تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802497511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از مرد جدید 15 میلیارد یورویی/ گوام امریکا به ایران ویزا نمی دهد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رونمایی از مرد جدید 15 میلیارد یورویی/ گوام امریکا به ایران ویزا نمی دهد!
سخنان دیروز رهبر انقلاب و همچنین دادگاه بابک زنجانی و اظهارات عجیب و غریب وی در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. این در حالی است که موضوع جمع آوری سانتریفیوژها و اغتشاش دوباره در مراسم سخنرانی یک نماینده مجلس از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۵۴۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 12 November 2015


سخنان دیروز رهبر انقلاب و همچنین دادگاه بابک زنجانی و اظهارات عجیب و غریب وی در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. این در حالی است که موضوع جمع آوری سانتریفیوژها و اغتشاش دوباره در مراسم سخنرانی یک نماینده مجلس از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است. در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌هایی پنج شنبه بیست و یکم آبان ماه را مرور کنید. «روزنامه تابناک» در گزارشی با عنوان«داعش یک گام به عقب تر» در صفحه بین الملل خود می نویسد:« پیشروی‌های ارتش سوریه که از چند هفته پیش و به موازات توسعه عملیات هوایی روسیه در این کشور آغاز شده، همچنان ادامه دارد و اکنون در حال گسترش یافتن به مجموعه‌ای از اهداف استراتژیک است که شاید تا همین چندی پیش، موفقیت ارتش در آن‌ها امری بسیار بعید به نظر می‌رسید. در یکی از تازه‌ترین و مهمترین تحولات، ارتش سوریه روز گذشته توانست محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» در شرق حلب را در هم بشکند. به این ترتیب، اکنون گروه‌های تروریستی یکی از غنایم استراتژیک مهم خود را از دست داده‌اند و همین امر، زمینه را برای ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت حلب و آزادسازی کامل این شهر هموارتر می‌کند. این در حالی است که در عرصه دیپلماتیک نیز قرار است طی روزهای آتی نشست جدیدی درباره حل و فصل سیاسی بحران سوریه با مشارکت شماری از کشورها برگزار شود. باید اشاره کرد که در سطح سیاسی نیز از چند روز پیش روند تماس‌های دیپلماتیک در رابطه با نشست بین‌المللی حل و فصل بحران سوریه که قرار است شنبه آینده برگزار شود، افزایش یافته است. ناگفته پیداست که تحولات میدانی سوریه، موجب دست برتر این کشور در نشست وین خواهد بود و برگه‌های گفت‌وگو را برای دمشق و مسکو دو چندان خواهد کرد، زیرا ارتش توانایی خود را در عملیات پیچیده کویرس و شکست داعش به نمایش گذاشت؛ هر چند پیش از آن شکست‌هایی را در این زمینه تجربه کرده بود. در این شرایط و در حالی که انتظار می‌رود روند تماس‌های دیپلماتیک در سه روز آینده در ارتباط با نشست وین افزایش یابد، روز گذشته دو شاخص اصلی نمود یافت که مسیر رایزنی‌های بین‌المللی در وین را سمت‌و‌سو خواهد داد. شاخص اول، ادعای «رویترز» مبنی بر درز پیدا کردن سند روسیه در مورد گام‌های مربوط به مرحله انتقالی بود. البته این ادعا به سرعت از سوی مقامات دولت روسیه تکذیب شد. دومین شاخص نیز عبارت است از موافقت انگلیس با طرح روسیه در مورد لزوم تعیین ماهیت دقیق گروه‌های تروریستی در سوریه. این درخواستی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه چند روز پیش درباره آن صحبت کرده و روز گذشته بار دیگر آن را تکرار کرد. به نظر می‌رسد این عوامل طی روزهای آتی تأثیرات مهمی بر روند اوضاع مربوط به سوریه خواهد داشت.
«روزنامه شرق» در گزارشی با عنوان«مرد ١٥ميليارديورويي كيست؟» می نویسد:« در هفتمین جلسه دادگاه فساد نفتی، یک نام مطرح شد که موردتوجه همگان قرار گرفت. «شیخ ‌حشر». کسی که زنجانی مدعی بوده ١٥ میلیارد یورو از او وام دریافت کرده است. در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه، قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت آیا منابع و مدارک وام ١٥ میلیارد یورویی را که از شیخ حشر گرفته‌‌اید، آورده‌اید؟ بابک زنجانی گفت: «ما از روز اول، دعوایمان بر سر منشأ و پشتوانه نبود». قاضی خطاب به متهم گفت: «نحوه آشنایی‌تان با شیخ حشر را توضیح دهید و اگر ممکن است شیخ را بیاورید تا ببینیم چنین شخصی وجود دارد یا نه». زنجانی در پاسخ گفت: «باید این موضوع در امارات پیگیری شود». در ادامه قاضی خطاب به زنجانی گفت: «شما قرار بود امروز مدارکی را درخصوص وام ١٥ میلیارد یورویی شیخ حشر به ما تحویل دهید.. ... من یک روز دیگر به شما برای ارائه مدرک محکمه‌پسند درمورد منشأ ١٥ میلیارد یورویی فرصت می‌دهم». نماینده دادستان هم گفت: «شما مدعی هستید که شیخ حشر به شما اعتماد دارد، او را به دادگاه بیاورید تا شهادت دهد». در این لحظه زنجانی گفت لزومی ندارد شیخ به دادگاه بیاید که قاضی صلواتی گفت دادگاه می‌خواهد او را ببیند، زنجانی هم پاسخ داد بله، می‌آید. البته این اولین‌بار نبود که نام این فرد در دادگاه مطرح شده بود. با توجه به آنچه درباره شیخ حشر گفته شد، چنین فردی در امارات وجود خارجی دارد، اما اینکه او همان فرد مورد ادعاي زنجانی است یا خیر مشخص نیست. نکته درخور توجه درباره شیخ حشر و شرکت الفجر این است که نشریه فوربس موردی را به عنوان یکی از نقاط تاریک شرکت الفجر عنوان می‌کند. الفجر در سال ٢٠٠٩ مبلغ ١٠ میلیارد دلار از بانک مرکزی امارات در ابوظبی وام گرفته که بدهی‌هایش را پرداخت کند. شرکتی که خود در آستانه ورشکستگی بوده و مجبور به دریافت وامی چنین سنگین از دولت امارات می‌شود آیا می‌توانسته به زنجانی ١٥ میلیارد یورو وام بپردازد؟ آیا بانک HSBC ضمانت این شرکت یا مدیر آن، شیخ حشر را برای پرداخت چنین وامی می‌پذیرفته است؟ فردی که در دادگاه خود و در پرونده مرتبط با عبدالله‌زاده در امارات حاضر نمی‌شود، به خاطر زنجانی به تهران می‌آید؟ بعید به نظر می‌رسد شیخ حشر به دادگاه انقلاب بباید.
«روزنامه اعتماد» در گفت و گو با غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل با عنوان«مذاكره ايران و امريكا تنها حلال مشكلات منطقه نيست» به نقل از وی می نویسد:« . معاون سابق وزير امور خارجه در دولت اصلاحات در پاسخ به اين سوال «اعتماد» كه به نظر مي‌رسد در فضاي پسابرجام، فضايي براي همكاري‌هاي ايران و امريكا در قالب مذاكرات چندجانبه براي حل و فصل مسائل منطقه‌اي گشوده شده است، گفت: حل و فصل مسائل منطقه‌اي بدون توجه به دلايل ايجاد و شكل‌گيري اين مسائل ممكن نيست. حتي اگر ايران و امريكا هم در خصوص اين مسائل با هم رايزني‌هايي داشته باشند به معناي حل اين مسائل و بحران‌هاي منطقه‌اي نخواهد بود. بايد به بررسي دلايل ايجاد اين مسائل پرداخت و علل ايجاد اين مسائل را ريشه‌يابي كرد. به نظر من تغييرات استراتژيكي كه در منطقه رخ داد تعدادي از كشورهاي عرب منطقه‌اي را دچار رقابت ناصحيحي با ايران كرده است و اين كشورها فكر مي‌كنند از طريق مداخله در ساير كشورها مي‌توانند با نفوذ ايران مقابله كنند. اين رويكرد از ابتدا غلط و ناصحيح بوده است و ما بايد اين رويكرد را تغيير دهيم. از سوي ديگر اين يك حقيقت است كه طرف‌هايي كه خود در بحران‌آفريني مداخله داشته‌اند نمي‌توانند در حل بحران به تنهايي كاري انجام دهند. بحران شيوع تروريست و خشونت از شمال آفريقا تا خاورميانه و خاوردور در حال گسترش است و بيش از اينكه بخواهيم بر مذاكره دو كشور تمركز كنيم بايد به علل ايجاد شكل‌گيري اين بحران‌ها متمركز باشيم. خوش‌رو كه در سال نخست دولت تدبير و اميد به عنوان سفير ايران به برن اعزام شده بود در ادامه افزود: البته چارچوب‌هايي هم براي حل مسائل مي‌توان در نظر گرفت؛ مسائلي مانند پيشبرد فرآيندهاي دموكراتيك، مبارزه با خشونت و افراط‌گرايي به خصوص پيكارگران خارجي، قطع كمك به گروه‌هايي كه صلح و ثبات را در منطقه به هم ريخته‌اند. تمام طرف‌هاي درگير در مسائل منطقه‌اي بايد توجه داشته باشند كه خاورميانه، منطقه بسيار بي‌ثباتي است و حساس. با اين بي‌ثباتي اگر به داد منطقه نرسيم ممكن است شاهد شكل‌گيري فجايع بيشتري هم باشيم. اين وظيفه همه كشورهاست كه براي عبور از اين بحران چاره‌انديشي كنند. سازمان ملل تاكنون چندين قطعنامه براي مبارزه با خشونت و تروريست داشته است اما براي كاربردي بودن اين قطعنامه‌ها تمام طرف‌ها بايد در اين زمينه با هم همكاري‌هايي داشته باشند، عراق نبايد در اشغال داعش باشد و كساني كه به داعش كمك كردند و از بيرون منطقه در بحران دست دارند بايد مسووليت‌هاي خود در مبارزه با تروريست را به جا آورند. از سوي ديگر اقدام كليدي ديگر اين خواهد بود كه كشورهاي متفاوت بايد روابط خود را با سازمان‌هاي تروريستي قطع كنند. نبايد گذاشت كه كشوري براي مبارزه با نفوذ ايران دست به هر اقدامي در منطقه بزند.»
«روزنامه کیهان» در گزارشی با عنوان«بالا بردن پرچم علم حفظ روحیه انقلابی و تهاجمی» به سخنان دیرزو رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه پرداخته و می نویسد:« حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی کشور ضمن تبیین مبسوط تاریخ و میراث و تجربه علمی کشور در دوران قبل و بعد از اسلام و جایگاه و نقش دانشگاه‌ها در تاریخ معاصر به ویژه در نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بر لزوم برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای استفاده از میراث و تجارب علمی متراکم، به منظور نقش‌آفرینی در ایجاد «تمدن نوین اسلامی» تأکید کردند و گفتند: نیازسنجی علمی برای حال و آینده، جلوگیری از کاهش سرعت پیشرفت علمی، اجرای دقیق نقشه جامع علمی، توجه به کیفیت در آموزش عالی، پیگیری جدی ارتباط دانشگاه و صنعت، نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی، گسترش فضای فرهنگ ایمانی و اسلامی، عمق‌بخشی بصیرت دینی و سیاسی، و میدان دادن به دانشجویان و اساتید ارزشی، انقلابی و متدین، از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.
«روزنامه قانون» در گزارشی با عنوان«اجازه شكايت به ما نمي‌د‌‌هند‌‌» به تجمع مال باختگان پد‌‌يد‌‌ه شاند‌‌يز مقابل د‌‌اد‌‌گستري تهران پرداخته و می نویسد:« ماجرای «پد‌ید‌ه شاند‌یز» د‌وباره د‌يروز با تجمع سهام د‌اران‌شان خبرساز شد‌. همان طور كه به ياد‌ د‌اريم اين موضوع از زمانی بیشتر مورد‌ توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود‌ که شورای عالی شهرسازی ۲۸ د‌ی و ۱۲ بهمن ماه سال 92 د‌ر ۲جلسه، پروژه ساخت شهرک چند‌ منظوره پد‌ید‌ه شاند‌یز را که د‌ر مشهد‌ د‌ر جریان است مورد‌ بررسی قرار د‌اد‌ و سرانجام مصوب کرد‌ ضمن تعیین هیات کارشناسی از طرف شورا برای اعزام به منطقه جهت بررسی عینی و فنی این پروژه، د‌ستور ممنوعیت پیشرفت کار د‌ر بخش‌های اجرا نشد‌ه پد‌ید‌ه شاند‌یز صاد‌ر شود‌. این مصوبه د‌ر روزنامه رسمی نیز منتشر شد‌. اما به‌جای سایت رسمی شرکت پد‌ید‌ه، شهرد‌اری شاند‌یز د‌ر سایت رسمی خود‌، این موضوع را تکذیب کرد‌. «پد‌ید‌ه» پس از اعلام د‌ستور توقف شورای عالی شهرسازی، علاوه بر اینکه ساخت و ساز خود‌ را متوقف نکرد‌ بلکه بمباران شد‌ید‌ تبلیغاتی خود‌ را نیز آغاز کرد‌. این شرکت علاوه بر تبلیغاتی میلیارد‌ی د‌ر صد‌اوسیما، د‌ر روزنامه‌های رسمی و بیلبورد‌های سراسر کشور نیز شروع به تبلیغ کرد‌. د‌ر آن زمان حتي برخي مسئولان هم از اين شركت و مد‌يرعامل اين سازمان كه محسن پهلوان بود‌ حمايت كرد‌ند‌. اين تبليغات د‌ر صد‌ا و سيما باعث شد‌ تا برخي از هموطنان‌مان به خرد‌يد‌اري سهام از اين شركت روي آورند‌. تا زماني كه خبر پلمب‌شد‌ن اين شركت به گوش هموطنان‌مان رسيد‌. تا به امروز پيگيري‌هاي زياد‌ي از سوي سهامد‌اران شد‌ه اما به گوش مي‌رسد‌ كاري براي آنها انجام نشد‌ه واين باعث شد‌ه كه اين سهامد‌اران د‌يروز جلوي د‌اد‌گستري استان تهران تمجع كنند‌ و با شعار هايي كه د‌ر د‌ست د‌اشتند‌ و هم صد‌ا شعار مي‌د‌اد‌ند‌ اعتراض خود‌ را به گوش د‌اد‌ستاني برسانند‌. د‌ر اين تجمع شاهد‌ حرف‌هاي آنها بود‌يم كه يكي از خانم هايي كه د‌ر تجمع كنند‌گان حضور د‌اشت به« قانون» گفت: ما از سهامد‌اران پد‌يد‌ه شاند‌يز هستيم 10 ماه است به هركجا مراجعه مي‌كنيم پولي به ما نمي‌د‌هند‌. ما هر روز به طور مد‌ام از اين اد‌اره به آن اد‌اره مراجعه مي‌كنيم. هيچ نهاد‌ي پاسخگو نيست و هر روز وعد‌ه و وعيد‌ مي‌د‌هند‌ كه همه وعد‌ه‌ها توخالي است. حتي يك ميليون تومان هم به ما د‌اد‌ه نشد‌ه است. د‌ر اخبارهاي مختلف اعلام مي‌كنند‌ كه د‌ارايي ها وجود‌ د‌ارد‌ نگران نباشيد‌ پول‌هايتان را پس مي‌د‌هيم آنها مي‌توانند‌د‌ارايي‌ها را بفروشند‌ و پول‌هايمان را بد‌هند‌ اما اين كار را نمي‌كنند‌ و به ما پولي نمي‌د‌هند‌.»
«روزنامه ابتکار» در گفت و گو با حمید بعیدی نژاد رئیس هیئت کارشناسی مذاکرات هسته ای با عنوان«سیاسی شدن جمع‌آوری سانتریفیوژها درست نیست» به نقل از وی می نویسد:« مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت:‌ سیاسی کردن و رسانه‌ای کردن جمع آوری سانتریفیوژها و تحت فشار قرار دادن همکاران ما در سازمان انرژی اتمی کار درستی نیست. این فشار ممکن است کار را به عقب بیاندازد و ما را در زمان محدود و فشار زمانی قرار دهد که این خود می‌تواند سبب آسیب به سانتریفیوژها شود. به همین دلیل این کار باید با ملاحظات فنی انجام شود. حمید بعیدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ابتکار، در حاشیه بازدید از غرفه ابتکاردر نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به این سوال که تعهدات و اقدامات ایران و ارائه گزارش آژانس بازه زمانی خاصی دارد و چه زمانی پرونده ایران بسته می شود گفت: به طور کلی وقتی که ما تمام تعهداتمان را بطور کامل اجرا بکنیم آژانس اجرای این تعهدات را گزارش می‌کند و با این گزارش طرف مقابل باید تعهدات متقابل را اجرا کند. البته مدت زمان معینی برای این کار تعیین نشده اما بطور طبیعی بدلیل اینکه ما مایل هستیم که از طولانی شدن دوره تمهیدات برای اجرای خودداری بکنیم، چون که ضرورتی برای این مدت زمان وجود ندارد. طبیعی است اگر بتوانیم هر چه زودتر با توجه به اقداماتی که طرف مقابل برای اجرای تعهداتش بر می‌دارد ما هم بتوانیم تعهداتمان را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهیم طبیعتا بهتر است. البته شتاب و عجله‌ای هم در کار نیست به آن معنا که با در نظر گرفتن تمام سیاست‌های نظام در عین حال سعی می‌کنیم در زمان کوتاه به زمان اجرا برسیم.برای این کار سلسله اقدامات مفصلی در جریان است که هم شامل اینکه پرونده ادعاهایی که سال‌های سال علیه ایران مطرح است در زمینه اینکه ایران در حوزه‌های غیرصلح آمیز کارکرده، بتوانیم پرونده آن موضوعات را در آژانس ببندیم. مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده و در واقع بر اساس زمان بندی که توافق شده این کار صورت خواهد گرفت و پیش بینی ما این است که در حدود اواسط ماه دسامبر به طور کلی پرونده آن بسته شود. این یکی از اقداماتی است که در واقع باید انجام شود. بر این اساس که ما این اطمینان را پیدا کنیم که دیگر قرار نیست که این ادعاهای نادرست که سال‌های سال علیه ایران مطرح و تکرار می‌شد با زهم تکرار شود. در کنار آن در حوزه‌های مختلف غنی سازی، راکتور اراک و کلیه حوزه‌های تاسیسات اتمی ما، سازمان انرژی ایران مسئولیت دارد که شرایط فنی را بگونه‌ای مهیا کند که ما در یک دوره آرام و با ملاحظات فنی بتوانیم به زمان بندی مناسبی و به آن نقطه‌ای که در برجام در نظر گرفته شده است برسیم.»
«روزنامه جوان» در گزارشی فوتبالی با عنوان«گوام امریکا ویزا نمی دهد» به فوتبال پسابرجام مغضوب جزيره 160هزار نفري به رياست جمهوري اوباما می پردازد و می نویسد:« تيم ملي فوتبال كشورمان امروز در شرايطي به مصاف تركمنستان مي‌رود كه كارشكني‌ گوامي‌ها در صدور ويزا براي بازيكنان اصلي تيم ملي اين روزها به بزرگ‌ترين دغدغه كادر فني و مسئولان فدراسيون فوتبال تبديل شده است. جزيره گوام تحت قيموميت امريكاست و همين امر باعث شده تا حالا اين جزيره كوچك با ساكنان چند هزار نفري خود بنا بر سياست‌هاي ايرا‌ن‌ستيزي امريكا براي مسافرت تيم اول قاره كهن مشكل‌تراشي كند، آن هم در روزهايي كه شرايط پسابرجام را تجربه مي‌كنيم و به قاعده دولت يازدهم بايد منتظر كاهش سياست‌هاي مستكبرانه امريكا در برابر كشورمان باشيم ولي واقعيت اين است كه دشمني امريكا و اذنابش و كارشكني آنها براي ايران تمامي ندارد. مسئله تا حدي بالا گرفته كه ديروز افشين پيرواني، سرپرست تيم ملي فوتبال از درخواست فدراسيون از وزارت امور خارجه و شخص وزير جهت حل مشكل صدور ويزاي بازيكنان تيم ملي سخن گفت. با اين حال تيم ملي امروز بايد قبل از گوام به مصاف تركمنستان برود، ديداري كه سخت تحت‌تأثير بازي سياسي و از قبل آغاز شده ايران برابر گوام است. تساوي بازي رفت در حالي حاصل شد كه انتظار مي‌رفت تيم ملي با قاطعيت حريف را شكست دهد. ملي‌پوشان در شرايطي به تساوي يك - يك رضايت دادند كه از دست دادن دو امتياز حساس ايران را فعلاً در رده دوم جدول رده‌بندي قرار داده است. در صورتي كه تيم كشورمان بتواند حريف را امروز در آزادي شكست دهد، به دليل تفاضل گل بهتر به رده اول صعود مي‌كند. تماشاي بازي امروز رايگان است و سرمربي پرتغالي هم از هواداران خواسته با حضور در ورزشگاه آزادي از تيم ملي حمايت كنند.»
«روزنامه آرمان» در گزارشی با عنوان«استانداران انتخابي مي‌شوند؟» می نویسد:« در بُعد سياسي و توسعه سياسي هم استاندار بومي‌و انتخابي مي‌تواند تاثير بهتري داشته باشد چرا كه به سلايق و روحيات مردم استان آشناست و اجازه نخواهد داد طيف و جرياني كه مخالف ديدگاه اكثريت ساكنان استان هستند با نفوذ در آنجا به اخلالگري بپردازند مانند حوادثي كه در استان فارس در زمان دولت گذشته شاهد بوديم. استاندار انتخابي در صدور مجوز براي برگزاري مراسم‌هاي سياسي هم عملكرد بهتري مي‌تواند داشته باشد چرا كه اگر انتخاب بر عهده مردم باشد آنها به فردي ميانه‌رو راي خواهند داد و استاندار ميانه‌رو در صدور مجوز جناح منتسب به خود را در اولويت قرار نخواهد داد كه همين بي‌طرفي موجبات رضايت مردم استان را فراهم مي‌كند. در نهايت تعامل سياسي استانداران انتخابي به مراتب بهتر از استانداران انتصابي است. رونق اقتصادي استان‌ها در ماه‌هاي پاياني نخستين سال فعاليت دولت تدبير و اميد بود كه يك سايت محلي بوشهر نوشت: «استانداري بوشهر چندين ميليارد تومان بابت بدهي‌هاي سال‌هاي قبل بدهكار است. اين بدهي‌ها مربوط به هزينه‌هاي جاري و از دوره مديران گذشته در استانداري است. بدهكاري ميلياردي مربوط به زماني است كه مديران وابسته به آن دولت در استان و استانداري رسوخ كرده بودند. در آن زمان هزينه‌هاي بيهوده و هنگفتي از بيت‌المال انجام گرفته است. بيشتر اين هزينه‌ها متعلق به خريد موادغذايي، ميوه و اقلام خوراكي است. پول بنزين و برخي حق و حقوق قانوني كارمندان نيز از رديف‌هاي بدهي استانداري بوشهر است. اكنون مديريت جديد استانداري بوشهر ناچار به تامين هزينه‌هاي بيهوده مديران جريان انحرافي است.» اگر استانداران انتخابي باشند در وهله اول راي به نام افراد پاكدست و متين اقتصادي به صندوق ريخته خواهد شد و از سوي ديگر به دليل بومي‌بودن آنها امكان تخلفات اقتصادي كاهش مي‌يابد. همچنين در صورتي كه استاندار از طريق صندوق‌هاي راي انتخاب شود ديواري ميان او و ساكنان استان وجود نخواهد داشت و مردم بيش از گذشته به پرداخت ماليات و طرح‌هاي بهسازي استان كمك خواهند كرد چرا كه به استاندار انتخابي خود اطمينان دارند. از سوي ديگر استاندار انتخابي نگاهي به جلو خواهد داشت و اينطور نيست كه تنها براي زمان ماموريت خودش برنامه‌ريزي كند چون مي‌داند خودش در اين استان ساكن است و هر آنچه انجام دهد به نام او ثبت مي‌شود.»


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن