تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812916131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکوت ماندن جدايي بخش درمان تأمين اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۰:۳۵ق.ظ)
رئيس انجمن‌هاي صنفي کارفرمايي ايران خواستار شد: مسکوت ماندن جدايي بخش درمان تأمين اجتماعي موج - رئيس هيأت مديره کانون عالي انجمن‌هاي صنفي کارفرمايي ايران در نامه‌اي سرگشاده به رئيس‌جمهور خواستار مسکوت ماندن جدايي بخش درمان تأمين اجتماعي و انتقال آن به وزارت بهداشت و درمان شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در نامه منتشر شده از سوي محسن خليلي عراقي خطاب به رئيس‌جمهور آمده است؛ از بدو تأسيس صندوق تأمين اجتماعي تاکنون با وجودي که ماهيت صندوق مذکور موسسه عمومي غيردولتي بوده و است و تقريبا کل سرمايه و دارايي‌هاي آن از پرداخت‌هاي حق بيمه (سهم کارفرما و کارگر) به وجود آمده است همواره متأسفانه از سوي دولتمردان وقت سعي شده شخصيت حقوقي و استقلال مالي و نحوه اداره و سرويس‌دهي به بيمه‌شدگان و امثالهم به صورت‌هاي مختلف تابع سياست‌هاي اجرايي و موقت دولت‌هاي وقت شود.
در اين نامه آمده است؛ با توجه به نقش اصلي کارفرمايان و کارگران در تأمين منابع مالي صندوق تأمين اجتماعي و به لحاظ اين که عمده ذي نفعان قانون تأمين اجتماعي کارفرمايان و کارگران مي‌باشند، در مقررات قانون تأمين اجتماعي و در اساسنامه سازمان مذکور پيش‌بيني نقش اجرايي کارفرمايان و کارگران در ارکان صندوق تأمين اجتماعي (شوراي عالي تأمين اجتماعي) به عمل آمده است (هرچند متأسفانه در سال 89 با اصلاح اساسنامه و جايگزيني هيات امناء به جاي شوراي عالي تأمين اجتماعي نقش گروه کارفرمايان و کارگران در ارکان سازمان تقريبا از بين رفته است).
در ادامه اين نامه آمده است: چنانچه به هر ميزان از درآمدها و سرمايه‌ها و دارايي صندوق تأمين اجتماعي مصروف تأمين هزينه‌هاي اشخاص حقوقي و حقيقي خارج از مخاطبين قانون تأمين اجتماعي و تحت هر عنوان گردد مسلما پيامدهاي منفي آن متوجه صندوق تأمين اجتماعي (موسسه عمومي غيردولتي) و به تبع آن کارفرمايان و کارگران خواهد شد.
در پايان اين نامه ضمن تقاضا از رئيس‌جمهور مبني بر دستور مسکوت ماندن جدا شدن امر «درمان» از صندوق تأمين اجتماعي و انتقال آن به وزارت بهداشت و درمان پيشنهاد شده است؛ کارگروهي متشکل از نمايندگان، کارفرمايان، کارگران و مسوولين ذي ربط، موضوع مورد بحث را بيشتر بررسي کرده و نتيجه را به رئيس‌جمهور منتقل کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن