تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806609655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا تروريست‌هاي خوب سراغ فرانسه رفتند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چرا "تروريست‌هاي خوب" سراغ فرانسه رفتند؟!
يك كارشناس مسائل بين الملل گفت: دولتمردان فرانسه كه حتي حاضر نبودند در ادبيات رسانه اي از داعش به عنوان گروهك تروريستي سخن گويند، از آنها به عنوان "جنگجويان داعش" ياد كردند كه امروز مي بينيم مسئوليت بمباران ها و حوادث تلخ پاريس را گروهك تروريستي داعش بر عهده گرفته است.


جوان‌آنلاين: اصغر زارعي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»  در خصوص عمليات هاي تروريستي داعش در پاريس اظهارداشت: اولين چيزي كه درباره حوادث تلخ ديشب پاريس بايد اشاره كرد محكوميت اين اقدام تروريستي است كه اساسا كاربرد خشونت بر عليه انسان هاي بي دفاع محكوم است و فرقي نمي كند اين خشونت در هر كجاي دنيا كه اتفاق بيفتد امري محكوم و غير انساني است. وي تصريح كرد: جداي از اين مسئله ما شاهد بوديم كه 24 ساعت قبل از اين مسئله در ضاحيه بيروت حادثه وحشتناكي اتفاق افتاد كه تعدادي از شهروندان لبناني به شهادت رسيدند و رسما گروهك تروريستي داعش كه مورد حمايت كشورهاي غربي است، مسئوليت اين جنايت را بر عهده گرفت و از نوع اين اقدامات ما شاهد بوديم كه طي 3 تا 4 سال اخير به دفعات در شهرهاي مختلف كشورهاي غرب آسيا خصوصا سوريه و عراق در حال وقوع است.
 
اين كارشناس مسائل بين الملل افزود: حوادث تلخ ديگري مانند حادثه منا كه با سوء تدبير حاكمان عربستان اتفاق افتاد و جان بيش از چند هزار انسان بي دفاع كه براي انجام مناسك حچ در اين شهر و در مكان مقدس منا به سر مي بردند بر اثر سوء تدبير و اقدامات نابه جاي مسئولان عربستان كشته شدند و متاسفانه همه ي اين اتفاقات در شرايطي اتفاق مي افتد كه دولتمردان غربي اساسا از كنار اين مسائل به راحتي عبور كرده و حتي حاضر به محكوميت زباني اين اتفاقات نيستند.

زارعي ادامه داد: ضمن آنكه متاسفانه معيارهاي دو گانه اي كه كشورهاي غربي به رهبري امريكا درباره تروريسم طي سال هاي اخير اعمال كردند و تروريست ها را به تروريست خوب و تروريست بد تقسيم بندي مي كنند باعث شد كه دايره اين خشونت ها روز به روز گسترش پيدا كند كه بايد گفت آنها كه باد مي كارند بايد طوفان درو كنند.

وي عنوان كرد: همان طور كه به دفعات پيش بيني شده بود و متذكر شده بوديم موج تروريسمي كه امروز در خاورميانه بلاي جان ملت هاي مسلمان شده و مورد حمايت دستگاه هاي اطلاعاتي نظامي غرب و مسئولان و حاكمان دولت هاي غربي است و با حمايت برخي از كشورهاي منطقه و خصوصا در راس آنها دولت عربستان سعودي، تركيه، رژيم جعلي صهيونيستي و برخي از شيخ نشين هاي جنوب خليج فارس به لحاظ لجستيك و تسليحاتي و مالي مورد حمايت واقع مي شوند، اين موج تروريستي و خشونت قطعا در منطقه محدود نخواهد شد و موج تروريست قطعا به نقاط ديگر دنيا خصوصا اروپا و غرب كشيده خواهد شد.

اين كارشناس مسائل بين الملل تصريح كرد: حتي شاهد بوديم كه چندي پيش در پاريس ماجراي كاريكاتور روزنامه شارلي ابدو انجام داده بود باعث اقدام تروريستي در اين كشور شد كه باز هم دولتمردان فرانسوي و غربي نسبت به اقدامات خودشان متنبه نشدند؛ يا اتفاقي كه در 11 سپتامبر چيزي حدود 15 سال قبل اتفاق افتاد از همين دست مسائل است. به هر حال زنگ خطري بود كه بايد دولت هاي غربي متوجه آن مي شدند كه حمايت، پشتيباني و تسليح گروهك هاي تروريستي در آينده مي تواند خطرات بيشتري را براي آنها به همراه داشته باشد.

زارعي اضافه كرد: همان طور كه اشاره شد معيارهاي دوگانه دولت هاي غربي در حمايت از تروريست هايي كه در جهت منافع و همسو با منافع آنان در كشورهاي غرب آسيا در حال مبارزه هستند خصوصا در سوريه و عراق را شاهد هستيم. كشورهايي كه حتي حاضر نيستند عنوان تروريستي به اين گروه هاي خشن بدهند و از آنان به عنوان جنگجويان ياد مي كنند كه حتي همين دولت فرانسه حاضر نبود در ادبيات رسانه اي خودش از آنان به عنوان تروريست ها ياد كند بنابراين از آنها به عنوان "جنگجويان داعش" ياد مي كرد.

وي بيان داشت: آنچه كه امروز در حال وقوع است محصول حمايت ها و پشتيباني هاي گسترده كشورهاي غربي است كه اين تنها يك بعد قضيه است و بعد ديگر قضيه كه مي تواند اهميت بسياري داشته باشد، فرضياتي است كه به هر حال هميشه دولت ها و ملت هاي اسلامي منطقه نسبت به اينگونه حوادث در غرب با ديد شك و ترديد نگاه مي كنند چرا كه حوادثي مانند 11 سپتامبر و حوادثي از اين دست خصوصا حادث اخير مي تواند خودزني توسط دولت هاي غربي باشد و از آن به عنوان يك ابزار و امكان براي اسلام ستيزي و اسلام هراسي استفاده كنند.

به گفته زارعي، در خود فرانسه ما شاهد هستيم كه يك پهنه جمعيتي بسيار قوي چيزي حدود 5/7 ميليون مسلمان در فرانسه سكونت دارند و زندگي مي كنند كه از كمترين حقوق شهروندي برخوردار هستند و اين اقدامات مي تواند موج جديدي را بر عليه مسلمانان مهاجر و مقيم در كشورهاي اروپايي خصوصا فرانسه به همراه داشته باشد.  

اين كارشناس مسائل بين الملل با اشاره به اينكه بمب گذاري ها و حوادث پاريس در شرايطي اتفاق مي افتد كه قرار بود دور سوم مذاكرات سوريه در وين اتريش مربوط به حل و فصل بحران خاورميانه آغاز شود، تصريح كرد: قطعا چنين حوادث تروريستي مي تواند در روند مذاكرات وين سايه اندازد و در شرايطي كه در دور قبلي كشورهاي حامي دولت سوريه موفق شده بودند در بيانيه 9 ماده اي نشست وين از حاكميت، حق تعيين سرنوشت و احترام به تماميت ارضي سوريه و دولت قانوني اين كشور حمايت كنند اما ديديم كه موضع گيري دولت هاي غربي خصوصا آقاي جان كري وزير خارجه امريكا كه در يك موضع گيري غير متعارف و غير ديپلماتيك مجددا مواضع زياده خواهانه و يك سويه خودش را مبني بر اينكه حافظ اسد جايي در آينده سوريه نخواهد داشت را تكرار كرد كه همين مسئله مي تواند روند مذاكرات را با بن بست مواجه كند و ترديد جدي را براي حضور برخي كشورها همچون ايران به همراه داشت چنان كه بر اساس آخرين هم ديديم كه به هيچ نتيجه اي نرسيدند.  

وي با اشاره به تغيير وضعيت پناهجويان سوري نيز اظهاركرد: به هر حال يكي ديگر از پيامدهاي اقدامات دولت هاي غربي در حمايت از تروريست تكفيري در سوريه و عراق رهسپاري موج كثيري از پناهجويان سوري و عراقي به سمت اروپا است كه مي توانست به يك چالش جدي براي كشورهاي اروپايي تبديل شود و مشكل جدي براي آنان ايجاد كند.

زارعي تصريح كرد: اين حادثه تروريستي به نوعي مي تواند يك امكان و فرصتي را فراهم كند تا دولت هاي اروپايي با اقدامات خشن تر و سخت تر در برابر موج انسان هاي پناهجو وارد عمل شوند، حقوق شهروندان مسلمان و عرب را در اروپا محدود كنند چنانكه ابتدايي ترين حقوق شهروندي را براي مهاجرين مسلمان قائل نباشند و سد ورود مهاجرين را به كشورهاي حوزه اتحاديه اروپا و شرق اروپا با محدوديت هاي بيشتري مواجه كنند كه قطعا اين ها با حقوق ابتدايي مواضع حقوق بشر در تعارض و تباين است.

اين كارشناس مسائل بين الملل با اشاره به استانداردهاي دوگانه غربي ها عنوان كرد: شما مي بينيد كه ملت فلسطين كه براي آزادي سرزمين هاي خودش مي جنگد و در برابر اقدامات تروريست دولتي رژيم جعلي صهيونيستي مبارزه مي كند يا حزب الله لبنان و برخي گروه هاي مقاومت اسلامي كه بر عليه قدرت هاي حاكم مبارزه مي كنند، به عنوان گروه هاي تروريست ها در ليست وزراتخانه هاي خارجي امريكا و اروپا ثبت مي شوند و آنها كه براي دفاع از ملت خود و آزادي سرزمين شان مبارزه مي كنند، در رسانه هايشان معرفي و بر عليه آنها ايجاد امنيت مي كنند.

اين كارشناس مسائل بين الملل ادامه داد: حتي رسانه هاي آنها همچون المنار و الميادين را از طريق ماهواره هاي ارسالي  محدود مي كنند يا مي بينيد كه جنايتكاران آل سعود و هم پيمانانش در يمن بيش از هشت ماه است كه در حال جنايت و كشتار مردم يمن هستند و سلاح هاي امريكايي، اروپايي و اسرائيلي را عليه ملت بي دفاع يمن استفاده مي كنند؛ سلاح هاي بسيار پيشرفته اي كه توسط امريكا و متحدانش در اختيار گروهك تروريستي داعش قرار داده شده كه بايد بدانند همين سلاح ها روزي در دست تروريست ها بر عليه خودشان به كار گرفته مي شود و آن روز دير نيست كه بايد هزينه اين اقدامات خودشان را دولت هاي همسو و همراه با گروهك هاي تروريستي در منطقه بپردازند. 



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن