تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805605683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين مدل اداره فرودگاه‌ها در دنيا مدل مديريت خودگردان فرودگاه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۱۰ق.ظ)
بهترين مدل اداره فرودگاه‌ها در دنيا مدل مديريت خودگردان فرودگاه است موج - مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور با اشاره به محدوديت‌هاي قانوني براي خودگردان شدن فرودگاه‌هاي کشور گفت: بهترين مدل اداره فرودگاه‌ها در دنيا مدل مديريت خودمختار و خودگردان فرودگاه است.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت‌الله مه‌آبادي با اشاره به تجديد ساختار شرکت فرودگاه‌هاي کشور گفت: تجديد اين ساختار از حدود ۸ سال گذشته آغاز شده است که يکي از خروجي‌هاي آن مديريت مستقل فرودگاه بين‌المللي امام در قالب شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره) توسط هيأت مديره مستقل است.
وي درباره تغيير ساختار ساير فرودگاه‌هاي کشور نيز گفت: در قالب اين تجديد ساختار، قرار بود تعداد زيادي از شرکت‌هاي زيرمجموعه فرودگاهي ايجاد شود، اما؛ ممانعت قانوني موجب شد تا امکان تأسيس اين شرکت‌ها وجود نداشته باشد.
مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور ادامه داد: به دليل ممانعت‌هاي قانون‌گذار براي تأسيس شرکت‌هاي فرودگاهي مقرر شد برخي فرودگاه‌ها در قالب ايجاد شرکت‌هاي مجازي، برخي فرودگاه‌ها به شکل منطقه‌اي مديريت شوند، که البته روش‌هاي ديگر مديريتي فرودگاه‌ها در دست مطالعه است.
مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور با بيان اين که اصول شرکت‌داري طبيعتا ناظر بر اقتصادي کردن و توسعه فعاليت‌هاي تجاري است، افزود: اقتصادي کردن فرودگاه‌ها نيازمند ساختار، سازوکار و انگيزه‌هاي لازم است. اصولا بهترين مدل اداره فرودگاه‌ها در دنيا مدل airport autonomous authority به معناي مديريت خودمختار و خودگردان فرودگاه است، اما؛ هيچ مديري در فرودگاه‌هاي ما چنين اختياري ندارند. بر اساس مدل مذکور مدير فرودگاه يک مقام است، در حوزه مديريتي جايگاه رفيعي دارد و اختيار وضع مقررات در حوزه فرودگاهي در چارچوب قوانين بين‌المللي را دارد.
مه‌آبادي يادآور شد: بر اساس مدل مديريت خودمختار و خودگردان در دنيا، مدير فرودگاه اختيار وضع تعرفه‌هاي فرودگاهي را دارد؛ يعني مدير مي‌تواند به گونه‌اي تعرفه‌هاي فرودگاه مربوطه را براي ايرلاين ها وضع کند تا فرودگاه را بر اساس منابع حاصله اداره کند.
وي افزود: در حال حاضر با توجه به چارچوب قوانين فعلي امکان تأسيس شرکت‌هاي زيرمجموعه فرودگاهي و داشتن مقام خود مختار فرودگاه‌ها حتي در فرودگاه‌هاي بزرگ مانند فرودگاه‌هاي امام، مهرآباد، مشهد و ساير فرودگاه‌ها وجود ندارد که مجلس شوراي اسلامي به عنوان قانون‌گذار مي‌تواند به ما کمک کند.
مه آبادي افزود: اگر فرودگاه‌ها در قالب شرکت اداره شوند طبيعتا اصول شرکت‌داري بر مديريت فرودگاه حاکم مي‌شود و مدير بايد درآمدها را متناسب با هزينه‌ها وصول کند، چراکه؛ منابع مالي ديگري از طرف دولت به شرکت اختصاص نمي‌يابد. اين موضوع منجر به مديريت منابع به بهترين نحو، بهره‌وري حداکثري و استفاده از ظرفيت‌هاي فرودگاه‌ها مي‌شود تا درآمد فرودگاه‌ها افزايش و در مقابل هزينه خدمات آن‌ها کاهش يابد، اما؛ متأسفانه اين تفکر در حال حاضر در فرودگاه‌هاي کشور وجود ندارد.
مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور با اشاره به اين که ايجاد تفکر جديد در مديريت فرودگاهي مبتني بر اصول شرکت‌داري راه بسيار پرپيچ‌وخم و طولاني خواهد بود، گفت: شرکت فرودگاه‌هاي کشور تغيير ساختار حاکم بر مديريت فعلي فرودگاه‌ها را آغاز کرده است.
وي با بيان اين که در حال حاضر به فرودگاه‌ها تاکيد شده تا در وصول مطالبات خود جدي باشند، يادآور شد: به شرکت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شده تا نظام پرداختي بدهي آن‌ها به فرودگاه‌ها غيرمتمرکز شود و هر ايرلاين بدهي‌هاي فرودگاهي خود را به فرودگاه مربوطه پرداخت کند، البته در اين طرح فرودگاه‌هاي مناطق کمتر برخوردار مستثنا مي‌شوند تا به دليل احتمال عدم وصول مطالبات فرودگاه از ايرلاين‌هاي مربوطه آسيبي به خدمت‌رساني در اين فرودگاه‌ها وارد نشود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن