تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820404780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتايج مثبت مذاکرات روسيه و قزاقستان در مورد سوآپ با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۲۲ق.ظ)
نتايج مثبت مذاکرات روسيه و قزاقستان در مورد سوآپ با ايران موج - مدير عامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران با اشاره به نتايج مثبت مذاکرات روسيه و قزاقستان در مورد سوآپ با ايران گفت: پايانه نفتي شمال آمادگي کامل را براي انجام سوآپ نفت خام دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد پيروز موسوي با اشاره به مذاکرات نمايندگان روسنفت روسيه با وزارت نفت مبني بر انجام سوآپ اظهار کرد: نماينده شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران براي حضور در کميته مذاکرات سوآپ که قرار است در اين زمينه تشکيل شود به وزارت نفت معرفي شده است.
وي با بيان اين‌که تعميرات اساسي پايانه نفتي شمال انجام شده است، افزود: شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران تمام زيرساخت‌ها را براي انجام سوآپ مهيا کرده و آمادگي دارد همکاري لازم را در مورد سياست‌هاي اجراي سوآپ انجام دهد.
مدير عامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران با اشاره به اين‌که دو کشور روسيه و قزاقستان اعلام آمادگي و همکاري را براي سوآپ با ايران کرده‌اند، تصريح کرد: مذاکرات انجام شده با اين دو کشور نتايج مثبتي داشته است و اميدواريم اين همکاري‌ها بتواند به تحکيم روابط ايران و کشورهاي حوزه درياي خزر کمک کند.
موسوي به منافعي که سوآپ از بعد اقتصادي، سياسي و امنيتي براي کشور دارد اشاره و اظهار کرد: با انجام سوآپ مي‌توان از کمربند شمال به جنوب بيشتر استفاده کرد و بازار بين‌المللي سوآپ نفت خام را فعال کرد.
مدير عامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران با اشاره به اين‌که سوآپ نفت خام از سال ۸۹ متوقف شده است، يادآور شد: هم اکنون بخش خصوصي از امکانات پايانه نکا براي سوآپ فرآورده‌هاي نفتي استفاده مي‌کند.
وي به سخنان وزير نفت مبني بر اقدام به سوآپ با کشور روسيه در زمينه گاز، نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي اشاره کرد و گفت: پايانه نفتي شمال با در اختيار داشتن سه اسکله و متعلقات آن، مخازن، سيستم‌هاي اندازه‌گيري و واحد تفکيک آب از نفت و... تمام تجهيزات لازم يک پايانه استاندارد را دارد و آماده انجام سوآپ است.
موسوي با اشاره به اين‌که پايانه نفتي شمال آمادگي تبادل روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام را دارد، گفت: با عملياتي شدن پروژه حوضچه فراگير شمال و ساخت ۱۲ پست اسکله، ظرفيت سوآپ نفت خام به ۵۰۰ هزار بشکه در روز نيز خواهد رسيد.
به گفته وي، حجم حوضچه فراگير چند منظوره ۳۰۰ هکتار است که براي سوآپ نفت خام و پشتيباني توليد نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي استفاده مي‌شود.
نمايندگان شرکت روسنفت، روز (چهارشنبه، ۲۰ آبان) به منظور مذاکره براي سوآپ گاز، نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي به وزارت نفت آمدند و در اين زمينه مذاکره کردند.
بيژن زنگنه، وزير نفت نيز در ديدار ۲۹ مهر با الکساندر نواک، وزير انرژي، در تشريح محورهاي مذاکرات نفت و گاز با همتاي روس خود گفته بود: دو کشور در اين زمينه امکانات خوبي دارند. ايران مي‌تواند از روسيه در شمال ايران گاز، نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي دريافت کند و در جنوب به مشتريان روسيه گاز، نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي تحويل دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن