تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815448229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه‌های ماهواره‌ای حریم خانواده‌ها را نشانه رفته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عضو جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی:
شبکه‌های ماهواره‌ای حریم خانواده‌ها را نشانه رفته‌اند

آسیب های ماهواره


شناسهٔ خبر: 2967114 - یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
استانها > خراسان شمالی

بجنورد- عضو جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی گفت : شبکه های ماهواره ای حریم خانواده ها را نشانه و تلاش می کنند تا آنچه را که می خواهند به آنان القاء کنند. فریده شفیعی ثانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هدف شبكه‌های ماهواره‌ای تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانواده‌ها است و آنان قصد دارند با پخش برنامه های مخرب، نوع تفكر و بینش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما را تغییر دهند. وی اظهار داشت: این شبکه ها، تلاش می کنند تا مصرف‌گرایی را میان تماشاگران خود نهادینه كنند و به همین دلیل با پخش برنامه های گوناگون ابتدا مغز مخاطبان خود را تسخیر و در ادامه آنچه را می خواهند به آنها القا می‌كنند. شفیعی ثانی افزود: شبكه‌های ماهواره‌ای به دنبال كانالیزه كردن جریان‌های فرهنگی هستند به این معنا كه تمام جویبارهای كوچك فرهنگی به رودخانه اصلی كه جهان‌بینی آنهاست منتقل شود. وی تصریح کرد: مدیران و دست اندرکاران شبکه های ماهواره ای پیروان مكتب مك لوهان هستند كه قصد دارند زبان، گفتار و بینش‌های خرده‌فرهنگ‌ها را تغییر داده و آنها را به سمت فرهنگ آنگلا ساكسون غرب ببرند.

عضو جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی افزود: القائات شبكه‌های ماهواره به مخاطبان خود تا حد زیادی تأثیرگذار است و به هیچ عنوان نمی‌توان ادعا كرد بزرگسالان از آسیب‌های آن مصون هستند و تنها باید نوجوانان و جوانان را در این خصوص واكسینه كرد. وی با بیان اینکه البته خطربرنامه‌های شبكه‌های ماهواره‌ای برای كودكان و نوجوانان به مراتب بیشتر از بزرگسالان است، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان با تفكرات احساساتی و دور از تعقل، به تماشای برنامه‌ها می‌پردازند، لذا تصاویر ارائه شده توسط این شبكه‌ها در ذهن كودكان نقش بسته و برای آنها الگو می‌شود و این گونه است كه صاحبان برنامه‌های ماهواره‌ای به هدف خودشان كه همان تأثیرگذاشتن در دیدگاه و تفكر كودكان است دست می‌یابند. شفیعی ثانی سریال‌های ماهواره‌ای را عامل مهمی در تحول بسیاری ازخانواده‌های ایرانی دانست و گفت: زمانی كه اعضای خانواده ساعت‌ها به مشاهده برنامه‌های مختلف ماهواره از جمله سریال‌های خانوادگی می‌پردازند، ‌ رعایت بسیاری ازارزش‌ها از جمله حریم میان زن و مرد برای آنها كمرنگ می‌شود. وی با تاکید بر اینکه هم‌اكنون دختران وپسران جوان زیادی تحت تأثیر شبكه‌های ماهواره‌ای خیلی راحت با یكدیگر ارتباط برقرارمی‌كنند، افزود: ماحصل این تاثیرات و این رفتارها به گونه‌ای است که امروز شاهد افزایش ارتباطات ناسالم و نامشروع خانوادگی هستیم و ارزش‌های خانوادگی كه در پناه آن ارتباطات میان زن و مرد نامحرم محدود می‌شد، كنار گذاشته شده است.

عضو جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی با بیان اینکه نخستین پایه‌های تربیتی یك جامعه در خانواده شكل می‌گیرد گفت: وقتی نخستین نهاد تربیتی جامعه دچار تحول شد، تبعات منفی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت. وی تصریح کرد: تشكیل خانواده و زندگی زن و مرد در كنار هم بدون ازدواج، یكی ازآسیب‌های شبكه‌های ماهواره‌ای در جامعه است که خانواده ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. شفیعی ثانی تاکید کرد: ادامه این روند به تخریب افکار خانواده به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان که آینده سازان این کشورند، منجر می شود که این خود زنگ خطر بزرگی برای مردم و مسئولان است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن