تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813082854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصيت جامع پدر موشكي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شخصيت جامع پدر موشكي ايران
سردار ناصر شهسواري يار
کد خبر: ۵۴۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰ - 13 November 2015


می خواهم چند جمله ای در مورد یکی از بهترین انسان ها و از صالحین زمین سخن بگویم. زیرا او از تبار انسان هایی بود که خداوند متعال درباره آن ها می فرماید: « من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»

و چه زیبا رهبر عزیزمان امام خامنه ای در مورد حاج حسن آقا فرمودند: «سردار عالیقدر- دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا» معظم له می دانست آن فرزانه فرهیخته عمری را با سلوک در جستجوی علم و دانش روز توأم با معنویت لبریز از حب ولایت امیر المؤمنین و ائمه اطهار گذراند؛ بی آنکه علم داعیه برافرازد، می دانست آرمان این دانشمند برجسته در ذهن کسی نبود و آرمانش از بضاعت و سیاست کشور فراتر بوده و همیشه از زمان جلوتر حرکت می کند و ایشان با ذهنی بسیار فعال در تغییر کاربری تجهیزات دفاعی و مهندسی معکوس بی نظیر و اعجوبه زمان خود بود.
پدر موشکی ایران، همیشه دنبال نوآوری بود و از ایده های نو استقبال فراوان می کرد چون یک شخصیت جامع بود. به هیچ وجه تک بعدی نبود.

شهید طهرانی مقدم یک ورزش کار حرفه ای و شاخص
شخصیتی خستگی ناپذیر و یک کوه اراده بود. ایشان کم توقع و پربازده بود. کارهای روی زمین مانده را با کمترین هزینه و نیروی انسانی به نتیجه می رساند. چون اعتقاد داشت هیچ کاری نشد ندارد و با اراده و جاذبه ای که در ارتباط با نیروهای تحت امرش داشت موانع را راحت کنار زده و برطرف می کرد.

او مجاهدی فی سبیل الله و اسوه تزکیه و تقوی و اخلاق بود که با ایمان والا و ارتباط محکمی که با خدا داشت اعتقاد و ایمانش را از فولاد محکم تر کرده بود. جاذبه اخلاقش زبانزد و بارز بود. چرا که به شهادت همه کسانی که ایشان را از نزدیک می شناختند تواضع و اخلاق محمدی در او موج می زد. زمانی که پروژه های موشکی به موفقیت نهایی می رسید ذره ای غرور در او مشاهده نمی شد و فقط از خدای خود با چشمانی اشک آلود در حال سجده تشکر می کرد و سجده شکر به جا می آورد.

شهید طهرانی مقدم مخفیانه و گمنام کمک های خیرخواهانه معنوی و مادی خود را به مؤسسات فرهنگی مذهبی مردمی به ویژه مؤسسات قرآنی، حوزه علمیه و هیأت های مذهبی و آسایشگاه های بهزیستی و جانبازان دریغ نمی کرد و امروزکودکان بی سرپرست در دور افتاده ترین نقاط کشور که تحت سرپرستی این شهید بزرگوار بودند رشد و پیشرفت کرده و به دانشگاه رفته اند و بعضا ازدواج کرده و بعد از شهادت ایشان، متوجه سرپرستی خود شده اند.

آنچه برای شهید مهم بود رضایت حق و شاد کردن دل مولایش مقام معظم رهبری بود. و همیشه پروانه وار دور این شمع محفل می گشت.

آن چیزی که دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا سردار سرلشکر پاسدار دکتر حسن طهرانی مقدم را بین دانشمندان ممتاز می کرد این بود که او دانش را هدفمند و برای اهداف الهی خواست و خداوند عزت، عالمانه زیستن را به او ارزانی و فرزانگی را در سپهر شهامت و شهادت برایش شکوفا کرد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن