تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815392866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجارهاي پاريس سند ديگري از حقانيت موضع ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۵ب.ظ)
انفجارهاي پاريس سند ديگري از حقانيت موضع ايران موج - گروه سياسي
شب گذشته وقوع چندين حمله و انفجار در پاريس که به کشته شدن ده‌ها نفر و گروگان گرفته شدن حدود 100 نفر منجر شد، اين شهر را به کانون بحران در اروپا تبديل کرد.
حسن روحاني، رئيس جمهور کشورمان که خود را براي سفر به ايتاليا و فرانسه آماده کرده بود، ناگزير از اين حملات سفر خود را لغو کرد.
بر اساس اعلام منابع خبري گفته مي شود گروه تکفيري و تروريستي داعش مسووليت حملات پاريس را بر عهده گرفته است؛ گروهي که ظرف چند سال گذشته به نمادي از ابعاد جديد تروريسم در نظام جهاني تبديل شده است.
مقامات و مسوولين نظام جمهوري اسلامي ايران همواره با اشاره به خطر چنين پديده اي خواستار غيرگزينشي عمل کردن و نگاه فرامنطقه اي به اين پديده شوم بودند. شايد بتوان گفت بيش از همه دستگاه ديپلماسي کشورمان به رهبري محمد جواد ظريف، طي دو سال اخير از هر فرصتي براي گوشزد کردن خطرات گسترش ناامني در جهان استفاده مي کرد.
به جرات مي توان گفت تازه ترين سند در اين خصوص که به ديدگاه مقامات ايران نزديک بوده، بندهايي از توافق 9 ماده اي وين در خصوص تحولات سوريه است. به عنوان مثال در بند ششم اين توافق آمده است: «داعش و ديگر گروه هاي تروريستي که توسط شوراي امنيت سازمان ملل متحد مشخص مي شوند، و گروه هاي ديگري که کشورهاي شرکت کننده در اين نشست در خصوص تروريست بودن آنها توافق کنند، بايد مغلوب شوند.» اين بند دقيقا موارد انتقادي ايران را در بر مي گيرد که طي ساليان اخير همواره خواهان پايان حمايت برخي کشورهاي منطقه و غرب از تروريست ها با عنوان «تروريست هاي ميانه رو» بود.
به طور کلي ايران همواره خواستار آن است که بدون بهره برداري از گروه هاي تروريستي در جهت منافع حاميان آن، اجماع جهاني عليه اين پديده تشکيل و کمر به نابودي آن بسته شود.
محمد جواد ظريف طي مقاله اي که بهار سال جاري در نشريه «هاروارد اينترنشنال ريويو» منتشر کرده بود، در مورد راهبرد مبارزه با داعش تاکيد کرد که اين «راهبرد بايد جدي، جهاني، قانونمند، غيرتبعيض آميز و مشارکتي بوده و از اتخاذ رويه هاي گزينشي که مبتني بر الگوهاي کهنه بازي هاي قدرت باشد، اجتناب کند. در چنين صورتي، کليه بازيگران بايد از اولويت دادن به ملاحظات سياسي به جاي سرکوب افراط گرايي بپرهيزند. چنين راهبردي همچنين بايد زمينه ساز يک تحول پارادايمي باشد که در چارچوب آن همه بازيگران متعهد شوند تا از به کارگيري مبارزه با افراطي گري به عنوان ابزاري براي پيشبرد اهداف سياسي خودداري کنند و در راستاي مبارزه با گروه هاي افراطي از برخورد گزينشي و استانداردهاي دوگانه اجتناب کنند. افراطي گري نبايد به عنوان انگ جديدي براي حمله به دشمنان مورد استفاده قرار گيرد. افراطي گري همچنين خطرناک تر و جدي تر از آن است که در محدوده يک کشور يا منطقه باقي بماند. مبارزه جدي و جهاني عليه داعش و گروه هاي مشابه مستلزم يک تحول ادراکي و تغيير پارادايمي است.»
ظريف بعد از وقوع فاجعه ترويستي پاريس گفت: «حوادث پاريس يک بار ديگر نشان داد تروريسم و افراط گرايي تهديدي بين المللي بوده و مبارزه با آن نيازمند همکاري همه جانبه جهاني است.»
وزير امور خارجه کشورمان که قرار بود رئيس جمهور را در سفر اروپايي پيش رو همراهي کند، به توجه به لغو اين سفر به وين خواهد رفت تا در نشست مذاکرات صلح سوريه شرکت کند. به نظر مي رسد حملات پاريس به طور کامل اين نشست را تحت تاثير خود قرار دهد و غرب و شرکاي منطقه اي مجبور باشند جدي تر از گذشته در اين خصوص وارد بحث شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن