تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820563798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها در کشور راه‌اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها در کشور راه‌اندازی می شود رئیس سازمان بهزیستی کشور در ششمین نشست گفتگوی اجتماعی با موضوع امور توانبخشی در برنامه ششم توسعه با بیان اینکه نظام رصد آسیب های اجتماعی و معلولیت ها و همچنین عوامل محافظت کننده در حال پیاده سازی است، گفت: در این راستا از ظرفیت های ارزشمند آحاد مردم بالاخص متخصصان، صاحبنظران سازمان های دولتی و غیردولتی استفاده خواهیم کرد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان ساعت 09:37

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا شهر تهران ،انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ششمین نشست گفت‌وگوی اجتماعی با موضوع امور توانبخشی در برنامه ششم توسعه با بیان اینکه تغییرات و تحولات حاضر سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها شده است، گفت: در حال حاضر عامل معلولیت بیماری‌ها، تصادفات جاده‌ای و اختلالات ژنتیکی تشخیص داده شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالانه ۳۰ تا 40 هزار کودک معلول ناشی از اختلالات ژنتیکی و عدم رعایت در مراحل بارداری در کشور متولد می‌شوند، افزود: که ضرورت دارد سازمان‌ها و نهادهای مختلف در قبال معلولیت‌ها به رسالت اجتماعی خود بپردازند و ارائه طریق کارشناسانه دهند.

وی بر تاکید مقام معظم رهبری درخصوص ورود علم و تخصص در احکام برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: راهبرد نخست بهزیستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌هاست که در این راستا طرح تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال از سال 1373 آغاز کردیم و امیدواریم امسال به پوشش صددرصدی برسانیم تا شاهد کاهش معلولیت در سطح جامعه باشیم.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه اروپا بسیاری از مشکلات این چنینی را با بهره‌گیری از علم، تخصص ریشه‌کن کرده است، افزود: استفاده از نقطه نظرات کارشناسانه می‌تواند یاری‌‌رسان ما در عوامل کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه درصددیم تا پایان سال 94 سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را در کشور با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: متأسفانه یکی از ضعف‌های عمده در کشور ضعف اطلاعات و نبود آمار دقیق از آسیب‌های اجتماعی و همچنین معلولیت‌هاست که با راه‌اندازی این سامانه مشکلات برطرف می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر رویکرد اجتماع‌محورانه و استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد، یادآور شد: در اجرای طرح CBR 400 هزار علول در مناطق دورافتاده کشور از تسهیلگران خدمات دریافت کردند که امیدواریم در آینده نزدیک عمومیت آن را برای همه آحاد جامعه داشته باشیم و از سویی دیگر هیچ معلولی محروم از بهره‌مندی وسائل کمک توانبخشی نباشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن