تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802469852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصيه‌هاي پانزده گانه وزير کشور به مسوولان اجرايي و زائران اربعين حسيني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۳۵ب.ظ)
توصيه‌هاي پانزده گانه وزير کشور به مسوولان اجرايي و زائران اربعين حسيني موج - وزير کشور از مسوولين اجرايي خواست تا امکانات لازم براي اعزام زائرين اربعين حسيني را در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران فراهم کنند و گفت: اعزام زائران به صورت گروهي انجام مي‌شود و زائرين براي ثبت نام ترجيحاً به سامانه سماح مراجعه کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالرضا رحماني فضلي طي پيامي در اينستاگرام خود به زائرين اربعين حسيني توصيه کرد که گذرنامه و رواديد معتبر همراه داشته باشند، از مرزهاي مشخص شده تردد کنند و بر رعايت اصول بهداشتي در طول سفر اهتمام داشته باشند.
در اين پيام آمده است:
بسمه تعالي
السلام عليک يا اباعبدالله الحسين
حضرت سيدالشهدا امام حسين (ع) اسوه آزادگي و شجاعت و شرافت است و کربلا مامن عاشقان سرگشته و ملجأ مظلومان از جان رهيده و قبله رهروان سير الي الله است. سر سپردن به آستان حضرت دوست در کربلاي معلي صيقل دادن جان و روح است و طراوت بخش قدر محبت به ائمه اطهار و اولياي حق مي‌باشد.
سجده شکر به سوي خداوند منان دارم و آن وجود بي همتا را سپاسگذارم که توفيق خدمت به زائران کربلاي معلي در اربعين حسيني به اينجانب و همکارانم در وزارت کشور محول گرديد که اميد است با مدد خداوند متعال و عنايت خاصه اهل بيت عصمت و طهارت و توجه و همکاري دلسوزانه زائران اربعين امسال شاهد حضوري شکوهمند زائران ايراني در کشور عراق و در کنار زائران ساير کشورها باشيم. از اين جهت توصيه‌هاي پانزده گانه را با مسئولان اجرايي ذيربط و هموطنان عزيز در ميان مي‌گذارم:
1- استانداران محترم به منظور رفاه و آسايش حال زائران مراسم اربعين نهايت تمرکز بر ساماندهي و اعزام زائرين از مبدأ به مقصد مرزهاي سه گانه زميني (شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام) داشته باشند.
2- امکانات لازم براي اعزام زائران عزيز به منظور شرکت باشکوه در مراسم اربعين حسيني در استان‌هاي مورد نظر تأمين شده و تصميمات کاملاً هماهنگ با ستاد مرکزي اربعين صورت گيرد.
3- استانداران محترم و دستگاه‌هاي اجرايي محوريت امت خداجو و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت را در خدمت رساني به زائران عزيز در نظر داشته باشند.
4- داشتن گذرنامه و ويزاي معتبر براي همه هموطنان عزيز الزامي است لذا زائران عزيز توجه داشته باشند براي تهيه ويزا صرفاً به مراکز و دفاتر معتبر و يا کنسولگري‌ها (مشهد، کرمانشاه و اهواز) و يا دفاتر يازده گانه سفارت عراق در يازده شهر اعلامي مراجعه نمايند و به هيچ عنوان خارج از مراکز اعلام شده اقدام نکنند.
5- تاکيد مي‌شود به منظور ساماندهي مناسب امور زائران عزيز، اعزام به صورت گروهي انجام شود و در اين خصوص براي ثبت نام ترجيحاً به سامانه سماح مراجعه نمايند.
6- براي عزيمت به کشور عراق صرفاً به مبادي مرزي اعلام شده در بند اول مراجعه شود. هموطنان دقت داشته باشند از مبادي مرزي ديگر تردد صورت نخواهد گرفت.
7- در هنگام خروج از مرزها و هنگام بازگشت صرفاً از مرزهاي مشخص شده براي هر فرد يا گروه تردد نمايند.
8- با جلسات و رايزني‌هاي به عمل آمده در کشور عراق خدمات رساني مناسب به زائران به نحو مطلوب پيش بيني شده است که براي ايجاد هماهنگي بيشتر و ارتقاي خدمات رساني به زائران عزيز و ارائه تسهيلات در آينده اي نزديک معاون امنيتي و انتظامي اينجانب که رياست ستاد مرکزي اربعين را نيز برعهده دارد به کشور عراق عزيمت خواهد کرد.
9- زائران عزيز توجه داشته باشند که حضور پرشور آن‌ها در مراسم اربعين نمادي از وحدت و اقتدار مسلمانان در برابر جريان‌هاي فرقه اي استعماري و تکفيري است لذا جلوه‌هاي صلابت و بصيرت و هوشمندي را به نمايش بگذارند.
10- در تردد در مسيرهاي منتهي به نجف اشرف و کربلاي معلي و همچنين اقامت در اين دو شهر مقدس در مکان‌هاي اقامتي که از سوي مراجع ذيصلاح تعيين شده است، مستقر شده و به هنگام بروز مشکل بلافاصله به نيروهاي امنيتي و راهنمايان رسمي مستقر مراجعه نمايند.
11- در صورت بروز هرگونه مشکل از قبيل مفقود شدن گذرنامه و ... به کنسولگري‌هاي جمهوري اسلامي ايران در کربلا و نجف و بصره و يا احياناً در سفارت کشورمان در بغداد و همچنين ساير مراکز رسمي اعلام شده مراجعه نمايند.
12- زائران محترم پس از خروج از مرزهاي کشور و به هنگام بازگشت به مرزهاي زميني ذکر شده صرفاً از مسيرها و جاده‌هاي اعلامي در داخل کشورعراق تردد نمايند و از تردد در ساير مسيرها و جاده‌ها خودداري نمايند در اين راستا بروشورهاي توجيهي و جزوات راهنما در سه مرز در اختيار زائران قرار خواهد گرفت و همچنين امکان نصب نرم افزار تعيين مسير در گوشي‌هاي همراه در مرزها پيش بيني شده است.
13- به توصيه‌هاي بهداشتي مسئولان ذيربط نهايت دقت را داشته باشند.
14- با توجه به ازدحام و تراکم بازگشت زائرين عزيز در طي دو سه روز پس از اربعين، به زائران عزيز توصيه مي‌کنم با توجه به ضرورت طي مراحل و تشريفات قانوني نهايت صبر و مدارا را با مسوولين مستقر در مبادي مرزي عراق و ايران داشته باشند.
15- تأمين سوخت در تمامي مسيرهاي تردد زائران با ميزان مورد نياز پيش بيني شده است لذا زائران عزيز هيچ دغدغه اي در تأمين اين نياز نداشته باشند.
انشاالله مراسم باشکوه اربعين حسيني امسال با حضور حماسي زائران ايراني و بازگشت رضايتبخش آن‌ها برگزار خواهد شد و زائران عزيز خدمتگذاران خود را قرين دعاي خير خود خواهند داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن