تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799372921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط های نامشروع در فضای مجازی سرچشمه بسیاری از طلاق ها در جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ارتباط های نامشروع در فضای مجازی سرچشمه بسیاری از طلاق ها در جامعه است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: طلاق همچون موریانه پایه و نظام خانواده را بر هم ریخته است.


 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، اظهار داشتند: در این روایت آمده است: «الإمامُ الباقرُ عليه السلام: مَرَّ رسولُ اللّه ِ برَجُلٍ فقالَ : ما فَعَلَتِ امرَأتُكَ ؟ قالَ : طَلَّقتُها يا رسولَ اللّه ِ، قالَ : مِن غَيرِ سُوءٍ؟! قالَ : مِن غَيرِ سُوءٍ . ثُمّ قالَ : إنَّ الرجُلَ تَزَوَّجَ فَمَرَّ بهِ النبيُّ صلى الله عليه و آله فقالَ : تَزَوَّجتَ ؟ قالَ : نَعَم، ثُمّ قالَ لَهُ بعدَ ذلكَ : ما فَعَلَتِ امرَأتُكَ؟ قالَ : طَلَّقتُها، قالَ : مِن غَيرِ سُوءٍ ؟! قالَ : مِن غَيرِ سُوءٍ . ثُمّ إنّ الرجُلَ تَزَوَّجَ فَمَرَّ بهِ النبيُّ صلى الله عليه و آله ، فقالَ : تَزَوَّجتَ ؟ فقالَ : نَعَم، ثُمّ قالَ لَهُ بَعدَ ذلكَ : ما فَعَلَتِ امرَأتُكَ ؟ قالَ : طَلَّقتُها، قالَ : مِن غَيرِ سُوءٍ ؟! قالَ : مِن غَيرِ سُوءٍ . فقالَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنَّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ يُبغِضُ أو يَلعَنُ كُلَّ ذَوّاقٍ مِنَ الرِّجالِ، و كُلَّ ذَوّاقَةٍ مِن النِّساءِ/ رسول خدا به مردى برخورد و از او پرسيد : همسرت چه مى كند؟ عرض كرد : يا رسول اللّه ! طلاقش دادم ؛ حضرت پرسيد : بى هيچ ايرادى؟! عرض كرد : بى هيچ ايرادى . آن مرد دوباره ، ازدواج كرد : پس ، پيامبر صلى الله عليه و آله به او برخورد و پرسيد : ازدواج كردى؟ عرض كرد : آرى . بعد از مدتى از او پرسيد : همسرت چه مى كند؟ عرض كرد: طلاقش دادم ؛ فرمود : بى هيچ ايرادى؟! عرض كرد : بى هيچ ايرادى . آن مرد بار ديگر نيز ازدواج كرد و باز پيامبر صلى الله عليه و آله او را ديد و پرسيد : ازدواج كردى؟ عرض كرد : آرى . پس از مدتى به او فرمود : همسرت چه مى كند؟ عرض كرد: او را طلاق دادم . حضرت پرسيد : بى هيچ ايرادى؟! عرض كرد : بى هيچ ايرادى . رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : خداوند عزّ و جلّ مردان و زنانى را كه همواره تغيير همسر مى دهند دشمن دارد، يا آنها را لعنت مى كند».ایشان با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه، ابراز داشتند: افزایش طلاق همچون موریانه پایه و نظام خانواده را بر هم ریخته و متأسفانه آمار طلاق نسبت به سالیان قبل در حال رشد است که نگران کننده می باشد. 
این مرجع تقلید با اشاره به تبعات و آثار فردی و اجتماعی طلاق در جامعه، خاطرنشان ساختند: بچه های بی سرپرست، یکی از تبعات طلاق در جامعه است که به بچه های خطرناکی در جامعه تبدیل می شوند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر آسیب شناسی دقیق افزایش آمار طلاق، تصریح کردند: برخی فقر را عامل طلاق در جامعه می دانند؛ در حالی که بسیاری از طلاق ها در خانواده های مرفه و البته تحصیل کرده رخ می دهد.این استاد درس خارج حوزه بیان داشتند: ارتباط های نامشروع در فضای مجازی، یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه می باشد.
ایشان رواج طلاق را یکی از آسیب های فضای مجازی دانستند و ابراز داشتند: در این فضا کارهای بسیار مهمی می توان انجام داد که بر همگان روشن است؛ اما در مقابل آسیب های شدید و خطرناکی دارد که از جمله آن رواج طلاق در جامعه می باشد.
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که باید کاری کرد تا جلوی این آسیب ها گرفته شود، خاطرنشان ساختند: امروزه نامه های بسیاری به دفتر ما ارسال و به موضوعاتی همچون طلاق پرداخته می شود که بسیاری، سرچشمه آن را فضای مجازی می دانند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وظیفه مسئولان أمر و تأکید بر جدیت ورود در معضلات فضای مجازی، تصریح کردند: خوشبختانه بنا شده است که در برنامه ها و آسیب های فضای مجازی ورود کرده و مطالعه کنند که کاری مهم و خوب می باشد.
این استاد درس خارج حوزه بیان داشتند: باید به جوانان استفاده از فضای مجازی را آموزش داد؛ مخصوصا تحصیل کرده ها؛ چراکه متأسفانه طلاق در میان آنان بیشتر از بقیه جوانان است.
ایشان در پایان اظهار داشتند: اینکه ماه به ماه و سال به سال طلاق در کشور رشد داشته باشد،  مناسب ما نیست.
انتهای پیام/ی


اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

مواد مخدر، فتنه و تاكتيک استكبار جهانی
خمیرمایه دین چیزی جز کنترل هوای نفس نیست





۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن