تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802184952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل «زنبوری» کیهان از حوادث پاریس/ تحرک احمدی نژادی های بی‌مجوز!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحلیل «زنبوری» کیهان از حوادث پاریس/ تحرک احمدی نژادی های بی‌مجوز!
حوادث تروریستی در پاریس، بیروت و.. در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. هر کدام از روزنامه های امروز سعی کرده اند از زاویه خاص به این موضوع بپردازند. برخی این حوادث را ناشی از حمایت غربی ها از تروریسم می دانند و برخی به تبعات آن پرداخته اند.
کد خبر: ۵۴۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 15 November 2015


حوادث تروریستی در پاریس، بیروت و.. در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. هر کدام از روزنامه های امروز سعی کرده اند از زاویه خاص به این موضوع بپردازند. برخی این حوادث را ناشی از حمایت غربی ها از تروریسم می دانند و برخی به تبعات آن پرداخته اند. با این حال موضوع انتخابات و کشمکش های انتخاباتی نیز از دیگر موضوعات مهم مورد توجه روزنامه ها در امروز بوده است. در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌هایی یکشنبه بیست و چهارم آبان ماه را مرور کنید.
 تیترهای برخی از روزنامه ها درپی حوادث تروریستی پاریس؛ روزنامه تابناک:شبح تروریسم بر فراز اروپا روزنامه کیهان:سگ هار داعش پاچه صاحبش را گرفت روزنامه ایران:شب هولناک پاریس روزنامه قانون:داعش در فرانسه خون به پا کرد روزنامه وطن امروز:بفرمایید شام! روزنامه آفتاب یزد:جنگ در قلب پاریس روزنامه اعتماد: این بار جهان ترسید روزنامه شرق:هراس در قلب پاریس
«روزنامه کیهان» در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری به موضوع حوادث پاریس پرداخته است. در این یادداشت با عنوان«زنبورها به لانه برمی‌گردند!» می خوانیم:«پیش از این و در پی جنایات وحشیانه‌ داعش، رهبر معظم انقلاب هشدار داده بودند کشورهای حامی تروریست‌های تکفیری، از «باد»ی که کاشته‌اند «طوفان» درو خواهند کرد و امروز آغاز همان دوره‌ای است که حضرت ایشان پیش‌بینی کرده بودند؛ در آدرس و مشخصاتی که سرویس‌های اطلاعاتی غرب از «دشمن اصلی» به سران گروه‌های تکفیری دیکته کرده و از طریق سران با انواع ترفندهای شیطانی به «بدنه» قبولانده شده است، یک «فضای خاکستری»! و «نقطه کور» وجود دارد. این «فضای‌خاکستری» مانند هر فضای خاکستری دیگر نمی‌تواند برای همیشه خاکستری و مبهم باقی بماند و به قول برتولت برشت نمی‌توان برای همیشه به همه دروغ گفت. در آدرس یاد شده، از «مقابله با اسلام»، «همراهی با کفار»، «غارت اموال ملت‌های مسلمان»، «تلاش برای حذف اسلام از فهرست ادیان» و... با عنوان «شاخصه‌ها» و «نشانه‌های» دشمن اصلی یاد شده و همه مسلمانان غیروهابی را مصداق بیرونی این شاخصه‌ها معرفی کرده‌اند. این، دقیقا همان فضای خاکستری است توضیح آن که در «شاخصه‌ها» اشکالی وجود ندارد، بلکه اشکال و انحراف در معرفی مصداق‌هاست به بیان دیگر، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها آدرس خود را به بدنه داعش داده‌اند. در اینگونه موارد، اگر حریف با انجام چند عملیات برق‌آسا و موفقیت‌آمیز به نتیجه برسد، «فضای خاکستری» همچنان خاکستری باقی می‌ماند و اگر هم بدنه، بعدها متوجه آدرس غلط شود، دیگر کاری از دستش برنمی‌آید و اما چنانچه حرکت تروریستی با مشکل جدی روبرو شود - که شده است - بدنه فرصت می‌یابد تا در آدرسی که به دستش داده‌اند دقت بیشتری کند، در این حالت فلش حرکت به سوی مراکز و کانون‌هایی بازمی‌گردد که با شاخصه‌های ارائه شده در آدرس همخوانی آشکار و غیرقابل تردیدی دارند ... و اینگونه است که طراحان و برنامه‌ریزان پروژه «لانه‌زنبور» باید در انتظار بازگشت زنبورها به لانه اصلی باشند. زنبورهایی که به جای نیش، مسلسل و نارنجک دارند و با آدرس غلطی که از مثلث غربی و عبری و عربی گرفته‌اند، به جان مردم بی‌پناه و مظلوم سوریه و عراق و لبنان و یمن افتاده‌اند. پاریس نقطه آغاز است و دولت‌های آمریکا و اروپا و برخی سران عیاش و مسلمان‌کش منطقه نظیر آل‌سعود و قطر و... حق دارند که شرایط اضطراری و حتی حکومت نظامی اعلام کنند. »
«روزنامه ایران» در گزارشی با عنوان« توفان 13 نوامبر... فرانسه و اولاند را به کدام سو می برد» می نویسد:« این حملات که بدون شک پیامدهای سیاسی خواهد داشت، درست 5 روز قبل از به آب افتادن ناوهواپیمابر فرانسه در خلیج فارس اتفاق افتاده است. این ناو برای مقابله با نیروهای داعش در عراق و سوریه به خلیج فارس فرستاده شده است. فرانسه از اواخر ماه سپتامبرحملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرده است. اگر مشخص شود داعش در حملات اخیر فرانسه نقش داشته است، این کشور بدون شک حملات خود را علیه این گروه تروریستی در عراق و سوریه شدت خواهد بخشید. از نقطه نظر سیاسی، این حملات یادآور اختلافات قومی دیرینه در فرانسه است که در ماه‌های گذشته به دلیل هجوم مهاجران به کشور همسایه، آلمان، نادیده گرفته شده است. تعداد زیادی مهاجر در ماه‌های اخیر از جنوب و شرق وارد آلمان شدند و فقط تعداد اندکی از آنها وارد فرانسه شدند. در نتیجه، اگرچه فرانسه همواره در جهت اسکان پناهندگان در کشور همسایه‌اش کمک‌های لازم را رسانده و در جلساتی که مربوط به مسأله مهاجران بوده شرکت داشته اما برای جلوگیری از ورود مهاجران به کشورش تلاش چندانی نکرده است. با این اوصاف؛ انتظار می‌رود کسانی که مخالف گسیل شدن مهاجران به اروپا بوده و خواهان بسته شدن مرزهای کشورهای اروپایی مانند آلمان، سوئد، و اروپای شرقی و مرکزی بودند، بیش از پیش بر مواضع خود پافشاری کنند. در پی این حملات، محبوبیت خانم مارین لوپن، و جبهه ملی راستگرایش در فرانسه بیشتر شده است. خانم لوپن که بعد از حمله به شارلی ابدو اندکی از محبوبیت خود را از دست داده بود، اکنون به خاطر پیام‌های ضد مهاجرتی خود دوباره محبوبیت خود را در میان فرانسویان به دست آورده است. اما در مقابل به نظر می‌رسد با حملات اخیر، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه محبوبیت خود را از دست داده باشد چرا که مردم به او در مورد توانایی ایجاد امنیت در کشور بی‌اعتماد شده‌اند.»
«روزنامه قانون» در گزارشی به موضوعانتخابات و ائتلاف اصولگرایان پرداخته است. قانون دراین گزارش با عنوان«مانور انتخاباتي وحد‌ت د‌ر جبهه اصولگرايان » می نویسد:« شيوه اطلاع‌رساني و نيز گفتماني چهره‌هاي اصولگرا مشخص است كه براي پاتك زدن به جرياني كه با تمام قوا در انتخابات اعلام حضور كرده‌است، مانوري تبليغاتي برپا كرده‌اند تا شايد اين بدنه پوشالي وحدت‌شان لرزه‌اي بر اندام رقيب بيندازد. سران اين جريان از واهمه پنج‌ضلعي خبرگان كه قائده آن هاشمي و اضلاع ديگر آن روحاني،خميني،علوي و انصاري است به تكاپو افتادند و از سوي ديگر نيز بدنه آنها از حضور حداكثري اصلاح‌طلبان و اعتداليون با يكديگر به گفت‌‌و‌گو نشستند.جريان راستگرا كه امروزه بيشتر از هر زمان ديگري با چند دستگي و انشقاق رو به رو شده است، تكاپوهاي آخر خود را به كار گرفته تاشايد اندك سهمي را در انتخابات‌هاي پايان سال داشته باشد.آنها خوب مي‌دانند كه اگر اين‌بار دست‌شان از قدرت و حاكميت كوتاه‌شود، ديگر جريان رقيب اشتباه سال‌هاي گذشته را انجام نمي‌دهد تا فرصت بازگشت جريان اصولگرا به قدرت فراهم شود.»
«روزنامه شرق» در گزارشی با عنوان« نسخه ٦ ماهه براي سوريه» می نویسد:« دومین نشست برای حل بحران سوریه در وین، زیر سایه رعب از حوادث تروریستی پاریس برگزار شد. با وجود مراتب امنیتی شدیدتر از پیش، این‌بار هم وزراي خارجه ١٨ کشور در آن شرکت کردند. نشست، کوتاه‌تر از نوبت پیش اما با نسخه‌ای فوری‌تر به پایان رسید. طرفین نشست پایان این دور مذاکره اعلام آتش بس کردند و بر برگزاری هرچه زودتر مذاکره با حضور مخالفان و دولت سوریه تاکید کردند. این نشست حدود شش ساعت به طول انجاميد و بعد از پايان مذاکره، سرگئي لاوروف، جان كري، وزیران خارجه روسيه و آمريكا به همراه نماينده دبيركل سازمان‌ملل در امور سوريه، در کنفرانس خبري نتايج اين گفت‌وگوها را در اختيار خبرنگاران قرار دادند. آنها در اين نشست خبري هم بار ديگر از حوادث تروريستي در فرانسه ابراز تأسف كردند. سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه نيز در اين نشست گفت: «در اين نشست توافق كرديم آينده سوريه توسط مردم سوريه تعيين مي‌شود و اين در مورد بشار اسد و هر كسي در سياست سوريه شامل مي‌شود. حداكثر تا اول ژانويه هيأت‌هاي مخالفان و دولت سوريه بايد در مقابل هم بنشينند و گفت‌وگوها را آغاز كنند. آقاي دي‌ميستورا، نماينده دبير كل سازمان‌ملل در امور سوريه، درباره تركيب يك گروه مخالفان سوري كه بايد وارد روند سياسي شوند، برنامه‌ريزي كند. اين يك روند خواهد بود كه توسط سوري‌ها انجام مي‌شود و هم‌زمان يك روند زماني را براي اين مسئله تعيين كرديم. در گام اول، در شش ماه آينده گروه‌هاي سوري بايد بر سر يك دولت «وحدت ملي» به توافق برسند. بعد مردم سوريه باید درباره قانون اساسي جديد تصميم بگيرند و همه اينها بايد ظريف ١٨ ماه انجام شود. فدریکا موگريني، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از پايان نشست، وين، تويیت كرد که «نشست بعدي در پاريس برگزار می‌شود». او گفت مذاکرات امروز وین «خیلی خوب» بود.»
«روزنامه اعتماد» در گزارشی با عنوان«مردم طرح شش ماهه را شش روزه تمام كردند» می نویسد:« پرونده فروش وام٢٥ ميليوني خودرو در شش روز بسته شد تا ايراني‌ها ركورد خريد خودرو را بعد از اينكه تلاش زيادي براي نخريدن خودرو صفر كرده بودند بشكنند. چند ماه پيش بود كه كمپين خريد خودروي صفر موجب شد تا ميزان فروش خودروسازان به حد قابل‌توجهي كاهش يابد و استمداد طلبي خودروسازان به وزارت صنعت و دولت كشيده شود. بعد از حضور نوبخت سخنگوي دولت و محمد نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در ايران‌خودرو بحث كمك دولتي به خودروسازان بر سر زبان‌ها افتاد و از آنجايي كه اين كمك غير مستقيم هم اما و اگرهاي زيادي را به راه انداخته بود به اين طرح زياد پرداخته نشد تا دولت در قالب طرح شش ماهه ضربتي خود به كمك خودروسازان شتافت. قرار شد در فرصت شش ماهه بانك مركزي با تضمين پرداخت وام ٢٥ ميليون تومان ١٠٠ هزار خودرو شرايطي به مردم واگذار كند تا با يك اقدام به دو تير شكست كمپين و كمك به خودروسازان برسد. هرچند كه در ابتدا به نظر مي‌رسيد متصديان كمپين مردم را مجاب به نخريدن خودرو خواهند كرد اما در همان روز نخست شروع واگذاري، صف‌هاي طولاني متقاضيان خريد نشان داد كه كمك‌هاي دولتي مي‌تواند همه كمپين‌ها را بشكند. بر اين اساس با حضور متقاضيان خريد خودرو در عرض شش روز تمامي تعهدات دولت به فروش رفت و كار به جايي رسيد كه تعهد ١٠٠ هزار تايي فروش دولت به ١١٠ هزار تا تغيير كرد تا پرونده فروش ويژه خودرويي ايران در جهان ركورد‌دار شود. هرچند كه عصر روز جمعه برخي شنيده‌ها حكايت از تمايل خودروسازان به فروش بيش از ١٠٠ هزار تايي خودرو داشت اما روز گذشته بانك مركزي با اعلام اطلاعيه‌اي جديد به نامه‌اي اشاره كرد كه اين بانك به وزارت صنعت نوشته است و در آن اعلام كرده است: «صرفا منابع مالي مورد نياز براي خريد اسناد تجاري ناشي از فروش مدت‌دار موجودي خودروي توليد داخل توسط بانك‌ها تا سقف ۱۱۰ هزار دستگاه تامين شود. با توجه به اينكه مقرر شده است صرفا منابع مالي مورد نياز براي خريد اسناد تجاري ناشي از فروش مدت‌دار موجودي خودروي توليد داخل توسط بانك‌ها تا سقف ١١٠ هزار دستگاه تامين شود، بنابراين شركت‌هاي خودروساز و نمايندگي‌هاي ذيربط نسبت به رعايت اين توافق دقت لازم را داشته باشند؛ بديهي است تامين مالي توليدات آتي از اين محل ميسر نخواهد بود.»
«روزنامه ابتکار» در گزارشی به فعالیت انتخاباتی طرفداران احمدی نژآد پرداخته است. ابتکار در این گزارش با عنوان«تحرک انتخاباتی جبهه بی‌مجوز» می نویسد:« عد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیاری از وزرا و افراد نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد جلساتی را برای تشکیل یک جریان سیاسی ترتیب دادند. بعد از جلسات پی در پی و با گذشت یک و سال نیم این اشخاص در 25 خرداد 94 جبهه‌‌ای به نام جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی با نام اختصاری یکتا تشکیل دادند. در حالی که پیش از این بارها بر بدون مجوز بودن این جبهه و در نتیجه غیرقانونی بودن هرگونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی آن از سوی وزارت کشور تاکید شده است، حال علی‌رغم ادعای پیشین اعضای یکتا که «فعالیت این جبهه انتخاباتی نخواهد بود»، خبرهایی به گوش می‌رسد که حکایت از قدم گذاشتن احمدی‌نژادی‌های سابق در راه انتخابات دارد.بنا بر گزارش‌های مختلف، افرادی از جمله حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهم، فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی دولت دهم، محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم، کامران دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات دولت دهم، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم،محمدحسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت دولت دهم، مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهد دولت دهم، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان دولت دهم، مصطفی محمدنجار، وزیر دفاع دولت نهم و وزیر کشور دولت دهم، لطف‌الله فروزنده، معاون پارلمانی دولت دهم، علیرضا علی‌احمدی، وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، ابراهیم عزیزی، معاون توسعه و برنامه‌ریزی دولت نهم و اسدالله عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم جزء اعضای جبهه یکتا هستند، اما برخی از افراد همچون؛ کامران باقری لنکرانی، سردار احمد وحیدی، سردار مصطفی محمدنجار، غلامحسین الهام، مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح، حسین صفار هرندی حضور خود در جبهه یکتا را رد کرده‌اند. به عقیده برخی از کارشناسان سیاسی مشی و شعار این جبهه اهداف و برنامه‌های احمدی‌نژاد بدون انحراف است به این معنا که شعارهای سال 84 تا سال 88 وی را قبول دارند. اعضای این جبهه که همان وزرا و دولتمردان دولت های نهم و دهم را تشکیل می‌دهند ادعای مردمی بودن، اجرای آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را دارند. از طرفی دیگر بسیاری از کارشناسان یکتا را نه جبهه می‌دانند و نه حزب؛ به دلیل اینکه این جریان هیچ مجوزی مبنی بر جبهه یا حزب نداشته و ندارد، در نتیجه این جبهه خودخوانده، صرفا جمعی از افرادی همفکر است که دور هم جمع شده‌اند و هیچ رسمیتی ندارند. با این حال، تلاش خبرنگار سیاسی روزنامه «ابتکار» برای برقراری تماس و پرسش از اعضای جبهه یکتا برای فقدان مجوز، فعالیت سیاسی و انتخاباتی این جبهه بی‌نتیجه ماند. بنابراین با توجه به اظهارات کارشناسان یک سوال مهم به وجود می‌آید که چگونه جبهه یکتا بدون داشتن هیچ مجوزی از مراجع ذی‌صلاح قصد انجام فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی دارد؟ به راستی اعضای این جبهه با چه انگیزه‌ای قصد ورود به انتخابات آینده یعنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارند؟ بنابراین باید از اعضای این جبهه که اکثر آن‌ها وزاری دولت‌های نهم و دهم هستند مگر چه اقداماتی جز اختلاس، تاراج بیت المال و بی‌عزت کردن ایرانیان در دنیا انجام داده‌اند که خود را شایسته و صاحب اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب می‌دانند؟ به راستی چقدر شعارهای جبهه یکتا به دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نزدیک است.... به دلیل اینکه این جبهه و اعضای آن «مردمی و از جنس مردم بودن» را شعار اصلی خود قرار داده‌اند. از طرفی دیگر اگر احمدی‌نژاد سال 88 به بعد را انحرافی می‌دانند پس چرا از وی تبعیت می‌کردند؟ بنابراین باید منتظر ماند و دید تا وزارت کشور و مراجع ذی‌صلاح چه تصمیمی برای جبهه یکتا خواهند گرفت.»
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن