سازمان‌هاي متقاضي مرتبط به اين حوزه اقدام به برپايي غرفه و معرفي مأموريت و محصولات خود مي‌کنند.
وي کارگاه آموزشي بوم مدل کسب و کار يکي ديگر از برنامه‌هاي اين رويداد عنوان کرد و افزود: يکي از ابزارهاي کاربردي در ايده پردازي و طراحي کسب و کارها است و به افراد کمک مي‌کند در قالب يک زبان مشترک مفاهيم و عناصر کسب و کارشان را در کنار همديگر ترسيم کنند.
به گفته وي، اردوي استارت آپ سبز با فراهم ساختن محيطي براي طرح و اجراي ايده‌هايي با هدف حفظ محيط زيست، فرصت شروع يک کسب و کار سبز را به دوستداران محيط زيست هديه مي‌دهد.
الهي مشاور انجمن علمي مديريت فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه براي حفاظت از محيط زيست نياز است از فناوري‌هاي نوين استفاده شود، گفت: فناوري‌ها ظرفيت‌هاي متفاوتي دارند و فناوري‌هاي نوين يک موج بلند ايجاد مي‌کنند.
وي ادامه داد: يکي از آن‌ها فناوري‌ها، فناوري اطلاعات است و مي‌خواهد ايده‌هاي حفظ محيط زيست شناسايي و پرورش دهد و به کاربر اصلي سازمان حفاظت محيط زيست کمک کند.
الهي با اشاره به اينکه جايگاه استارت آپ سبز تهران با استارت آپ ها ي ديگر متفاوت است، افزود: انتظار مي‌رود سازمان حفاظت محيط زيست از ايده‌هاي دانشجويان به نحو احسن استفاده کنند.
وي با تاکيد بر اينکه اگر بخواهيم حفاظت از محيط زيست داشته باشيم مي‌بايست از فناوري‌هاي نوين براي کنترل آلودگي‌هاي محيط زيست استفاده کنيم، افزود: 15 نهادهاي درگير موضوع محيط زيست هستند و ضرورت دارد براي هماهنگي بخش‌هاي مختلف نظام هماهنگي نوآوري محيط زيست که اکوسيستم را هماهنگ کنند داشته باشيم.

تسلط انسان بر تکنولوژي منجر به تخريب محيط زيست شده است
بنا بر اين گزارش، امين ناصري معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه تربيت مدرس در اين نشست با اشاره به جايگاه و اهميت بين المللي محيط زيست، گفت: فعاليت افراطي انسان بر محيط زيست علت تخريب آن در صد سال گذشته؛ خصوصاً 60-50 سال گذشته است که در سايه تسلط انسان بر تکنولوژي اين تخريب صورت گرفته است.

تنها راه مهار تأثير منفي تکنولوژي با تکنولوژِي است
وي ادامه داد: تکنولوژي به انسان قدرت و توانايي داد که طبيعت را تسخير کند و فقط از طريق تکنولوژي فقط مي‌توانيم تخريب‌هاي محيط زيست را از بين ببريم و براي مبارزه با تخريب راهي جزء توسل به تکنولوژي نداريم.
همچنين موسوي مدير روابط عمومي پارک علم و فناوري مدرس در اين جلسه با اشاره به اينکه پارک‌هاي فناوري کري دور فناوري و مکاني براي ايده پردازي و پردازش و پرورش دهنده ايده تا ساخت ايده به عنوان ايده مستقل هستند، افزود: در دنيا بعد از تجارت اسلحه بالاترين تجارت، تجارت ايده است.
موسوي با تاکيد بر اينکه استارت آپ سبز تهران مي‌خواهد تجارت ايده در حوزه محيط زيست ايجاد کند، افزود: محيط زيست کشور ايران ارزان است و همين موضوع يکي از دلايل تخريب محيط زيست در کشور است.
گفتني است، نخستين اردوي استارت آپ سبز تهران در تاريخ‌هاي 27، 28 و 29 آبان ماه 1394 همزمان با هفته جهاني کارآفريني برگزار مي‌شود و 13 رويداد همزمان با اين رويداد برگزار مي‌شود که موضوع اردوي آموزشي تهران محيط زيست و بيشتر دوره‌ها در حوزه عمومي برگزار مي‌شود و چند اردوي تخصصي ديگر در حوزه کسب و کار، موبايل، محيط زيست و گردشگري در شهرهاي ديگر برگزار مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن