تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813065768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالمندان نیازمند توجه و کرامت هستند/ لزوم توجه به ازدیاد نسل


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون استاندار خراسان شمالی:
سالمندان نیازمند توجه و کرامت هستند/ لزوم توجه به ازدیاد نسل

نشست ساماندهی سالمندان در خراسان شمالی


شناسهٔ خبر: 2965383 - پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
استانها > خراسان شمالی

بجنورد - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر تکریم و توجه بیش از پیش به جامعه سالمندان به عنوان یک تکلیف اخلاقی و شرعی تاکید کرد. به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نوروزیان عصر پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سالمندان که در محل استانداری خراسان شمالی و با حضور مدیران دستگاه های اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، افزود: احترام به سالمندان علاوه بر تکلیف اخلاقی و شرعی، یک وظیفه انسانی است، چرا که سالمندان سرمایه و ذخیره معنوی جامعه محسوب می شوند. وی اظهار کرد: نگاه به سالمندان نباید تنها به تامین نیازهای مادی آنان معطوف شود بلکه این قشر نیازمند توجه و کرامت از سوی نزدیکان، اطرافیان و آحاد جامعه هستند.

نوروزیان با اشاره به اینکه جمعیت جوان در پنجره طلایی قرار دارد، گفت: باید با مراقبت و توجه جدی به ازدیاد نسل که در سفر مقام معظم رهبری به این استان نیز برآن تاکید شده است؛ از کاهش جمعیت کشور جلوگیری کنیم. وجود ۷۰ هزار سالمند در خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این جلسه، با بیان اینکه هم اکنو ۷.۵ درصد جمعیت خراسان شمالی را افراد سالمند تشکیل می دهد اظهار داشت: این در حالی است که این رقم در سطح کشور۸.۲ درصد است. رضا اللهوردی تصریح کرد: در حال حاضر از جمعیت بیش از شش میلیونی افراد سالمند بالای ۶۰ سال درکشور، ۶۹ هزار و۸۹۶ نفر را سالمندان این استان تشکیل می دهد. وی افزود: براساس پیش بینی های انجام شده، جمعیت رو به رشد سالمندان جهان در سال ۲۰۵۰ میلادی از ۱۰.۵ درصد فعلی به ۲۱ درصد افزایش خواهد یافت. اللهوردی تعداد سالمندان تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی را یک هزار و۵۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون۱۵۰ نفراز سالمندان این استان در سه مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند. وی با اشاره به برنامه های حمایتی سازمان بهزیستی از سالمندان تصریح کرد: پرداخت هزینه های پزشکی و اقلام توانبخشی، ویزیت سالمندان در منزل، اجرای طرح های مراقبتی، فعالیت های کاردرمانی، فیزیوتراپی در مراکز توانبخشی و تشکیل بنیاد فرزانگان از جمله اقدامات این سازمان در راستای حمایت از سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی شعار جهانی امسال را «اثر پذیری سالمندان در محیط های تثبیت شده شهری» و شعار ملی سالمندان را «سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان نهاد توسعه پایدار» عنوان کرد. وی با اشاره به کمک یک میلیون ریالی سازمان بهزیستی به خانواده هایی که سالمندان خود را در منزل نگهدای می کنند، گفت: این اقدام در راستای تشویق خانواده ها به منظور نگهداری سالمندان درمنزل صورت می گیرد. اللهوردی همچنین از تشکیل بنیاد فرزانگان و مشخص شدن مدیرعامل این بنیاد خبرداد و افزود: با شروع به کار این بنیاد، خدماتی رفاهی و اردویی به سالمندان افزایش یافته و سایر مطالبات این قشر از سوی این بنیاد پیگیری می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن