تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802957414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری های بین ­المللی؛ توسعه زیرساخت صادرات دانش­ بنیان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نشست مشترک رایزنان بازرگانی ج.ا.ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح شد همکاری های بین ­المللی؛ توسعه زیرساخت صادرات دانش­ بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری در محل پارک فناوری پردیس روز گذشته میزبان رایزنان بازرگانی ج.ا.ایران بود تا در نشستی مشترک، راهکارهای لازم برای توسعه همکاری ها و استفاده از توان رایزنان بازرگانی در توسعه صادرات محصولات دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان ساعت 09:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا در این نشست مهدی صفاری­ نیا رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص جایزه پیامبر گرامی اسلام چنین گفت: جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اعطا می‌شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است. این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. برگزیدگان جایزه مصطفی در چهار رشته مبلغ نیم میلیون دلار جایزه ویژه دریافت می‌کنند. شورای سیاست‌گذاری جایزه، متشکل از دانشگاه‌ها و مراکز علمی بزرگ ایران و ۵۷کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، بر روند اعطای این جایزه نظارت می‌کند. این جایزه به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که زمینه‌ساز بهبود زندگی بشر بوده و در آن‌ها محققان دست به نوآوری‌های مشهود در مرزهای دانش و فناوری زده یا روش‌های علمی جدیدی ارائه کرده باشند.
 
بی­رنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در نشست رایزنان بازرگانی و معاونت علمی و فناوری رئیس­ جمهور اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تغییرات جدی در رویکرد این معاونت ایجاد شد و حرکت شتاب­گونه کشور به سوی مقوله فناوری در دستور کار این معاونت قرار گرفت. وی ادامه داد: نتیجه این تلاشها منجر به آن شد که تعداد متخصصین و شرکت های فعال در این حوزه افزایش یافته و چندصد شرکت فعال در حوزه فناوری های نوین محصولات خود را به بازار ارائه دهند و بازار صادراتی مناسبی نیز به دست آوردند. بی رنگ خاطرنشان کرد: دوازده ستاد راهبردی که اهم آنها در حوزه­های نانوتکنولوژی، زیست فناوری، هوافضا، علوم شناختی، دریایی، انرژیهای نو، نفت و گاز، گیاهان دارویی و فناوری اطلاعات در حال فعالیت هستند و شرکت هایی که قابلیت صادرات در این حوزه را دارند با کمک رایزنان می توانند حضور موثرتری در بازارهای صادراتی داشته باشند. وی عنوان کرد: مفهوم دیپلماسی فناوری توسط ایران در کشورهای عضو عدم تعهد مطرح شده است و موضوعات تبادل فناوری با کشورها در دفتر تبادل فناوری معاونت امور بین الملل و تبادل فناوری ریاست جمهوری به طور جدی در دست پیگیری است. وی خطاب به رایزنان بازرگانی گفت: باتوجه به اینکه شما در حوزه تعاملات و رفتارشرکت ها می توانید نقش مهمی ایفا کنید باید با ارائه علائمی که از کشورهای هدف دریافت می کنید برای بازاریابی مناسب صادراتی به شرکت ها کمک کنید و یکی از مکان هایی که می تواند محلی مناسب برای مراکز تحقیقاتی شرکتهای بزرگ خارجی باشد، پارکهای فناوری کشور می­باشند. 
 
توسعه فناوری در حوزه تجارت؛هدف نمایشگاه اینوتکس
در ادامه این نشست امیری نیا رئیس جشنواره بین المللی فناوری و نوآوری و رئیس کمیته اقتصاد دانش­بنیان ستاد اجرائی فرمان اما (ره) با بیان اینکه نمایشگاه اینوتکس امسال توسعه فناوری در حوزه تجارت را هدفگذاری کرده است، اظهار کرد: نوع تعامل کشورها با اینوتکس متفاوت است و به این منظور باید رویکردهای متفاوتی برای تعامل با کشورهای مختلف پیش بینی شود. رئیس جشنواره بین المللی فناوری و نوآوری در نشست رایزنان بازرگانی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد با اشاره به افزایش تعداد کشورهایی که در نمایشگاه اینوتکس امسال حضور می یابند خاطرنشان کرد: در نمایشگاه اینوتکس 2014 تعداد 7 کشور حضور داشتند که این تعداد در نمایشگاه 2015 به 15 کشور افزایش یافت.
امیری نیا به هدفگذاری افزایش تعداد کشورها در اینوتکس 2016 اشاره کرد و افزود: این امیدواری وجود دارد که با مجموعه اقدام های در دست پیگیری تعداد کشورهای شرکت کننده از 15 کشور فعلی به 20 تا 25 کشور ارتقا یافته و تبادل فناوری با کشورها فعالانه تر پیگیری شود. رئیس جشنواره بین المللی فناوری و نوآوری خاطرنشان کرد: در یک نگاه می توان گفت نمایشگاه اینوتکس یک نمایشگاه بین المللی برای توسعه فناوری در حوزه تجارت است که می تواند نقش مهمی در افزایش صادرات در این حوزه ایفا کند.
 
شرکتهای مدیریت صادرات و پایگاههای صادراتی؛ زیرساخت مناسب توسعه صادرات دانش­ بنیان
استیری مدیرکل دفترتوسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست  با اشاره تفاوت ارزش افزوده محصولات دانش بنیان با سایرمحصولات خاطرنشان کرد همکاری در تجارت محصولات دانش­بنیان منجر به ایجاد منافع به مراتب بیشتری نسبت به سایر محصولات غیردانش­بنیان می­گردد. وی گفت: حمایت از توسعه صادرات محصولات دانش­بنیان در اسناد بالادستی بخوبی اشاره شده و محمل قانونی همکاری رایزنان بازرگانی برای این مهم فراهم می­باشد.
مدیرکل دفترتوسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: ذیل آیین نامه ها و دستورالعملهای قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش­بنیان حدود 1800 شرکت تایید صلاحیت شده اند و برنامه­های حمایتی معاونت علمی و فناوری و مجموعه­های وابسته در حمایت از این شرکتها می­باشد. همچنین صندوق نوآوری و شکوفائی نیز که با سرمایه 3000 میلیارد تومان تاسیس گردید یکی از نهادهای حمایت کننده از شرکتهای دانش بنیان در حوزه توسعه صادرات میباشد. وی در ادامه از راه اندازی پورتال 4 زبانه ای خبرداد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و قادر است به زبانهای فرانسه، انگلیسی، عربی و فارسی، مشخصات فنی، قیمت، عکس و فیلم و سایر اطلاعات 200 محصول دانش بنیان را ارائه نماید. 
استیری با بیان اینکه 25 شرکت مدیریت صادرات در کشور وجود دارد،  اظهار کرد: بیشتر این شرکت ها در زمینه محصولات غذایی فعال هستند که در حال سوق دادن آنها به صادرات محصولات دانش بنیان هستیم. همچنین حمایت از توسعه پایگاههای صادراتی و سوق دادن آنها به سمت صادرات دانش­بنیان از دیگر برنامه­های حمایتی معاونت علمی و فناوری است. استیری در خصوص مساعدت رایزنان بازرگانی در توسعه صادرات گفت: شناسایی حوزه های پرپتانسیل کشورهای محل مأموریت رایزنان، شناسایی شرکتهای مدیریت صادرات خارجی، همکاری نزدیک با پایگاههای صادراتی محصولات دانش­بنیان، آگاه سازی شرکتهای دانش بنیان از قوانین تجارت نوشته و نانوشته کشورها و شناساندن فرهنگ مصرف کشورها به شرکتهای دانش بنیان از جمله برنامه هایی است که با مشارکت رایزنان بازرگانی می توان برای توسعه صادرات در بخش محصولات دانش بنیان اقدام کرد.
در ادامه قاسمی مدیر کریدور خدمات صادرات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با اشاره به معضلات شرکت های دانش بنیان در صادرات، به شناسایی و تدوین 12 نوع خدمت بر مبنای نیاز شرکت هادر قالب دستورالعمل های اجرایی اشاره کرد و گفت تاییدیه دانش بنیان از پیش­نیازهای اصلی استفاده از خدمات کریدور می­باشد.
گفتنی است در این نشست رایزن مجارستان تصریح کرد: مجارستان می خواهد هاب نانوتکنولوژی باشد و به این منظور زمینه های همکاری مناسبی با شرکت های ایرانی وجود دارد. هاوایاک آوادیس یانس رایزن بازرگانی ارمنستان نیز در این نشست تصریح کرد: ارمنستان در نظر دارد تا سال 2020 در 20 کشور حوزه آی سی تی حضور داشته باشد. همچنین در این نشست مطرح شد در پارک فناوری به شرکت هایی که حاضر به سرمایه گذاری باشند حتی با سهم 100 درصدی سرمایه گذاری خارجی تسهیلات ارائه و شرکت ها علاوه بر معافیت های مالیاتی و گمرکی امکاناتی ویژه برای استقرار در پارک فناوری خواهند داشت.
در نشست رایزنان بازرگانی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد رایزنان بازرگانی کشورهای لبنان، افریقای جنوبی، عراق، ارمنستان، مجارستان، افغانستان، تونس، بلاروس، امارات، ایتالیا، اندونزی، پاکستان، ترکمنستان، چین، ویتنام، تایلند، عمان و کنیا حضور داشتند. در این نشست تاکید شد رایزنان می توانند در حوزه تبادلات با کشورها اقداماتی مناسب انجام دهند و با توجه به جایگاه ایران در حوزه تبادل فناوری و دستیابی به فناوری های نوین می توان بخشی از محصولات را در حوزه های دارویی و های تک با همکاری رایزنان بازرگانی صادر نمود.
 
صادرات 400 میلیون دلاری محصولات نرم افزاری
طلایی رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار نیز در نشست رایزنان بازرگانی ایران در پارک فناوری پردیس که به میزبانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: صادرات نرم افراز از سال 82 آغاز شد و صادرات 200 میلیون دلاری سال 92 به 400 میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است. وی افزود: به دلیل مشکلات مالیاتی و موانعی که پیش روی تولیدکنندگان نرم افزار در کشور وجود دارد دو گروه از شرکت ها در این بخش مشغول فعالیت هستند که گروه اول شرکت هایی هستند که اسناد و مدارک صادراتی خود را در اختیار اتحادیه قرار نمی دهند اما آمارهای صادراتی خود را ارائه می دهند و دسته دوم شرکت هایی که به صورت رسمی مشغول فعالیت هستند اما از سوی دولت هیچ حمایتی نمی شوند. رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار خاطرنشان کرد: یکی از امکاناتی که رایزنان بازرگانی می توانند در اختیار شرکت های فعال در این حوزه قرار دهند اطلاعات بازار صادراتی کشورهای هدف است. طلایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات نرم افزاری در کشور که در پایان بهمن ماه برگزار می شود خاطرنشان کرد: در حوزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری بخش نرم افزاری کشور بهمن سال جاری نمایشگاهی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می شود که حضور مسئولانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نمایشگاه می تواند تغییر آمارهای صادراتی و ایجاد زمینه هایی برای صادرات بیشتر در این بخش را به دنبال داشته باشد.
در ادامه این نشست سالاری رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی نیز با بیان اینکه این اتحادیه متشکل از 170 شرکت در حوزه های مختلف است عنوان کرد: صادرات مناسبی از خدمات صنایع هوایی و فضایی به کشورهای افریقای جنوبی و چین صورت گرفته و پتانسیل مناسبی در این حوزه وجود دارد.
برگزاری نمایشگاه هوا و فضا در آذرماه امسال
وی با اشاره به برنامه های متعددی که برای حوزه بین الملل شرکت های فعال در عرصه هوا و فضا طرح ریزی شده است اظهار کرد: ارتباط با اتحادیه یکی از این برنامه هااست و رایزنان بازرگانی نیز می توانند در رابطه با حوزه های مختلف به این اتحادیه کمک کنند. سالاری از برگزاری نمایشگاه هوا و فضا در آذر ماه امسال خبر داد و افزود: 4 تا 6 آذرماه امسال نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی ایران در ضلع شرقی پارک چیتگر برگزار می شود که در آن 112 شرکت از 25 کشور جهان حضور خواهند داشت و به این منظور رایزنان می توانند کمک شایسته ای به برگزاری این نمایشگاه داشته باشند. 
همچنین ذبیحی از اتحادیه صادرکنندگان دارو نیز خاطرنشان کرد: هیچ نگاه صادراتی در کشور وجود ندارد و با تغییر رویکردها باید زمینه افزایش صادرات در این بخش ها را فراهم کرد. وی اظهار کرد: ایران، چین و هند در زمینه صادرات دارو و تکنولوژی های نو در آن ظرفیتهای مناسبی دارند و استفاده از این ظرفیت ها می تواند دست بالاتری را حتی نسبت به کشور فرانسه و آمریکا ایجاد کند. وی از راه اندازی پایگاه صادراتی دارو در کشور ترکیه خبر داد و افزود: ترکیه از جمله کشورهایی است که علاقمند است تسهیلات مناسب را به تولیدکنندگانی ارائه دهد که می توانند با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا داروهای جدید ارائه دهند. ذبیحی خطاب به رایزنان بازرگانی حاضر در این نشست بیان کرد: ما به عنوان یک مجموعه بازرگان باید راه خود را پیدا کنیم تا بتوانیم صادرات مناسبی در این بخش بدست آوریم و نخستین راهکار آن است که به صورت جزیره ای عمل نشود و ضمن باور به توانمندی های داخلی همکاری و تعامل مناسب صورت گیرد.
نشست رایزنان بازرگانی ج.ا.ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بازدید ایشان از نمایشگاه محصولات دانش بنیان شرکتهای مستقر در پارک فناوری پردیس، بوستان دانش­مندان و یکی از شرکتهای پارک در حوزه ساخت تجهیزات الکترونیکی پایان پذیرفت.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن