تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805449821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند سند همکاری میان ایران و فرانسه آماده امضاء


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: چند سند همکاری میان ایران و فرانسه آماده امضاء


سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه از آماده امضا بودن بیش از ده سند همکاری در بخشهای مختلف بین دو کشور در سفر آقای روحانی به پاریس خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی آهنی با اشاره به اهمیت و اهداف این سفر گفت: «این سفر در بعد سیاسی زمینه و فرصت جدیدی را فراهم می کند تا رایزنیهای سیاسی در بالاترین سطح انجام شود و هم بتواند همکاری های جدیدی را فراهم کند.»

او افزود: با توجه به جایگاه و وزن دو کشور در عرصه های بین المللی، یک یادداشت تفاهم همکاری در خصوص برقراری و تعمیق رایزنی های سیاسی بین دو کشور در سطح وزیران امور خارجه امضا خواهد شد، تا بتوانند بر اساس آن جلسات مستمری را پس از این طراحی کنند.

آهنی گفت: جدای از بحث رایزنی های سیاسی دو جانبه، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اهمیت ویژه ای را برای این همکاری ها نزد دولت فرانسه ایجاد کرده است و به همین دلیل در چارچوب همین رایزنی ها ابعاد  مختلف مسایل منطقه ای و بحران های منطقه ای و تلاش مشترک برای یافتن راه حل های سیاسی در دستور کار دو طرف قرار خواهد  گرفت.

سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه در کاخ الیزه گفت: در دیدارهای رسمی آقای روحانی با آقای فرانسوا اولاند، علاوه بر مذاکرات دو جانبه، امضای تعدادی از تفاهم نامه ها و اسناد تنظیم شده در دستور کار است.

او افزود: این اسناد در حوزه های کشاورزی، بهداشت، محیط زیست، هواشناسی، حمل و نقل، مخابرات و همچنین توسعه فرودگاهی، در حوزه ناوگان هوایی و همکاری های ریلی و بحث گردشگری خواهد بود.

آهنی گفت: همچنین یک سند همکاری بین دو کشور در حوزه جامع روابط پیش بینی شده است که در واقع نقشه راه همکاری های بین دو کشور را ترسیم خواهد کرد.

او افزود: تعدادی از  اسناد و توافق نامه ها هم با تعدادی از شرکت های مهم فرانسوی در حال نهایی شدن است که به احتمال زیاد در الیزه و در حضور رؤسای جمهور دو کشور امضا خواهد شد.

سفیر کشورمان در فرانسه با تاکید براینکه  این سفر فرصت بسیار مناسبی است در سطح روسای جمهور دوکشور و هم در سطح وزیران افزود: همچنین ملاقاتهای جداگانه ای  بین وزیران امور خارجه دو کشور، درباره مسایل منطقه ای ، بحران های موجود و چگونگی دست یابی به راه حلهای سیاسی انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه از بعد اقتصادی هم این سفر شکوفایی در روابط را ایجاد می کند، تصریح کرد: علاوه بر وزیران مختلفی که در حوزه های گوناگون رئیس جمهور را همراهی می کنند، همزمان هم هیئتی از بخش خصوصی در بالاترین سطح از سوی اتاق بازرگانی کشورمان هماهنگ شده که همراه رئیس جمهور خواهند بود.

آهنی گفت: برای بخش خصوصی هم جلسات مختلفی با بخش های خصوصی فرانسه پیش بینی شده است که امیدواریم بتواند به تقویت روابط اقتصادی در فضای جدید همکاری ها کمک کند .

او از مهمترین برنامه بخش خصوصی کشورمان در این سفر نشست رو در رو با اعضای شورای کارفرمایان فرانسه معروف به مدف نام برد که با حضور وزیران مرتبط با گفتگوها ، قبل ازظهر روز دوشنبه انجام خواهد شد.

آهنی گفت: این نشست در چهار کمیته مربوط به حوزه های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، فناوری و مخابرات و انرژی برگزار خواهد شد و نتیجه آن، نقشه راه حرکت بخش های خصوصی دو کشور را مشخص خواهد کرد.

سفیر کشورمان همچنین درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه درباره درخواست تضمین از امریکا برای توسعه روابط اقتصادی با ایران گفت: مشکلی که کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه درباره امضای قراردادهایشان با جمهوری اسلامی ایران، دارند ، نگرانی هایی است که در خصوص مجازاتهای تحمیلی از سوی دولت و قوه قضاییه آمریکا و شرکتهای شان ایجاد خواهد شد و این یکی از دغدغه هایی است که به خصوص کشورهای آلمان ، فرانسه و انگلیس دارند.

او افزود: اطلاعاتی که ما داریم ،این کشورها  تلاشهای مشترکی را نزد دولت آمریکا کرده اند برای اینکه به تضمین هایی دست پیدا کنند، که بر اساس آن شرکت های این کشورها به خصوص فرانسه که بسیار مشتاق است، برای همکاری با ایران بتوانند بدون نگرانی از مجازات های تحمیلی در آینده همکاری هایشان را آغاز و قراردادهای مربوطه را امضا کنند.

آهنی گفت: این از آن مواردی است که آقای فابیوس اشاره کرد و دنبال آن هستند این دغدغه را رفع و برای شرکت هایشان زمینه همکاری ها را هرچه سریع تر فراهم کنند.

او در پاسخ به این سئوال که ایا امضای این اسناد با فرانسه جای نگرانی ندارد ، گفت : بدون شک موارد لازم در این باره پیش بینی شده است که بتواند نگرانی ها را رفع کند.

آهنی گفت: برخی از اسناد ، یادداشت تفاهم ها و همکاریها جنبه قراردادی ندارند و در واقع نقشه راه همکاریهای بین دو کشور را ترسیم می کند که با استناد به آن وزارتخانه ها و سازمان ها و شرکت های دو کشور می توانند زمینه همکاری های پیش روی خود را  تقویت کنند.

رئیس جمهور کشورمان براساس دعوت رسمی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه قرار است بعد از ظهر یکشنبه پس از پایان سفرش در ایتالیا وارد پاریس شود. آقای روحانی علاوه بر سخنرانی در سی و هشتمین اجلاس سران در یونسکو با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، شرکت های سرمایه گذاری این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. همچنین رییس جمهور کشورمان با ایرانیان مقیم فرانسه دیدار و در یک نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی شرکت خواهد کرد.

آقای روحانی و هیئت همراه بعدازظهر سه شنبه پاریس را به مقصد تهران ترک می کنند.  

 


جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن