تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816369917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بمباران هدفمند غربي‌ها برسر زيرساخت‌هاي سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بمباران هدفمند غربي‌ها برسر زيرساخت‌هاي سوريه
همزمان با پيشروي نيروهاي مقاومت در برابر تروريست‌ها جنگنده‌هاي ائتلاف امريكا نيز زيرساخت‌هاي سوريه را مورد هدف قرار مي‌دهند كه واكنش دمشق را در پي داشته است.


همزمان با پيشروي نيروهاي مقاومت در برابر تروريست‌ها جنگنده‌هاي ائتلاف امريكا نيز زيرساخت‌هاي سوريه را مورد هدف قرار مي‌دهند كه واكنش دمشق را در پي داشته است. به دنبال مقدمه‌چيني تركيه و امريكا براي ورود زميني به سوريه وزارت خارجه روسيه بر حفظ ساختار قدرت در سوريه تأكيد كرد.
در شرايطي كه نيروهاي مقاومت در هفته‌هاي اخير با پشتيباني هوايي روسيه به پيشروي‌هاي خود در مواضع تروريست‌ها ادامه مي‌دهند، كارشكني‌هاي امريكا و متحدانش براي مقابله با اين پيشروي‌ها شروع شده است. نيروهاي ائتلاف تحت رهبري امريكا ادعا مي‌كنند در يك‌سال گذشته حملات گسترده‌اي را به مواضع تروريست‌هاي داعش انجام داده‌اند و هزاران تن از تكفيري‌ها را به هلاكت رسانده‌اند ولي گزارش‌ها نشان مي‌دهد جنگنده‌هاي ائتلاف بيش از آنكه تروريست‌ها را هدف قرار دهند زيرساخت‌هاي سوريه را بمباران مي‌كنند تا در صورت تصرف اين مناطق به دست ارتش سوريه زمين سوخته نصيب آنها شود.
وزارت امور خارجه سوريه روز سه‌شنبه با ارسال دونامه به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت از حملات ائتلاف امريكا انتقاد و هدف آن را نابودي زيرساخت‌هاي سوريه دانست. خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) به نقل از وزارت خارجه اين كشور گزارش داد كه اين مسئله تجاوز به سوريه است. دمشق همچنين تصريح كرد حملات هوايي ائتلاف بدون اجازه و هماهنگي با دولت سوريه در واقع نشان از غيرقانوني بودن اين مسئله دارد. وزارت خارجه سوريه تأكيد كرد: «بمباران دو نيروگاه حرارتي در شرق شهر حلب و ساير زيرساخت‌ها در مناطق مختلف سوريه توسط جنگنده‌هاي ائتلاف تجاوز آشكاري است كه در ضمن سلسله حملات هوايي به شمار مي‌رود كه براي هدف قرار دادن زيرساخت‌هاي اقتصادي، صنعتي و خدماتي است تا عامدانه توانمندي‌هاي ملت سوريه را نابود كند و مانع از توسعه و بازسازي آن شوند.»  
اين حملات تخريبي نشان مي‌دهد كه امريكا در حال عملي كردن هدف اصلي خود در سوريه يعني تضعيف زيرساخت‌هاي اصلي اين كشور براي ضعيف كردن دولت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه است. ورود روسيه به فاز نظامي در سوريه موازنه ميداني را به نفع نيروهاي مقاومت تغيير داده و اين با منافع غرب در تضاد است كه در چهار سال گذشته از هيچ كمكي براي تجهيز تروريست‌ها دريغ نكرده‌اند.  از سوي ديگر، نيروهاي ارتش سوريه و مقاومت لبنان روز سه‌شنبه موفق شدند به فرودگاه نظامي «كويرس»‌واقع در استان ريف حلب برسند و اين فرودگاه پس از دوسال محاصره در آستانه آزادي كامل قرار گرفت. نيروهاي ارتش سوريه از سپتامبر گذشته، با حمايت هوايي جنگنده‌هاي سوري و روس عمليات آزادسازي اين فرودگاه را كليد زده بودند.
  
بمباران چاه‌هاي نفتي توسط فرانسه
متحدان امريكا نيز در همسويي با اين كشور زيرساخت‌هاي سوريه را هدف قرار دادند. ژان ايو لودريان، وزير دفاع فرانسه روز سه شنبه گفت كه جنگنده‌هاي اين كشور حمله‌اي را عليه تأسيسات نفتي داعش در اطراف ديرالزور انجام دادند و اين حمله سومين حمله فرانسه از زمان آغاز حملات اين جنگنده‌ها عليه داعش در سوريه است. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري اسكاي نيوز عربي، به گفته لودريان حملات هوايي فرانسه براساس اطلاعاتي صورت گرفته كه فرانسوي‌ها طي عمليات شناسايي به دست آورده‌اند.
  
تأكيد  بر حفظ ساختار قدرت در سوريه
سخنگوي وزارت خارجه روسيه با تأكيد بر حمايت مسكو از ساختار كنوني قدرت در سوريه به غرب هشدار داد، تغيير قدرت در سوريه با توسل به زور ميسر نخواهد شد. به گزارش فارس، «ماريا زاخارووا»، سخنگوي وزارت خارجه روسيه اعلام كرد كه برخلاف مسكو، غرب و به ويژه واشنگتن و متحدان اروپايي‌اش، بشار اسد را به عنوان رئيس‌جمهور قانوني سوريه به رسميت نمي‌شناسند و از نيروهاي مخالف دولت دمشق كه در پي سرنگوني حكومت قانوني آن هستند، حمايت مي‌كنند. خبرگزاري اسپوتنيك با اعلام اين خبر نوشت: «اين در حالي است كه روسيه، هم به مردم و هم به دولت اين كشور جنگ‌زده كمك مي‌رساند.»  
  
سناريوي پياده كردن نيروي زميني
امريكا و متحدانش به بهانه مبارزه با داعش سعي دارند نيروهاي زميني خود را وارد سوريه كنند تا بار ديگر تروريست‌ها را مجهز كرده و آماده جنگ با دولت سوريه كنند. يك روز پس از آنكه وزير دفاع امريكا از احتمال ورود نيروهاي بيشتر به سوريه خبر داد، دبورا لي جيمز، سخنگوي نيروي هوايي ارتش امريكا نيز گفت: «هر چند حملات هوايي به داعش بسيار مهم است اما در نهايت براي مقابله با آنها به نيروي زميني نياز است.» به گزارش خبرگزاري فرانسه، جيمز افزود: «در نهايت قدرت هوايي نمي‌تواند سرزميني را اشغال كند و مهم‌تر از همه آنكه نمي‌تواند بر سرزميني حكومت براند.» احمد داوود اوغلو، نخست وزير تركيه نيز خواستار استقرار نيروهاي زميني براي مبارزه با نيروهاي داعش و ايجاد مناطق امن براي شهروندان سوري در كنار مرزهاي تركيه شد. داووداوغلو ديروز طي مصاحبه با سي‌ان‌ان، با بيان اينكه تنها حملات هوايي عليه داعش كافي نيست، ادامه داد: «در اين باره به يك استراتژي يكپارچه و تشكيل ائتلاف براي عمليات نيروهاي زميني و حملات هوايي نياز است.» تركيه درحالي از مقابله با داعش سخن مي‌گويد كه در سال‌هاي اخير با باز گذاشتن مرزهاي خود و گسيل تكفيري‌ها به سوريه به تشديد درگيري‌ها در سويه دامن زده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن