تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812906694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محققين بايد دانش فني خود را بفروشند/300 شرکت فناور آذربايجان شرقي در انتظار کسب عنوان دانش بنيان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۲۸ق.ظ)
بازديد چهارساعته استاندار آذربايجان شرقي از نمايشگاه ربع رشيدي؛ محققين بايد دانش فني خود را بفروشند/300 شرکت فناور آذربايجان شرقي در انتظار کسب عنوان دانش بنيان موج - استاندار آذربايجان شرقي در بازديدي چهارساعته از سومين نمايشگاه فناوري هاي نو و پيشرفته ربع رشيدي پاي درد و دل غرفه داران اين نمايشگاه نشست.
به گزارش خبرگزاري موج،اسماعيل جبارزاده در اين بازديد ضمن حضور در غرفه هاي تخصصي اين نمايشگاه از نحوه فعاليت اين فناوران آگاه شد.
وي در اين بازديد ها طرح هاي فناورانه را به دقت مورد توجه قرار داده و جويايي مشکلات اين فعالان عرصه فناوري شد . در اين بازديد برخي از فعالان عرصه فناوري مشکلات مربوط به مسائل مالي، زمين، قوانين سخت و عدم توانايي اين شرکت ها در بيمه کردن نيرو هاي تخصصي و ... را عنوان کردند.
جبارزاده در پايان اين بازديد در غرفه اطلاع رساني اين نمايشگاه حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به ضرورت توجه به فروش ايده و دانش فني گفت: محققين ما بايد نحوه فروش ايده و دانش فني خود را ياد بگيرند.
اسماعيل جبارزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه هنوز ما در کشور خود به اين باور نرسيده ايم که دانش فني قابليت خريد و فروش دارد و محقق مي تواند دانش فني خود را به فروش برساند.
وي با تاکيد بر فرهنگ سازي در خصوص فروش دانش فني گفت: اينکه محققين ما همه تلاش کنند که ايده خود را به مرحله تجاري سازي و فروش انبوه برسانند کار اشتباهي است چرا که محقق و پژوهشگر بايد بتواند نتايج پژهش خود را به اهل فن، بفروشد.
نماينده عالي دولت در استان، با اشاره به دغدغه هاي فعالان عرصه فناوري و پژوهشگران در خصوص تامين منابع مالي گفت: افراد داراي ايده و فن بايد بتوانند با سرمايه گذاران ارتباط ايجاد کنند تا با همراهي با يکديگر به نتيجه نهايي دست يابند.
جبارزاده، ادامه داد: تامين بخشي از سرمايه ثابت پژوهشگران هيچ وقت نخواهد توانست نيازهاي مالي اين افراد را تامين کند چرا که اگر اين شرکت هاي نوپا اقدام به تاسيس مجموعه اي اقتصادي کنند در ادامه مسير نيز نيازمند تامين سرمايه در گردش خواهند بود و مجبور هستند تسهيلات دريافت کنند و اين روند در بخش هاي مختلف فعاليت هاي آنها ادامه خواهد داشت و در نهايت محصول توليد شده توسط اين شرکت ها توان رقابت با محصولات مشابه را نخواهد داشت.دانشگاه ها و فناوران شريک تجاري شوند
وي با تاکيد بر ضرورت شراکت شرکت هاي دانش بنيان با سرمايه گذاران و حتي با دانشگاه ها گفت: اين شرکت هاي مي توانند با همکاري و تعامل با سرمايه گذاران و دانشگاه ها به صورت شراکتي اقدام به توليد محصول خود کنند تا از نظر تامين سرمايه مشکلي نداشته باشند.
استاندار آذربايجان شرقي، توسعه و پيشرفت استان را در گرو توجه به موضوعات فناورانه و اقتصاد دانش بنيان دانست و گفت: ما تلاش کرده ايم تا عرصه فعاليت شرکت هاي دانش بنيان در سال هاي اخير در استان گسترش يابد از اين رو در طي دو سال گذشته شاهد تحول اساسي در حوزه شرکت هاي دانش بنيان بوديم و توانستيم رتبه نخست کشوري را در اين خصوص کسب کنيم.
300شرکت فناور آذربايجان شرقي در انتظار کسب عنوان دانش بنيان
وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 300 شرکت فناور استان در مرحله تبديل شدن به شرکت دانش بنيان و کسب اين عنوان هستند که اميدواريم در آينده نزديک رتبه فعلي استان که چهارم کشوري است ارتقاي قابل توجهي داشته باشد.
جبارزاده، گفت: متاسفانه در سال هاي گذشته شوراي پژوهشي تعطيل شده بود و ما تلاش کرديم در طول دو سال گذشته با احياي مجدد اين شورا فعاليت هاي خود را با محوريت تحقيق و پژوهش جلو ببريم.
وي دانشگاه و صنعت را در گذشته دو جزيره جدا از يکديگر توصيف کرد و افزود: ارتباط اين دو مجموعه امروز رو به گسترش است چرا که ما نه تنها نگاه ارتباطي بلکه نگاه شراکتي به اين دو مجموعه داريم و معتقديم دانشگاه و صنعت مي توانند به عنوان شريک در کنار يکديگر باشند.
جبارزاده با اشاره به راه اندازي منطقه ويژه علم وفناوري در استان ، اين منطقه را مکاني براي تعامل ، همکاري و شراکت، صنعت، دانشگاه و فناوران دانست و گفت: در اين منطقه پهنه و کانون هاي تخصصي پيش بيني شده است که بسياري از اين کانون ها در دل دانشگاه ها قرار دارند و فناوران مي توانند با حضور در اين مجموعه ها فعاليت هاي خود را گسترش دهند.
وي ادامه داد: براي نمونه بخشي از زمين هاي دانشگاه سهند، منطقه خلعد پوشان، منطقه ويژه سهلان و ... براي فعاليت فناوران تعريف شده است که شرکت هاي فناور مي توانند با شراکت با دانشگاه و صنعت در اين کانون ها مستقر شوند.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به راه اندازي فن بازار فناوري هاي نو و پيشرفته در استان گفت: اين فن بازار مکاني براي تعامل صنعت، خدمات و فناوران خواهد بود و هدف از ايجاد اين مجموعه ارتباط دوسويه بين محقق و سرمايه گذار است.
جبارزاده تاکيد کرد: در اين مجموعه ايده و مسئله به طور همزمان مورد خريد و فروش قرار خواهد گرفت تا ضمن احصاي مشکلات راه حل نيز براي مشکلات ارائه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن