تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819241894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس شوراي اسلامي نبايد تنها ماشين توليد قانون باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۲۱:۴۴ب.ظ)
کواکبيان: مجلس شوراي اسلامي نبايد تنها ماشين توليد قانون باشد موج - دبيرکل حزب مردمسالاري گفت: براي اينکه انتخابات پرشور و مجلس قوي داشته باشيم بايد افراد متخصص، کاردان، معتدل و قوي براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي کانديدا شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، مصطفي کواکبيان در همايش «اصلاح طلبان و انتخابات پيش رو» در دانشگاه صنعتي قم خاطرنشان کرد: مجلس شوراي اسلامي نبايد تنها ماشين توليد قانون باشد، بلکه مجلس کارآمد مي‌تواند دولت کارآمد درست کند.
وي يادآورشد: اگر مجلس ما پويا و برگرفته از افراد متخصص باشد قطعاً دولت‌ها را در برنامه‌هاي توسعه در ريل اصلي قرار مي‌دهد؛ مجلس در رأس امور است ولي به شکلي که خودش نيز خود را با عملکردش در رأس امور بداند و بر اين اساس برنامه ريزي کند.
وي ادامه داد: کميسيون‌هاي تخصصي مجلس بايد جايگاه افراد تحصيل کرده، متخصص، دانا و توانمند باشد به خصوص اينکه ما به سمت اجرايي شدن برجام پيش مي‌رويم؛ مجلس بعدي بايد قوي و توانمند باشد.
کواکبيان با اشاره به اينکه اصلاح طلبان در چارچوب قانون بايد در انتخابات حضور جدي داشته باشند، گفت: بايد فضا را چنان آماده کنيم که هر کسي دغدغه مسلمان بودن و دلسوزي براي کشور دارد بتواند در صحنه حضور داشته باشد و به کشور خدمت کند.
وي گفت: مفهوم اصلاحات در آموزه‌هاي ديني فراوان آمده و خداوند متعال به شعيب پيامبر دستوراتي داده بودند که آن حضرت فرمودند، من هيچ چيز از اين مردم نمي‌خواهم بجز اصلاح و تا جايي که در توان دارم دنبال اصلاحات هستم، بنابراين اصلاحات هدف نهضت‌هاي انبيا الهي است.
کواکبيان ادامه داد: حضرت علي (ع) در نامه معروف خود به مالک اشتر در عبارت بسيار کوتاه چهار وظيفه براي دولت‌ها بيان مي‌دارد که اي مالک، در جريان باش مردم دو دسته هستند يا برادر ديني شما هستند و يا اينکه انسان هستند ولو اينکه دين آن‌ها با شما يکي نباشد.
دبيرکل حزب مردمسالاري افزود: حضرت علي (ع) وظيفه دولت‌ها را «سامان دادن اقتصاد»، «ايجاد امنيت در جامعه»، «سازندگي و پيشرفت» و «اصلاح جامعه» دانستند.
کواکبيان گفت: حضرت امام حسين (ع) يکي از رسالت‌هاي خود از هجرت به سوي کوفه و کربلا را ايجاد اصلاح در امت ذکر کردند و فرمودند: من آمده‌ام تا حدود تعطيل شده الهي را احيا و با ايجاد امنيت، حق مظلومان را از حلقوم ظالمان بيرون و در همه سرزمين‌هاي اسلامي اصلاح ايجاد کنم.
اين فعال سياسي اصلاح طلب گفت: بزرگ‌ترين اصلاح طلبان آموزه‌هاي ديني ما پيامبر اسلام (ص)، حضرت علي (ع) و امام حسين (ع) بودند و افتخار مي‌کنيم که اصلاح طلب هستيم.
کواکبيان يادآورشد: کساني که با اساس نظام مخالف هستند را اصلاح طلب نمي‌دانيم، اصلاحاتي که ما از آن ياد مي‌کنيم «اصلاح بر» نيست بلکه «اصلاح گر» است.
وي ادامه داد: اصلاح گر يعني اينکه نظام بايد بماند ولي اشکالات و مشکلات نيز برطرف شود.
کواکبيان گفت: از ديدگاه اصلاح طلبان هيچ کس در جامعه نبايد براي حرف زدن تکلم زبان داشته باشد، بايد همه بتوانند حرف خود را بزنند، آزادي بيان، آزادي اجتماعات و آزادي احزاب در چارچوب و رشد فضائل اخلاقي و به سامان رساندن نابساماني‌ها بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: اگر با اين مفاهيم آشنا باشيم بايد انتخابات ما زمينه ساز چنين تحولاتي در جامعه و مجلس دهم ما نيز به مراتب بهتر از مجلس‌هاي گذشته باشد چون بايد دنبال اصلاح و تحول باشيم.
وي با اشاره به شاخص‌هاي مجلس مطلوب گفت: دوست داريم اکثر مجلس دهم اصلاح طلبان منطقي و معتدل باشد، مجلس کارآمد مي‌تواند دولت کارآمد درست کند، مجلس نبايد تنها ماشين توليد قانون باشد.
کواکبيان افزود: ما در شرايط سختي که به سر مي‌بريم که مدعي هستيم بايد الگو باشيم، ما در سند چشم انداز 20 ساله که 10 سال آن سپري شده، مي‌خواهيم کشور اول منطقه باشيم، براي رسيدن به اين هدف بايد بيشتر فعال باشيم.
وي اظهار داشت: دانشجويان بايد در صحنه حاضر و فعال باشند، درس و تهذيب اخلاق خوب است ولي حضور در جامعه هم مهم است.
اين همايش با حضور جمعي از دانشجويان در سالن اجتماعات اين دانشگاه برگزار شد و دانشجويان نيز به صورت کتبي و شفاهي سوالات خود را مطرح کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن