تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805661411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي عدالت محور است/ لزوم خروج دانشگاه ها از رکود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۲۵ب.ظ)
اقتصاد مقاومتي عدالت محور است/ لزوم خروج دانشگاه ها از رکود موج - امام جمعه موقت تهران گفت: بايد دانشگاه‌ها را از رکودي که اکنون دچار آن شده اند به يک جهش علمي و بالندگي سوق دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام کاظم صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با طرح اين پرسش که بايد مشخص شود چه زماني قرار است سياست هاي اقتصاد مقاومتي اجرايي شود، تصريح کرد: مسئله خودکفايي و اعتماد به نفس و عزت نفسي که امام(ره) به ما آموخت و قطع اميد از بيگانگان بايد زماني اجرايي شود.
وي افزود: بايد دانشگاه‌ها را از اين رکود به يک جهش علمي و بالندگي سوق دهيم. دانشگاه اسلامي به اين معنا نبود که بروند طلبه شوند و عمامه سرشان بگذارند. به اين معناست که دانشجويان خدا محور و دين محور شوند.
امام جمعه موقت تهران ضمن سر بريدن 8 شيعه در افغانستان خاطرنشان کرد: 8 شيعه را در اين کشور سر مي‌برند اما دولتش اقدامي نکرده است.
حجت‌الاسلام صديقي به اهميت مسئله پژوهش‌محوري در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در بعضي از دانشگاه‌ها فقط روي مسائل سطحي کار مي‌کنند تا نمره بياورند، بايد رشته‌هاي دانشگاهي با نيازهاي کشور انطباق داشته باشد. بسياري از جوانان تحصيلکرده ما امروز بيکارند. اين جوانان فارغ التحصيل کار بلد نيستند يعني طوري در دانشگاه‌ها تربيت نشدند که کار بلد باشند. چقدر در کشور ما براي تعيين رشته‌هاي دانشگاهي نيازسنجي شده است.
وي با تاکيد بر انجام ارزش هاي ديني و اثرات آن بر روح و جسم انسان ادامه داد: اگر بذر ارزش هاي ديني در نهاد دل کشت نشده باشد، ثمر نداده و در زمان رفتن از دنيا، زبان، چشم و گوش ما بسته خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر لزوم اهميت اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي اذعان کرد: اقتصاد مقاومتي عدالت محور است و به فکر پابرهنه‌ها و جنوب شهري‌هاست. به فکر کساني است که اکنون هم فرزندانشان از حريم جمهوري اسلامي ايران دفاع مي‌کنند، اگر دفاع و شهادت آنان نبود ما نمي‌توانستيم امروز در اينجا در نهايت امنيت نماز جمعه بخوانيم.
صديقي اضافه کرد: اگر مديران ما مردمي هستند و خادمند، ديگر مشکلي در کشور به وجود نمي‌آيد. اما متاسفانه ما مديرانمان را براي خدمت تربيت نکرديم. ما فرهنگ علوي در را در کدام يک از اداراتمان مي‌بينيم؟ گير اين موضوع کجاست؟ چه شده که امروز بايد در بعضي از بخش‌هاي کشور با مشکلات جدي مواجه باشيم.
وي با اشاره به نگراني رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن به بهانه برجام،‌ تاکيد کرد: بايد پرسيد چرا رهبر معظم انقلاب نگران نفوذ دشمن در مراکز تصميم‌گيري و تصميم‌سازي در کشور است؟ خلا اين موارد در دانشگاه‌هاست. انسان‌هاي متکي به قرآن و خداوند هيچ وقت نگران آلوده شدن به گناه نيستند. ما دانشگاهي مي‌خواهيم که افراد را به گونه‌اي تربيت کنند که از استکبار نفرت داشته باشند و دشمنان و مستکبران را حقير بدانند که اين موضوع نيازمند فرهنگسازي در کشور است.
حجت‌الاسلام صديقي در ادامه در خصوص وضعيت کنوني سوريه گفت: پيش‌بيني رهبر عزيزمان درباره سوريه درست از آب درآمد، روزي عده‌اي نق مي‌زدند و مي‌گفتند ما به سوريه چه کار داريم، بعدها عده‌اي هم مي‌گفتند که بايد بشار اسد برود، اما رهبر معظم انقلاب در مسئله حمايت از سوريه و حفظ بشار اسد از ابتدا خط را نشان دادند و آدرس درست پيروزي را ارائه کردند و ديديد که مقاومت چه کرد و امروز عقب‌نشيني کردند و حتي برخي از کشورهاي مرتجع که در اين زمينه بسيار پافشاري داشتند امروز عقب‌نشيني کردند.
وي ادامه داد: ما در مسئله سوريه به چند نکته خيلي تاکيد داريم اولين موضوع حفظ تماميت ارضي سوريه است، دومين نکته مبارزه جدي با تروريست‌هاست بايد اين مبارزه آن قدر ادامه يابد که ريشه داعش، النصره و تکفيري‌ها هم در سوريه و هم در منطقه نابود شود و از بين برود.
خطيب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مسئله ديگر موضوع عدم دخالت دولت‌هاي خارجي در سرنوشت سوريه است، ما مردم‌سالاري و آراي مردم را براي تعيين سرنوشت خودشان در هر کشوري محترم مي‌دانيم و در کشور سوريه هم بايد بدون دخالت بيگانگان بعد از آنکه اين ناامني در سوريه از بين رفت و ريشه تروريست‌ها در آنجا نابود و خشک شد، مردم بايد در فضاي امن و محيط سالم سرنوشت‌شان را انتخاب و قوه مجريه کشورشان را تعيين کنند، يکي از اشخاصي که براي رياست جمهوري سوريه مطرحند اقاي «بشار اسد» است.
وي همچنين يادآور شد: «بشار اسد» طي اين مدت قهرمانانه در برابر قدرت‌هاي بزرگ ايستاد و سنگر را حفظ کرد که يکي از چهره‌هاي برجسته منطقه محسوب مي‌شود و اين مردم هستند که رئيس‌جمهورشان را در سوريه انتخاب مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن