تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814379548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هفته با آی تی: از تلگرام تا شبکه ملی اطلاعات


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: یک هفته با آی تی: از تلگرام تا شبکه ملی اطلاعات فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایران نوشت: این هفته بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران برپا شد و محمود واعظی وزیر ارتباطات درباره موضع دولت در مقابل «تلگرام» توضیحاتی داد.

وی گفت:گفت: موضع ما درباره همه شبکه‌های اجتماعی یکی است و آن اینکه اگر شبکه‌ای سالم باشد و به مقررات کشور احترام بگذارد چون سیاست دولت دسترسی آزاد به اطلاعات است می‌تواند فعالیت کند. خط قرمز نظام و دولت در مورد این شبکه‌ها رعایت مسائل اخلاقی و شئونات دینی و اسلامی در صفحات آنها است. رویکرد دولت و تصمیم شورای عالی فضای مجازی نیز بر این امر استوار است تا زمانی که کاربران در صفحه‌های این شبکه‌های اجتماعی از مسائل غیراخلاقی و خلاف عرف و شرع جمهوری اسلامی استفاده نمی‌کنند مورد حمایت خواهند بود. به هر حال تلاش داریم چه از طریق فیلترینگ هوشمند و چه از طریق مذاکره با شرکت‌ها، صفحات غیراخلاقی را از دسترس خارج کنیم.
البته در این هفته پاول دوروف مدیر تلگرام ضمن عذرخواهی از کاربران ایرانی از اقدام نسبت به مسدود کردن صفحات غیراخلاقی در این شبکه اجتماعی خبر داد. مدیر تلگرام در قالب مطلبی که در توئیتر منتشر کرد، از مردم ایران و وزارت ارتباطات بابت مطالب نادرستی که پیشتر اعلام کرده و به حاکمیت کشور و وزارت ارتباطات نسبت داده بود، عذرخواهی کرده و گفته که حرف‌هایش در این زمینه عجولانه بوده است و خطوط قرمز را می‌پذیرد و صفحات غیراخلاقی را مسدود می‌کند.
در عین حال این هفته نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: گزارش پیشرفت شبکه ملی اطلاعات با نظارت مرکز ملی در حال تدوین است و در آینده نزدیک به شورای فضای مجازی ارائه خواهد شد. فعالیت‌های مربوط به طراحی شبکه ملی اطلاعات با مشارکت نخبگان دانشگاهی و صنعتی براساس چارچوب‌هایی که شورای عالی مجازی تعیین کرد، آغاز شد و در حال حاضر طراحی جامع و کامل این طرح تقریباً به پایان رسیده است و بتدریج تقسیم کار ملی آن بین شرکت زیرساخت و شرکت‌های اپراتور معلوم و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، چون مجبوریم زیرساخت‌ها را تأمین کنیم اقدامات فنی برای تقویت استقلال شبکه نیز صورت گرفته است. در حال حاضر گروه‌های طراحی با کمک اپراتورها بخش‌های پایین دستی را طراحی جزئی‌تر می‌کنند تا سرمایه‌گذاری‌های متناسب با آن انجام شود.
همچنین در این هفته علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۶۵ درصد از سایت‌های پربازدید به انتخاب کاربران ایرانی، در داخل کشور میزبانی می‌شوند، گفت: ایران رتبه چهارم میزبانی خدمات وب را در جهان به خود اختصاص داده است. سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز افزایش حجم ترافیک اینترنتی در داخل کشور، راه‌اندازی دیتاسنترهای داخلی را در جهت افزایش حجم ترافیک اطلاعات در داخل کشور است و هم‌اکنون با اقدامات صورت گرفته، ایران از نظر میزبانی وب (سرور هاستینگ) در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه اول دارد و کشورهای ترکیه و مصر در این زمینه، بعد از ایران هستند.
و در آخر اینکه ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام رایانه‌ای کشور گفت: نمایشگاه الکامپ نباید در حد یک نمایشگاه داخلی باقی بماند بلکه باید فرامنطقه‌ای شود و دستاوردهای صنعت IT کشورهای اطراف، خاورمیانه، آسیای مرکزی و کره جنوبی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود چرا که با برگزاری این دوره نمایشگاه الکامپ شروعی تازه برای گسترش رویدادهای بین‌المللی محسوب می‌شود.
5656  



پنجشنبه 21 آبان 1394 - 10:58:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن