تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821082788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشتر آمار کشته شدگان حوادث رانندگي مربوط به موتورسواران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۶:۱۰ق.ظ)
معاون پليس راهور ناجا: بيشتر آمار کشته شدگان حوادث رانندگي مربوط به موتورسواران است موج - معاون پليس راهور ناجا با اشاره به اين که بيشتر آمار کشته شدگان مربوط به موتورسواران است، گفت: تعداد سه هزار و 768 نفر از مجموع کشته شدگان حوادث رانندگي سال گذشته را موتورسواران تشکيل مي‌دهند و حدود 20 برابر اين جمعيت نيز مجروح شده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ عين‌الله جهاني در همايش «آموزش موتورسواران و ايمني در شهر» در گرگان اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاري، آمار کشته شدگان ناشي از حوادث رانندگي در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد کاهش داشت.
معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا گفت: براساس آمارها بالغ بر هشت هزار نفر در نيمه اول سال گذشته براثر حوادث رانندگي در کشور جان خود را از دست دادند که اين ميزان امسال با کاهش حدود 260 نفري، بيش از هفت هزار و 200 نفر بود.
وي از تلاش براي کاهش 10 درصدي آمار کشته شدگان حوادث رانندگي در سال جاري خبر داد و افزود: آمار کشته شدگان اين حوادث سال گذشته 16 هزار و 782 نفر بود، هر چند پيش‌بيني مي‌شود بتوانيم امسال تنها هفت درصد اين آمار را کاهش دهيم.
جهاني براي کاهش آمار حوادث رانندگي و آسيب‌هاي ناشي از آن در بحث کشته شدگان و مصدومين خواستار همکاري و تلاش همه مسوولان، متوليان امر، مردم و به خصوص رانندگان شد.
معاون پليس راهور ناجا با اشاره به اين که بيشتر آمار کشته شدگان مربوط به موتورسواران است، افزود: تعداد سه هزار و 768 نفر از مجموع کشته شدگان حوادث رانندگي سال گذشته را موتورسواران تشکيل مي‌دهند و حدود 20 برابر اين جمعيت نيز مجروح شده‌اند.
وي با بيان اين که 60 درصد موتورسواران کشته شده در حوادث رانندگي به علت ضربات مغزي جان خود را از دست مي‌دهند، اضافه کرد: تعداد عابران پياده که در برخورد با موتورسيکلت کشته مي‌شوند نيز زياد است و در واقع موتورسيکلت‌سواران خود عامل تصادفات ديگر نيز هستند.
جهاني يادآور شد: اين آمارها براساس تعداد کشته‌هاي ناشي از حوادث رانندگي در صحنه تصادف است و اگر آمارهاي پزشکي قانوني را به آن اضافه کنيم، تا دو برابر افزايش مي‌يابد.
معاون پليس راهور ناجا در ادامه با يادآوري اين که کلاه ايمني براي موتورسواران يعني زندگي، گفت: توجه نداشتن به جلو، رعايت نکردن حق تقدم، حرکت در خلاف جهت و عبور از محل ممنوع بخشي از دلايل وقوع حوادث رانندگي است.
جهاني افزود: توانائي نداشتن در کنترل وسيله نقليه، تغيير ناگهاني مسير، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به چپ ناشي از سبقت و رعايت نکردن فاصله طولي بخش ديگري از دلايل وقوع حوادث رانندگي است.
وي همچنين با اشاره به برخي قوانين مربوط به حوادث رانندگي گفت: برخورد وسيله نقليه به عابر در محل‌هاي خط عابر پياده، زنداني شدن راننده آن را در پي دارد و اين محکوميت قابل تغيير نيست.
همايش آموزش موتورسواران و ايمني در شهر به مناسبت روز جهاني يادمان قربانيان حوادث رانندگي از سوي شوراي ترافيک شهرداري گرگان با همکاري پليس راهور استان گلستان برگزار شد.
در اين مراسم تعداد زيادي از موتورسواران گرگاني شاغل در پيک‌هاي موتوري، خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري، سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني و شهروندان عادي موتورسوار به همراه دانش آموزان پليس مدرسه حضور داشتند و در پايان به شرکت‌کنندگان کلاه ايمني اهدا شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن