تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805563673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري بين‌المللي براي احياي کارون آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۸ب.ظ)
همکاري بين‌المللي براي احياي کارون آغاز شد موج - نماينده سازمان آب و برق خوزستان از آغاز همکاري بين‌المللي براي احياي کارون خبر داد و گفت: در اين راستا هياتي از نمايندگان سازمان ملل و دولت محلي ژنو سوئيس چهارشنبه از اين رودخانه ديدن کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، مهران افخمي، اظهار کرد: به دنبال درخواست سازمان آب و برق خوزستان و وساطت برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)، هياتي چهار نفره از نمايندگان دولت محلي ژنو سوئيس از چهار روز پيش به خوزستان سفر کرده‌اند.
وي افزود: اين هيات قرار است طرح «باز طبيعي سازي» کارون را به صورت مشترک اجرا کنند به اين معني که با مديريت کيفيت اين رودخانه، کارون از نظر پوشش گياهي، سواحل، جريان آب، موجودات و آبزيان، قايقراني و ماهيگيري به حالت طبيعي گذشته خود بازگردد.
اين محقق محيط زيست با اشاره به بازديدهاي اين هيات در سه روز گذشته اظهار کرد: اين هيات در نخستين روز اين سفر از بالادست رودخانه کارون شامل سد گتوند عليا و شاخه‌هاي شطيط، گرگر و دز ديدن کردند.
وي اضافه کرد: بررسي وضعيت رودخانه در جنوب اهواز، پرورش ماهي‌ها، پساب‌هاي نيشکر، ايستگاه پمپاژ مارد، آبادان و خرمشهر و اروند موضوع بازديدهاي روز دوم اين هيات بود.
افخمي ادامه داد: در روز سوم نيز ديدن رودخانه کارون در محدوده اهواز از بندقير تا جنوب اهواز و مشکلاتي که اين رودخانه با آن‌ها روبه‌رو است مانند؛ تخليه زباله و فاضلاب‌ها، برداشت‌هاي غيرمجاز، ساخت‌وسازهايي که براي رودخانه مشکل‌ساز مي‌شود در برنامه بوده است.
به گفته وي، تصميم‌گيري براي اين که طرح در کدام قسمت رودخانه و به چه نحو اجرا شود، در جلسه‌اي که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، انجام مي‌شود.
اين استاد دانشگاه با اشاره به آغاز همکاري بين‌المللي براي مديريت کيفيت و ارتقا وضعيت کارون، گفت: نمايندگان دولت محلي ژنو، متخصص در کيفيت آب رودخانه، کميت آب رودخانه، باز طبيعي سازي رودخانه و آگاه‌سازي و مشارکت‌هاي مردمي هستند که قرار است نتايج اين سفر را به همکاران خود در ژنو منتقل تا پروژه و نحوه اجراي آن تعريف شود.
نماينده سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: تجربه اين گروه بيشتر در کشور سوئيس و ساير کشورهاي اروپايي، قاره آفريقا و کره جنوبي در آسيا است.
وي هدف از اين پروژه مشترک را همکاري براي احياي رودخانه کارون و استفاده از تجارب علمي در جهان عنوان کرد و افزود: براي محقق شدن اين پروژه بايد سازمان آب و برق، سازمان حفاظت محيط زيست و ساير ارگان‌ها به همفکري برسند.
افخمي با اشاره به حمايت استانداري خوزستان و سازمان آب و برق و محيط زيست از اين پروژه گفت: دولت محلي ژنو و سازمان ملل قرار است بخشي از هزينه‌هاي اين پروژه را تقبل کنند.
هيات بازديد کننده متشکل از علي نظري دوست رئيس گروه انرژي و محيط زيست سازمان ملل همچنين اتيل مونبارون مدير بخش کيفيت آب، ميگل لوپز مدير بخش کيفيت آب، فرانک پيرو مدير بخش باز طبيعي سازي و سپيده نعيمي مدير بخش مشارکت‌هاي مردمي و آگاهي‌رساني از دولت محلي ژنو، يکشنبه 17 آبان وارد اهواز شدند.
رودخانه کارون که روزي به عنوان پرآب‌ترين و تنها رودخانه قابل کشتيراني کشور مشهور بود، از نظر کيفي و کمي اکنون در وضعيت نامناسبي است. سدسازي‌هاي بي‌رويه و اجراي 12 طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي آن از يک‌سو و تخليه فاضلاب‌هاي شهري و زهاب‌هاي کشاورزي و زهاب‌هاي نيشکر همچنين ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در حريم رودخانه کارون با مشکل جدي روبه‌رو کرده است.
گري لوئيس نماينده سازمان ملل در ايران در دومين سفر خود به خوزستان در ارديبهشت گذشته وعده کرده بود که زمينه همکاري بين‌المللي براي باز طبيعي سازي رودخانه کارون را فراهم کند.
وعده ديگر گري لوئيس جلب حمايت بين‌المللي براي احياي تالاب بين‌المللي شادگان بود که در همين راستا هياتي متشکل از سفراي پنج کشور در شهريور امسال از اين تالاب ديدن کردند.
برنامه توسعه سازمان ملل و سازمان حفاظت محيط زيست هم اکنون طرح حفاظت از تالاب بين‌المللي شادگان را در دست اجرا دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن