تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821053231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراهی فعالان اقتصادی با روحانی درسفر ایتالیا و فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



همراهی فعالان اقتصادی با روحانی درسفر ایتالیا و فرانسه
روز نو : مختومه شدن پرونده هسته‌ای مسولیت‌های رییس‌جمهور را هم دو چندان کرده و او اکنون در آستانه گشایش اقتصادی و باز کردن درهای تعامل تهران با جهان قرار است امروز به ایتالیا و فرانسه سفر کند. پس از توافق هسته‌ای مقامات ایتالیایی و فرانسوی نیز همچون دیگر کشورهای اروپایی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؛ شرکت‌هایی همچون انی ایتالیا که در حوزه انرژی فعالیت می‌کنند خواستار امضای قرار داد در حوزه نفت و گاز با ایران هستند. از سوی دیگر فرانسه نیز علاقه دارد در صنایعی همچون خودروسازی، انرژی و... در ایران فعال باشد و بتواند سهمی از بازار ایران و منطقه را به دست آورد. در این بین فعالان اقتصادی و بخش خصوصی پیش‌بینی می‌کنند در پی سفر رئیس جمهور به این دو کشور اروپایی شاهد گسترش روابط اقتصادی بین شرکت‌های بخش خصوصی ایران و شرکت‌های اروپایی باشیم.


افزایش ۷ میلیارد دلاری رابطه تجاری ایران و اروپا 
در همین رابطه رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی اتاق بازرگانی ایران، در گفت‌و‌گو با امید ایرانیان سفر رئیس جمهور را به دو کشور ایتالیا و فرانسه با هدف توسعه روابط تجاری ایران با این دو کشور اعلام کرد و گفت: این سفر می‌تواند مقدمه باز شدن اقتصاد ایران به دروازه‌های اقتصاد بین المللی باشد. 
حسین سلیمی با بیان اینکه رابطه تجاری ایران با کشورهای ایتالیا و فرانسه در دوران تحریم به زیر یک میلیارد دلار کاهش یافت عنوان کرد: با آغاز مذاکرات جدید در پی سفر رئیس جمهور به این دو کشور حجم روابط تجاری ایران به دوران قبل از تحریم‌ها باز خواهد گشت. به طوری که پیش بینی می‌شود حجم رابطه تجاری ایران با هر یک از این دو کشور به بیش از ۸ میلیارد دلار ارتقاء پیدا کند. 
وی در خصوص نقش سرمایه گذاری‌های خارجی در زمان پسا تحریم گفت: در حال حاضر ۶ تا ۷ میلیون نفر بیکار روی دست کشور مانده است که برای ایجاد اشتغال آن‌ها نیاز به ماشین آلات و سرمایه داریم. 
سلیمی با تاکید بر لزوم توسعه روابط تجاری ایران و غرب گفت: در صورتی که نتوانیم مشکل بیکاری را مرتفع کنیم تورم دوباره بر می‌گردد. برای آنکه بتوانیم تورم را کاهش دهیم، باید تولید ناخالص ملی را بالا بریم تا در ‌‌نهایت با بالا بردن در آمد سرانه، رفاه اجتماعی نیز بالا برود. این در حالیست که پیش بینی می‌شود با توسعه روابط تجاری ایران و اروپا شاهد افزایش تولید ناخالص ملی و نرخ رشد اقتصادی باشیم. 
وی ادامه داد: ایران در منطقه‌ای راهبردی واقع شده و بازاری ۴۰۰ میلیون نفری به فاصله دو ساعت پرواز از تهران در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو وجود دارد و هر کشوری اروپایی که در ایران سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از مزایای بازار ۴۰۰ میلیون نفری منطقه بهره‌مند شود. 
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذار اروپایی ضمن مطالعه و ارزیابی پتانسیل‌های موجود در حوزه‌های گوناگون اقتصادی کشورمان از جمله نفت، گاز و تولید کالاهای صنعتی به سرمایه‌گذاری در این زمینه ترغیب شده‌اند.


اقتصاد ایران با تحولات شگرفی مواجه می‌شود
از سوی دیگر رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت‌و‌گو با امید ایرانیان، سفر رئیس جمهور ایران را به دو کشور ایتالیا و فرانسه موجب بهبود وضعیت اقتصادی ایران اعلام کرد و افزود: به دلیل تحریم‌ها و ممنوعیت در مراودات تجاری ایران با غرب رابطه تجاری ایران با کشورهای ایتالیا و فرانسه در یک دوره زمانی هشت ساله تقریبا متوقف شد. 
محمد لاهوتی با اشاره به اهمیت مراودات تجاری ایران با کشورهای اروپایی عنوان کرد: در طول تاریخ تجارت کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا بیشترین سهم مراودات تجاری را با ایران داشتند. از این رو با حذف محدودیت‌ها ایران می‌تواند با جذب سرمایه گذاری‌های خارجی از طریق این دو کشور تحولات شگرفی را در اقتصاد ایجاد کند. 
وی ادامه داد: در پی سفر رئیس جمهور به این دو کشور اروپایی ایران می‌تواند از پتانسیل موجود برای تقویت تجارت با کشورهای اروپایی از جمله واردات کالاهای مرغوب در خصوص مواد اولیه و صادرات اقلام مورد نیاز آن‌ها نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام کند. 
رئیس کنفدراسیون صنعت ایران، پیش نیاز توسعه روابط اقتصادی ایران با دو کشور فرانسه و ایتالیا را افزایش تعاملات سیاسی ایران با این دو کشور اعلام کرد و افزود: سفر رئیس جمهوری ایران به این دو کشور اروپایی و حمایت‌های حاکمیتی در خصوص حضور شرکت‌های ایرانی در کشورهای اروپایی می‌تواند اعتماد سرمایه گذاران خارجی را برای حضور در بازار ایران افزایش دهد. 
لاهوتی، حضور سرمایه گذاران خارجی را در ایران موجب افزایش میزان اشتغال و به تبع آن نرخ رشد اقتصادی اعلام کرد و ادامه داد: با توسعه روابط تجاری با کشورهای اروپایی از این پس شاهد انتقال دانش و تکنولوژی در اقتصاد ایران خواهیم بود.


حضور بخش خصوصی در سفر به اروپا الزامی است
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز، با تاکید بر لزوم همراهی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به دو کشور ایتالیا و فرانسه عنوان کرد: سفر روحانی به این دو کشور اروپایی در صورتی می‌تواند در توسعه مراودات تجاری ایران با این کشور‌ها موثر واقع شود که از کارگزاران و فعالان بخش خصوصی در این سفرنیز دعوت شود. 
مسعود دانشمند قطع رابطه تجاری ایران با کشورهای اروپایی را دوران تحریم موجب تضعیف اقتصاد ایران دانست و اعلام کرد: تا قبل از تحریم‌ها کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه شریک سوم تجاری ایران بودند که با شروع تحریم این رتبه به رتبه ششم تنزل یافت. 
عضو هیات رئیسه اتاق ایران، در ادامه افزود: با قطع مراودات تجاری ایران با کشورهای غربی طی هشت سال گذشته ایران مجبور شد که مواد اولیه محصولات تولیدی را از کشورهای آسیاسی جنوب شرقی خریداری کند که این موضوع لطمات جدی را به اقتصاد ایران وارد کرد. 
رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و امارات ادامه: در صورت گسترش تعاملات تجاری ایران و اروپا، ایران می‌تواند با واردات مواد اولیه محصولات تولیدی به داخل کشور ارزش افزود ایجاد کند. که به تبع آن میزان اشتغال و تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.




تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن