تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815161811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرفان و معنويت ناب در شعر احمد عزيزي منتشر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۳۱ب.ظ)
دکتر جنتي: عرفان و معنويت ناب در شعر احمد عزيزي منتشر شده است موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به کنگره ملي احمد عزيزي گفت: عزيزي شاعر انقلاب است و شعر او رسانه اي است که انسان مبتلا به مصائب اين روزگار را مجال نفس کشيدن مي بخشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ اولين کنگره ملي مقام ادبي استاد احمد عزيزي امروز(٢٠آبان) با حضور مسئولان کشوري و استاني، چهره هاي برجسته علمي، فرهنگي و هنري و خانواده اين شاعر گرانقدر در تالار انتظار کرمانشاه آغاز به کار کرد.
دکتر علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به آيين افتتاح اين کنگره اظهار کرد: بالندگي شعر امروز انقلاب مرهون حضور خردمندانه و نقش اثربخش شاعراني است که با درک پيشينه اي درخشان شعر فارسي و ابراز استعدادهاي خويش، زمينه ماندگاري شعر روزگار خويش را ممکن نمودند.
وي در اين پيام که توسط مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه قرائت شد، ابراز کرد: احمدعزيزي از جمله شاعراني است که شور و شيدايي ذوق خويش را سرچشمه عرفان و فلسفه اسلامي به تماشا گذاشته است و مخاطب او کريمانه ازروح پرسشگر و جان جوياي او به اوج مي رسد.
به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، عزيزي شاعر انقلاب است و شعر او رسانه اي است که انسان مبتلا به مصائب اين روزگار را مجال نفس کشيدن مي بخشد.
دکتر جنتي در بخش ديگري از اين پيام مي افزايد: عرفان و معنويت ناب، در ذات شعر او منتشر شده است، آن گونه که غليان و بي قراري او، يادآور قله هاي رفيعي چون حضرت مولانا و بيدل دهلوي است.
وي بيان کرد:عزيزي از آن رو نام ماندگاري دارد که افق شعر او پاي در برکه هاي عزلت و تنهايي ندارد و ازآفاق انديشه اش، عرفان جامعه محوري جان گرفته است که جهان را مشحون از دانايي و صلح آرزو مي کند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين پيام در خصوص کنگره ملي مقام ادبي احمد عزيزي نيز، ابراز کرد: نکوداشت او، نکوداشت شعر و اداي احترام به آرماني است که ذوق حيرت انگيز او، آن را به تماشا مي گذارد و مخاطبان ارجمندش را با «کفش هاي مکاشفه»اش به جستجوي حق و حقيقت در ايام تعزيه مولاي مظلوم، دست به دعا مي گشاييم و مرهم زخم آن بلاديده را از خداوندگار کريم طلب مي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن