تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821028912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورداري 50.8 درصد جمعيت کشور از خدمات تأمين اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۹:۵۸ق.ظ)
برخورداري 50.8 درصد جمعيت کشور از خدمات تأمين اجتماعي موج - مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به برخورداري 50.8 درصد از جمعيت کشور از خدمات تأمين اجتماعي گفت: 13 ميليون بيمه شده اصلي که شامل 9 ميليون کارگر و 4 ميليون مشاغل آزاد و ساير اقشار هستند، با احتساب خانواده‌هايشان 34 ميليون بيمه شده را تشکيل مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، سيد تقي نوربخش در نشست معرفي توانمندي‌هاي اقتصادي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در جمع سفرا و روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور، با بيان اينکه ارزش ريالي پروژه‌هاي نيمه‌تمام و در حال احداث اين سازمان 60 هزار ميليارد تومان است، گفت: امکان تأمين منابع لازم براي اين پروژه‌ها در داخل کشور مشکل است و بايد از تکنولوژي و منابع خارجي استفاده کرد.
وي گفت: سازمان تأمين اجتماعي يک نهاد اجتماعي و اقتصادي است که مطابق با منشور بين‌المللي سازمان جهاني کار فعاليت مي‌کند.
وي اظهار داشت: کارکرد سازمان تأمين اجتماعي منحصر به پرداخت مستمري و ارائه خدمات درماني به بيمه‌شدگان نيست، بلکه علاوه بر عرضه اين دو خدمت به طور همزمان، ارائه گر 18 مزيت ديگر مانند بيمه بيکاري، غرامت دستمزد ايام بيماري و بارداري و... است.
نوربخش به تاريخچه شکل‌گيري سازمان‌هاي بيمه‌گر در ايران پرداخت و گفت: فعاليت سازمان‌هاي بيمه‌گر اجتماعي در کشور به سال 1310 و به صندوق کارگران راه‌آهن برمي‌گردد و در سال 1326 قانون بنگاه‌هاي رفاه اجتماعي تصويب شد.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي با بيان اين که در سال 1331 مبناي تأمين اجتماعي فعلي پايه‌ريزي شد، اظهار داشت: قانون تأمين اجتماعي که مبناي فعاليت اين سازمان در حال حاضر است، در سال 1354 تصويب شد.
نوربخش با اشاره به برخورداري 50.8 درصد از جمعيت کشور از خدمات تأمين اجتماعي گفت: 13 ميليون بيمه شده اصلي که شامل 9 ميليون کارگر و 4 ميليون مشاغل آزاد و ساير اقشار هستند، با احتساب خانواده‌هايشان 34 ميليون بيمه شده را تشکيل مي‌دهند.
وي با بيان اين که 5 ميليون مستمري‌بگير نيز تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند، افزود: مجموع بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران، جمعيت 40 ميليون نفري تحت پوشش اين سازمان در کل کشور را تشکيل مي‌دهند.
نوربخش سازمان تأمين اجتماعي را از کامل‌ترين سازمان‌هاي بيمه‌اي در دنيا عنوان کرد که بيش از 8 نوع خدمت ارائه مي‌کند.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي به معرفي بخش درمان اين سازمان پرداخت و گفت: 73 بيمارستان، 7 دي کلينيک، 77 پلي کلينيک و 202 درمانگاه به عنوان مراکز درماني ملکي به بيمه‌شدگان و بازنشستگان خدمات درماني رايگان ارائه مي‌کنند.
وي تصريح کرد: منابع سازمان تأمين اجتماعي از طريق دريافت حق بيمه، سود حاصل از سرمايه‌گذاري‌ها و تعهدات دولت در قبال اين سازمان تأمين مي‌شود.
نوربخش افزود: تعهدات دولت در برابر سازمان تأمين اجتماعي ناشي از خريد خدمتي است که دولت از اين سازمان انجام مي‌دهد و دولت نقش تأمين‌کننده منابع مالي براي اين سازمان ندارد.
وي بودجه سازمان تأمين اجتماعي در سال جاري را 94 هزار و 800 ميليارد تومان اعلام کرد که معادل 40 درصد بودجه کل کشور است که بدون اتکا به دولت تأمين مي‌شود.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي گفت: در سال جاري فشارهاي تحريمي اقتصاد کشور را تحت تأثير قرار داد و عليرغم تمامي مشکلات، کارکنان سازمان تأمين اجتماعي به عنوان بسيجيان خط مقدم جنگ تمام عيار براي تجهيز منابع و ارائه خدمات به بيمه‌شدگان تلاش مي‌کنند.
وي افزود: در 7 ماه منتهي به مهر سال جاري، ماهانه 3700 ميليارد تومان براي ارائه خدمات در سازمان تأمين اجتماعي هزينه مي‌شود.
نوربخش با اشاره به تشکيل اداره کل اتباع در سازمان تأمين اجتماعي در دولت تدبير و اميد گفت: تمامي اتباع خارجي شاغل در ايران که داراي مجوز اشتغال هستند بايد تحت پوشش تأمين اجتماعي قرار گيرند که در حال حاضر از 400 هزار خارجي مقيم ايران که داراي مجوز اشتغال هستند، فقط 15 هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي هستند.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي با بيان اين که امکان بيمه شدن براي ايرانيان خارج از کشور نيز فراهم شده است، اظهار داشت: سازمان تأمين اجتماعي سيستم نرم و سخت‌افزاري لازم براي بيمه‌ايرانيان مقيم خارج از کشور را آماده کرده که در اين زمينه نيازمند همکاري سفراي ايران در خارج از کشور هستيم.
نوربخش گفت: ايران جزو هيأت رئيسه اتحاديه بين‌المللي تأمين اجتماعي است و از سال 1340 به عضويت آن درآمده است.
وي در ادامه به معرفي حوزه اقتصادي سازمان تأمين اجتماعي پرداخت و افزود: شرکت‌هاي اقتصادي اين سازمان با پرتفوي 35 هزار ميليارد تومان در بخش‌هاي اقتصادي کشور فعاليت مي‌کنند.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي اظهار داشت: بانک رفاه کارگران با سرمايه اوليه 4 هزار ميليارد تومان، شرکت سرمايه‌گذاري خانه‌سازي ايران يک هزار ميليارد تومان، املاک و مستغلات اين سازمان با ارزش 1500 ميليارد تومان از نمونه توانمندي‌هاي سازمان تأمين اجتماعي در حوزه‌هاي اقتصادي است.
وي گفت: دولت تدبير و اميد 7 هزار ميليارد تومان از دارايي‌هاي سازمان تأمين اجتماعي را تعيين تکليف و به اين سازمان برگرداند.
نوربخش افزود: هلدينگ هاي سازمان تأمين اجتماعي در حوزه‌هاي پتروشيمي، دارويي، معادن، سيمان، نفت، بانک، حمل‌ونقل و گردشگري فعاليت مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن