تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816174600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروارید سیاه به خزر بر‌می‌گردد/ خاویار سوگلی صادرات مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مروارید سیاه به خزر بر‌می‌گردد/ خاویار سوگلی صادرات مازندران
مرواید سیاه که سال‌های سال از دریای خزر کوچ کرده بود دوباره به زادگاهش بر می‌گردد و به عنوان سوگلی سوغات مازندران راهی بازارهای جهانی می‌شود.
آفتاب : سال‌هاست که ماهی خاویار از دریای خزر رخت بسته و ذخایرش به صفر رسیده است چراکه شبه خاویارها، قاچاق و برداشت‌های بی‌رویه، تیشه به ریشه مروارید سیاه زده است.


اجرای طرح ممنوعیت صید ماهیان خاویاری از دریای خزر که از سال ۲۰۱۱ اجرایی شد، روزنه امیدی برای احیای سلطان دریای خزر ایجاد کرد تا بار دیگر، خاویار مازندران در سبد صادرات قرار گیرد و در کنار ممنوعیت صید ماهیان خاویاری، طرح پرورش ماهیان خاویاری در برخی استان‌ها ازجمله مازندران کلید خورد و سرانجام، مروارید سیاه پرورشی درراه بازارهای جهانی قرار گرفت.


حسن حبیب نژاد مدیرکل شیلات مازندران در این زمینه به خبرنگار مهر می‌گوید: این استان در سال جاری ۷۰ درصد صادرات ماهیان خاویاری پرورشی کشور را به خود اختصاص داده و میزان صادرات استان به ۷۸۰ کیلوگرم رسیده است.


وی گفت: از مزیت ماهیان خاویاری پرورشی استان این است که ازنظر پرورش و تغذیه نزدیک به طبیعت دریای خزر است و ارزش بالایی دارد.


حبیب نژاد ادامه داد: خاویار پرورشی استان قابل قیاس با خاویار استان‌هایی نیست که در آب‌هایی غیر از دریای خزر پرورش داده می‌شود.


مازندران با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری قره برون در چپکرود جویبار،عزمش را جزم کرده تا نامش را به‌عنوان صادرکننده برتر خاویار در جهان ثبت کنندمازندران با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری قره برون در ساحل چپکرود جویبار، عزمش را جزم کرده تا نامش را به‌عنوان صادرکننده برتر خاویار در جهان ثبت کنند. این مزرعه که پنج هکتار وسعت و ۹۶ استخر پرورش ماهی دارد، قرار است سالانه ۳۰ تن خاویار و دو هزار تن گوشت ماهی تولید کند و به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره برون، این مزرعه به فناوری نوین برگشت آب، دستگاه تزریق ازون و اکسیژن خالص مجهز است و آب مورد نیاز آن از دریای خزر با دبی پنج‌متر مکعب در ثانیه تأمین می‌شود.


اسحاق اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، به ظرفیت بالای شهرستان درزمینهٔ تولید خاویار اشاره و اظهار امیدواری کرد این منطقه در آینده نه‌چندان دور به پایتخت خاویار ایران و جهان تبدیل شود.


وی با اشاره به دردست ساخت بودن کارخانه خوراک آبزیان به ظرفیت ۱۱ هزار تن در سال به‌صورت زنجیره‌ای یادآور شد: برند خاویار مازندران دوباره جهانی خواهد شد.


دریافت کدصادراتی خاویار مازندران


مازندران که تولید گوشت ماهیان خاویاری را با راه‌اندازی مزارع آبزی‌پروری و تولید ماهیان خاویاری با افتتاح بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهی خاویاری خاورمیانه در دستور کار قرار داده است، موفق به دریافت کد و مجوز صادرات خاویار پرورشی به اروپا شد و این امر ارزآوری خوبی نصیب کشور و استان خواهد کرد.


در حال حاضر هر کیلوگرم خاویار ۸۷۰ دلار ارزش‌گذاری شده است که نوید خوبی برای توسعه صادرات مروارید سیاه خواهد بود و کشورهای اروپایی، آلمان، بلژیک و انگلیس مقصد خاویار مازندران خواهد بود. اکنون بیش از ۴۰ مزرعه درزمینهٔ پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های ساحلی گیلان، مازندران و گلستان به‌علاوه استان‌های قم، لرستان و فارس فعالیت می‌کند.


لزوم تدوین برنامه توسعه فعالیت های شیلاتی


توسعه پرورش ماهیان خاویاری و آبزی‌پروری می‌تواند ارزآوری خوبی برای اقتصاد مازندران داشته باشد ازاین‌رو به تأکید صاحب‌نظران و کارشناسان باید برنامه‌ای مدون برای فعالیت‌های شیلاتی در استان طراحی و شیوه‌های سنتی تولید کنار گذاشته شود.


به گزارش مهر، به هر روی، مازندران تا رسیدن به افق توسعه‌ای مطلوب درزمینهٔ پرورش و صادرات ماهیان خاویاری راه زیادی در پیش دارد و درحالی‌که هرروز بر مشتریان خاویار خزر افزودهٔ می شود، اما شبه خاویارها و قاچاق ماهیان خاویاری، برند صادراتی مروارید سیاه را تهدید می کند.






تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن