تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815493123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد مالیات باید جایگزین درآمد نفت شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درآمد مالیات باید جایگزین درآمد نفت شود
کد خبر: ۵۴۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ - 10 November 2015


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد مالیاتی باید جایگزین درآمد نفت شود، گفت:در شرایط رکود اقتصادی کاهش درآمد مالیاتی عقلانی است و زور سازمان مالیاتی به مشاغل کوچک بیش از مشاغل بزرگ می‌رسد.

به گزارش خانه ملت،مجتبی رحماندوست امروز سه‌شنبه (19 آبان‌ماه) درنشست مشترک با برخی نمایندگان اصناف و رئیس سازمان امورمالیاتی که درمحل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تشکیل شده بود،گفت: اصل مالیات و اجرای آن درقانون آمده و مالیات باید جایگزین درآمد نفت شود؛اما عملکرد سازمان مالیاتی سبب تشکیل این جلسات می‌شود.عدم اجرای توافقات بین اتاق اصناف و سازمان امورمالیاتی قابل قبول نیست.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه درنظام مالیاتی رجا و خوف دیده می‌شود،افزود:ایجاد سیستم دیجیتالی سبب ایجاد امیدواری در اجرای قانون شده که نیازمند ایجاد زمینه و زیرساخت‌ها برای اجرای بخشی از قوانین است. جهش مالیاتی بدون ارائه سند قابل قبول نیست.

 

در شرایط رکود اقتصادی  کاهش درآمد مالیاتی عقلانی است

وی همچنین افزود: زمینه‌سازی برای فرار مالیاتی قابل دفاع نیست، در کشوری که رکود اقتصادی بر آن حاکم است، کاهش درآمد مالیاتی عقلانی است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس وظیفه نظارتی خود را فراموش نمی‌کند، ادامه داد: زور سازمان مالیاتی به مشاغل کوچک‌تر بیش از مشاغل بزرگ می‌رسد.

در ادامه "علی فاضلی" رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه فرارمالیاتی یا عدم اظهارصریح در تمام دنیا وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است اصناف نیز در برخی مواقع دچار مشکل شده باشند.

 

عمده شکایت‌های اصناف بر صدور برگ تشخیص مالیاتی است

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه دو مشکل اساسی و اصلی در زمینه مسائل مالیاتی بین اصناف وجود دارد، افزود: تا زمانی که اقتصاد، دولتی باشد این مشکلات وجود دارد اما این دو مشکل که برای اصناف از نظر مالیاتی وجود دارد، باید حل شود.

فاضلی با بیان اینکه مشکل اول صدور برگ تشخیص مالیاتی است،گفت: عمده شکایت‌های اصناف بر صدور برگ تشخیص است که حتی بر میزان اشتغال تاثیر می‌گذارد. برگ تشخیص سازنده نیست و در برخی بنگاه‌ها بازدارندگی دارد.

وی مشکل دوم را عدم توجه به اصل توافق دانست و اظهار داشت: اگر این دو مشکل رعایت شود، بسیاری از مسائل دیگر نیز حل می‌شود. ما به دنبال راهکاری هستیم که مشکل اشتغال رفع شود. حمایت از دولت و نظام در دستور کار اصناف است و این نوع جلسات در تضعیف شخص خاصی صورت نگرفته است.

 

اهداف قانونگذار نسبت به قانون مالیاتی باید تامین شود

هادی قوامی در این جلسه با بیان اینکه اهداف قانونگذار نسبت به قانون مالیاتی باید تامین شود، گفت: اما ما در عمل شاهد چیز دیگری هستیم به طوری که بعضی اصناف 2 الی 3 برابر مالیات پرداخته کرده و از برخی بخش ها 2 الی 3 برابر مالیات دریافت می‌شود.

نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی ازاین مالیات‌دهندگان پیمانکاران دولت هستند، اظهار داشت: دولت 2 الی 3 سال بعد دستمزد این پیمانکاران را پرداخت خواهد کرد،اما درهمان ابتدا سهم مالیاتی از آن‌ها دریافت می‌شود که این باعث ظلم مضاعف به پیمانکاران خواهد شد.

درادامه جلسه برخی ازنمایندگان اصناف به بیان مشکلات خود پرداختند که ازآن جمله رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد تصریح کرد:از سال 87 که قانون مالیات برارزش افزوده اجرا شده است،بعد از گذشت 7 سال بستر مناسبی برای اجرای آن فراهم نشده و بیش از 50 برابر از اصناف مالیات مطالبه شده است.

همچنین،رئیس اتحادیه مشاوران مسکن عدم پاسخگویی به نامه‌ها و مکاتبات خود به سازمان امور مالیاتی را یکی از مشکلات این صنف دانست و تاکید کرد: ما دراین بین خرید و فروشی صورت نمی‌دهیم بلکه تنها واسطه بین خریدار و فروشنده هستیم به همین خاطر خواستار حذف مالیات برارزش افزوده در صنف مشاوران مسکن هستیم.

در ادامه رئیس اتحادیه نساجی‌ها درکشور درخواست معافیت کارخانه‌های نساجی و تولیدی پوشاک از مالیات را داشت و افزود: کشور ترکیه به پنجمین صادرکننده پوشاک تبدیل شده که این به خاطر حمایت‌های دولت از آن‌ها بوده، با معافیت‌های مالیاتی به احیای نساجی‌ها کمک شود.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن